Autor |
Wiadomość |
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-08-26, 16:10 [D2 00 4.2PB/LPG
] Czyszczenie płyty sterującej ASB
|
|
|
Niech mi ktoś podpowie czy potrzebuję cos do ściągnięcia płyty zaworowej? Chciałbym ją sciągnąć i wyczyscić. Jest opcja, że muszę dokupić jakieś uszczelki? Z tego co wyczytałem to uszczelki są wielokrotnego użytku i da się znów złożyć na starych. Chyba, że ktoś je chamsko rozbiera.
Skrzynia rano mi jak włącze D szarpnie raz. Podejrzewam że któryś z zaworów sie przycina i jak ciśnienie się zwiększy to puszcza. Póżniej jest ok, nawet jak zaraz włącze na R i znów na D to skrzynia nie szarpie, tylko za pierwszym razem jak jest zimna.
Dzwoniłem do midiparts i nie da rady kupić uszczelek osobno pod płytę.
Czy po prostu lepiej tego nie ruszac i tylko wymienić olej. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-08-26, 16:25
|
|
|
Na razie wymień tylko olej i filtr , zobaczysz czy jest różnica .
Założyłeś drugi temat z tym samym pytaniem , tamten utylizuje . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-08-26, 16:28
|
|
|
Olej wymieniłem 2 lata temu, miałem te same objawy i nic sie nie zmieniło. Teraz znow przyszła zmiana oleju i przy okazji chce to wyczyscic bo jestem prawie pewny ze wina jest brudnych zaworków |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-08-26, 16:32
|
|
|
Jak masz możliwość możliwość zrobienia tego samemu to próbuj . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-26, 16:58
|
|
|
Witam!
Dziwi mnie logika Twojego myslenia.Zgodnie z tym co piszesz to jak olej zimny brud (gdziekolwiek on jest) przeszkadza a jesli cieply to juz nie?
Ponadto piszesz ze wymieniales olej tylko zadnej wzmianki jak i na jaki?
Oleje te maja w sobie tyle srodkow myjacych ze jak juz to nie wyplucze zanieczyszczen to co moze byc jeszcze?
Opisz doklaxdnie temat.
Stefan. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-08-26, 17:06
|
|
|
Logika jest prosta. Proste zasady mechaniki i dynamiki płynów.
Gdy sobie zaworek postoi po nocy to brud na nim powoduje sklejenie go z płyta. Podczas pierwszej zmiany na D po postoju, ciśnienie oleju powoduje jego poruszenie, wymusza niejako, a że on sobie sam w sobie nie działa jak powinień bo sie skleil tylko zostaje poruszony ciśnieniem z pompy oleju i jest szarpniecie. Należy go wyczyscic i powinno być ok.
Poza tym lepkość oleju ciepłego jest mniejsza, co za tym idzie opory przepływu itp też są mniejsze.
Olej wymieniłem na taki jak powinien, mobila lt71141, bo jak każdy wie esso jest niedostepny i robi go teraz mobil. |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-26, 17:12
|
|
|
Witam!
Pokretna to logika.Ponadto nie odpowiedziales na druga czesc pytania.
Stefan. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-08-26, 17:15
|
|
|
NIe pokretna tylko prosta. Osady są nie wypłukiwane dlatego, bo istnije coś takiego jak przepływ płynu laminarnego. Zgodnie z tą teorią płyn przy sciance nie płynie, jego prędkośc jest równa zeru i jeśli pojawia się osad to go się nie da wypłukać chyba że kierunek przepływu się zmieni, albo mechanicznie to się usunie.
Zresztą nie zadałem tu pytania jak się zachowuje olej bo wiem, tylko czy da się płytę sterowania rozebrać bez uszkodzenia uszczelek i wskazówki jak to zrobić na co uważać. Oraz ghdzie ewentualnie same uszczelki do tego kupic. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-26, 17:23
|
|
|
A mnie kolego się wydaje że sobie możesz prędzej popsuć tę płytę sterującą rozkręcając ją, niż naprawisz. Ale do odważnych świat należy i chętnie bym zobaczył taką fotorelację z takiego zabiegu, nie ukrywam.
Jak miałem skrzynię 5hp24 i była remontowana, to jakaś firma z Wrocławia mi regenerowała całą tą płytę sterującą. Z tego co wiem to była czyszczona w ultradzwiękach i wymieniane wszystkie sprężynki, kuleczki i wszelkiego rodzaju klinki, wałeczki, które w niej się znajdują, bo większość była starta w znacznym stopniu. Tyle się dowiedziałem. No i jakaś płytka z układem scalonym wymieniona. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-08-26, 17:25
|
|
|
Tez chce ją wyczyścić ultradzwiekami ale to insza inszosc |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-08-26, 18:12
|
|
|
To juz mam:D |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-26, 20:48
|
|
|
Witam!
Uszku wyjasnij zatem co to za cudowna skrzynia w ktorej przez dwa lata bez przerwy krazy "laminarnie" olej? Bardzo prosze nie pisz tylko o hydraulicznych ukladach logicznych bo za "moich czasow" bardzo sie do tego w szkolach przykladano!
Ja sugeruje ze podczas "nie pracy" olej stoi i zmiekcza osady powoduijac ich lekkie specznienie.
Wez sobie do glowy co kolega powyzej pisze ze w takiej plycie mnustwo "zabawek" jest i potem mozna zle ulozyc.Ale kto bogatemu zabroni?
Stefan. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-08-26, 22:05
|
|
|
Ja nie rozumiem po co Ty własciwie coś piszesz? Na razie nic nie napisałes o tym jak tą skrzynkę wyciągnac, jak co i po kolei. Po co to wogole piszesz jak nic nie jest na temat? Zadałem konkretne pytanie i chciałem uzyskać na nie odpowiedź. Nie interesuje mnie jakie są tam zabawki bo ogólnie rzecz biorąc wiem co tam jest, jako że moja firma produkuje takie zaworki. Poza tym sie troche doszkoliłem na co uwaząć itp.
Interesuje mnie czy da się to sciągnąc bez uszkodzenia uszczelek, czy dostane uszczelki itp? I czy wogóle warto to robić, żeby problem usunąc, czy nie warto. A czy to kosztuje, czy nie to już moja broszka, czy komuś to zlecę czy zrobię sam czy cokolwiek. |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-26, 23:12
|
|
|
Witam!
To ze nic z tego nie rozumiesz wcale nie znaczy ze inni koledzy nie wiedza o co chodzi i nie wyciagna wnioskow.Ty nadal "laminarny" zostaniesz.
Sukcesow zycze.
Stefan. |
|
|
|
|
|