Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] Nie chodzi na jeden cylinder  
Autor Wiadomość
Patry 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-12-30, 23:27   [D2 01 3.3TDI ] Nie chodzi na jeden cylinder

Witajcie

Wyłysiałem, jeszcze bardziej, przez to, co się dzieje z moją ósemką.. a mianowicie :

Zaczęło się niewinnie, stojąc na światłach poczułem podrygiwanie silnika tak jakby co jakiś czas wyłączał się jeden wtrysk, dosłownie na pół sekundy, później wszystko było OK. Olałem temat i czekałem na rozwój wydarzeń.

I nastąpił. Po około tygodniu auto przestało pracować na pierwszym cylindrze stojąc przodem do silnika w lewej głowicy. Pomyślałem że padł wtrysk, OK, zdarza się. Dostałem od znajomego mechanika osiem innych wtryskiwaczy na podmiankę. Podmieniłem siedem ale objaw nie ustąpił, jak nie działał tak nie działał. Myślę "niemożliwe". Wyjąłem sąsiedni wtrysk (dobry na 100%) i zamieniłem je miejscami. Nic się nie zmieniło. Czyli to nie wtrysk.

Pomyślałem "wiązka". Odszukałem Przewody przy kompie (tym wtryskiem steruje komp "slave" i puściłem nowe, wraz z nową kostką na krótko od kompa do wtrysku...

ZADZIAŁAŁO :D


Zadowolony z siebie uznałem temat za zamknięty. Zmieniłem przepływki na nowe i przejechałem około 300km.. niestety po tygodniu... zdechł... w wigilię <hura> po tym jak zaczął się telepać, zgasiłem, odpaliłem i było dobrze przez 5 sekund, później telepał się od samego rozruchu.

Tym razem pomyślałem "sterownik" więc kupiłem drugi z takimi samymi oznaczeniami. Dzisiaj go założyłem i co ? i pstro, nie działa. Już chciałem wbić siekierę w dach ale się powstrzymałem <onie>

Sprawdziłem Jeszcze raz wtrysk, podmieniłem na inny, sprawdziłem przejście we wtyczce i przewodach, jeszcze raz zamieniłem komputery i nic to nie dało.

Auto odpala normalnie, ale wciąż się telepie. Nie chodzi tylko ten jeden cylinder i to ewidentnie jest wina braku paliwa, bo wtrysk się nie otwiera. Wałki były wymieniane., więc to nie to...

Ma ktoś pomysł, co jeszcze ma wpływ na pracę tego konkretnego wtrysku, jakiś czujnik czy cuś ? Może to jakiś ukryty tryb awaryjny że silnikiem telepie ?

Vag pokazuje :

17647.P1239 Zawór/dysza wtryskowa 3, tak 3, przerwany obwód prądowy -N32

Ciekawe skąd to "3" Bo jak bym nie liczył, ten cylinder to 1 lub 2. Ewentualnie 7 lub 8. ;)

Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł o co tu chodzi ? Gdzie szukać?

PLEASE HELP ;(
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-12-30, 23:40   

17647/P1239 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
Possible Symptoms

MIL On / Check
Poor engine performance / Słabe osiągi

Possible Causes

Fuse for injector / Bezpiecznik wtryskiwacza
Wiring harness issue / Wiązka wtryskiwacza
Failed injector / Wadliwy wtryskiwacz
Failed ECM / Wadliwy sterownik

Possible Solutions

Inspect fuse for injector / Spr. bezpiecznik
Inspect wiring to and from injector, see repair manual / Sprawdzić wiązkę
Ohm test injector, replace if needed, see repair manual / Spr oporność wtryskiwacza



Po wymianie ECU dopasowałeś immobilizer?? Do vw polo kupiłem ECU na podmiankę i zaraz po uruchomieniu immo wyłączało silnik i zostawał błąd. Po dopasowaniu śmigał.

[ Dodano: 2013-12-30, 23:42 ]



_________________
 
 
Patry 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-12-31, 00:04   

Dziękuje za opis :)

Nic nie kodowałem, po wymianie zostawiłem auto a minutę z przekręconym kluczykiem na pierwszą pozycję, później skasowałem błędy i odpaliłem normalnie. Silnik chodzi auto jeździ ale dalej telepie na ten jeden gar. Nie sądzę że potrzebna jest kalibracja immo w przypadku wymiany komputera pomocniczego,co innego w przypadku mastera...

PS. Są jakieś bezpieczniki wtryskiwaczy ?? Tak jak podałeś w prawdopodobnych usterkach ?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-12-31, 00:52   

Nie wiem gdzie szukać tych bezpieczników.
_________________
 
 
Patry 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-01, 23:07   

Zagadka rozwiązana :D

Nie było styku w kostce trzeciego wtryskiwacza w lewej głowicy patrząc od przodu auta. Przez to komp pokazywał błąd trzeciego wtrysku i przy tym odłączał pierwszy wtrysk,na którym się skupiłem, czego już vag nie widział. Po poprawieniu konekcji problemu ustały.

Z tego wynika że auto chodziło na 6 z 8 cylindrów :p
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-02, 09:16   

dla potomnych - immobilizer jest w komputerze master. Slave można sobie dowolnie wymieniać.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.