|
Autor |
Wiadomość |
Patry
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sty 2013 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-12-30, 23:27 [D2 01 3.3TDI
] Nie chodzi na jeden cylinder
|
|
|
Witajcie
Wyłysiałem, jeszcze bardziej, przez to, co się dzieje z moją ósemką.. a mianowicie :
Zaczęło się niewinnie, stojąc na światłach poczułem podrygiwanie silnika tak jakby co jakiś czas wyłączał się jeden wtrysk, dosłownie na pół sekundy, później wszystko było OK. Olałem temat i czekałem na rozwój wydarzeń.
I nastąpił. Po około tygodniu auto przestało pracować na pierwszym cylindrze stojąc przodem do silnika w lewej głowicy. Pomyślałem że padł wtrysk, OK, zdarza się. Dostałem od znajomego mechanika osiem innych wtryskiwaczy na podmiankę. Podmieniłem siedem ale objaw nie ustąpił, jak nie działał tak nie działał. Myślę "niemożliwe". Wyjąłem sąsiedni wtrysk (dobry na 100%) i zamieniłem je miejscami. Nic się nie zmieniło. Czyli to nie wtrysk.
Pomyślałem "wiązka". Odszukałem Przewody przy kompie (tym wtryskiem steruje komp "slave" i puściłem nowe, wraz z nową kostką na krótko od kompa do wtrysku...
ZADZIAŁAŁO
Zadowolony z siebie uznałem temat za zamknięty. Zmieniłem przepływki na nowe i przejechałem około 300km.. niestety po tygodniu... zdechł... w wigilię <hura> po tym jak zaczął się telepać, zgasiłem, odpaliłem i było dobrze przez 5 sekund, później telepał się od samego rozruchu.
Tym razem pomyślałem "sterownik" więc kupiłem drugi z takimi samymi oznaczeniami. Dzisiaj go założyłem i co ? i pstro, nie działa. Już chciałem wbić siekierę w dach ale się powstrzymałem
Sprawdziłem Jeszcze raz wtrysk, podmieniłem na inny, sprawdziłem przejście we wtyczce i przewodach, jeszcze raz zamieniłem komputery i nic to nie dało.
Auto odpala normalnie, ale wciąż się telepie. Nie chodzi tylko ten jeden cylinder i to ewidentnie jest wina braku paliwa, bo wtrysk się nie otwiera. Wałki były wymieniane., więc to nie to...
Ma ktoś pomysł, co jeszcze ma wpływ na pracę tego konkretnego wtrysku, jakiś czujnik czy cuś ? Może to jakiś ukryty tryb awaryjny że silnikiem telepie ?
Vag pokazuje :
17647.P1239 Zawór/dysza wtryskowa 3, tak 3, przerwany obwód prądowy -N32
Ciekawe skąd to "3" Bo jak bym nie liczył, ten cylinder to 1 lub 2. Ewentualnie 7 lub 8.
Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł o co tu chodzi ? Gdzie szukać?
PLEASE HELP ;( |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-12-30, 23:40
|
|
|
17647/P1239 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
Possible Symptoms
MIL On / Check
Poor engine performance / Słabe osiągi
Possible Causes
Fuse for injector / Bezpiecznik wtryskiwacza
Wiring harness issue / Wiązka wtryskiwacza
Failed injector / Wadliwy wtryskiwacz
Failed ECM / Wadliwy sterownik
Possible Solutions
Inspect fuse for injector / Spr. bezpiecznik
Inspect wiring to and from injector, see repair manual / Sprawdzić wiązkę
Ohm test injector, replace if needed, see repair manual / Spr oporność wtryskiwacza
Po wymianie ECU dopasowałeś immobilizer?? Do vw polo kupiłem ECU na podmiankę i zaraz po uruchomieniu immo wyłączało silnik i zostawał błąd. Po dopasowaniu śmigał.
[ Dodano: 2013-12-30, 23:42 ]
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Patry
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sty 2013 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-12-31, 00:04
|
|
|
Dziękuje za opis
Nic nie kodowałem, po wymianie zostawiłem auto a minutę z przekręconym kluczykiem na pierwszą pozycję, później skasowałem błędy i odpaliłem normalnie. Silnik chodzi auto jeździ ale dalej telepie na ten jeden gar. Nie sądzę że potrzebna jest kalibracja immo w przypadku wymiany komputera pomocniczego,co innego w przypadku mastera...
PS. Są jakieś bezpieczniki wtryskiwaczy ?? Tak jak podałeś w prawdopodobnych usterkach ? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-12-31, 00:52
|
|
|
Nie wiem gdzie szukać tych bezpieczników.
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Patry
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sty 2013 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-01-01, 23:07
|
|
|
Zagadka rozwiązana
Nie było styku w kostce trzeciego wtryskiwacza w lewej głowicy patrząc od przodu auta. Przez to komp pokazywał błąd trzeciego wtrysku i przy tym odłączał pierwszy wtrysk,na którym się skupiłem, czego już vag nie widział. Po poprawieniu konekcji problemu ustały.
Z tego wynika że auto chodziło na 6 z 8 cylindrów :p |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-02, 09:16
|
|
|
dla potomnych - immobilizer jest w komputerze master. Slave można sobie dowolnie wymieniać. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|