Autor |
Wiadomość |
yogipg
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-04-22, 20:42 [D2 99 4.2PB
] Piszczenie/buczenie/gwizdanie z okolicy prz
|
|
|
Witam!
Jak w temacie - dziwne piszczenie dochodzi z okolic przepustnicy w odpowiednich warunkach:
1. Jak silnik się nagrzeje
2. Nigdy przy przyspieszaniu
3. Jak już się pojawi to zawsze przy schodzeniu obrotów, lub na biegu jałowym
Udało mi się ustalić:
1. Dochodzi to z okolic przepustnicy (przepustnica wymontowana przeczyszczona, nadal to samo)
2. To musi mieć coś wspólnego z powietrzem (separator niedawno wymieniony na nowy, bo.... gwizdał, żona nazwała tamten dźwięk 'kogutkiem' )
3. Jak dźwięk się pojawi na jałowych, wystarczy otworzyć korek oleju i cisza.
Przy okazji, separator oleju też potrafi się odezwać czasami (?) jak poprzednio.
Miał ktoś podobną sytuację, jakieś pomysły, sugestię?? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
|
|
|
yogipg
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-04-22, 21:00
|
|
|
Odma, no niestety to nie to, wiem bo:
1. Już to wymieniłem
2. To wydaje trochę inny dźwięk...
Ten o który mi chodzi jest głośniejszy, 'dotykanie' wszystkiego nic nie zmienia. Odmę wystarczy 'docisnąć' ręką, przekręcić i słychać jak cichnie, tutaj nic... tylko otwarcie korka oleju i odpowietrzenie całości układu to coś ucisza.... dzięki za propozycję. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
yogipg
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-04-22, 21:34
|
|
|
Dzięki za pomysł, jak tylko będę mógł sprawdzę i dam znać! |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-04-24, 22:36
|
|
|
By nie otwierać kolejnych tematów dopiszę się tu ze swoim pytaniem. Od 3-4 dni buczy/brzęczy czy jak to tam nazwać przy wlewie paliwa ...oczywiście na pracującym silniku. Odkręcając korek wlewu nastaje cisza, po zakręceniu po chwili znów buczy.
Nie mam teraz czasu na doszukiwanie się winowajcy, wczoraj zamówiłem nowy zawór odpowietrzający i już do mnie jedzie.
Zastanawiałem się też nad samym korkiem, ma wbudowany zaworek ciśnieniowy czy też podciśnieniowy ale namacalnie wygląda na sprawny.
Może, ktoś z was miał już podobną przypadłość i oszczędzi mi szukania . |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2018-04-25, 19:41
|
|
|
EVAP?? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-04-25, 21:50
|
|
|
Dzięki marekp750 za rzeczową odpowiedź, wężyk już wczoraj zaciskałem i bez efektu, zawór tak czy siak wymienię.
Nowy korek kosztuje zaledwie 20 Euro więc od razu zamówiłem
Edit: 05.05.2018
Zawór wymieniłem ale w sumie niepotrzebnie, wystarczyło wyregulować stary ...wszystko wróciło do normy. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-05-10, 21:30
|
|
|
ja tak mam w obu autach i tez powiedziano mi ze to wina korka ktory sam w sobie cos tam ma lub wlasnie zaworka tez kupilem nowy ale nie wiedzialem jak sprawdzic ten obecny
czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-10, 23:25
|
|
|
Preston81 napisał/a: | czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju? | Może być, jeżeli zawór jest nieszczelny i cały czas w pozycji otwartej. Można go wyregulować cienkim płaskim śrubokrętem od strony z metalową rurką w środku. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-05-11, 22:44
|
|
|
a na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina , a reguluje sie prawo lewo czy jak ? jak zdiagnozowac stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ? , mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-13, 10:55
|
|
|
Preston81 napisał/a: | na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina | Reguluje się na pracującym silniku, zawór jest co kilkanaście sekund sterowany przez sterownik. W chwili spoczynku ma być szczelny, natomiast wysterowany ma tykać jak najszybciej.
Preston81 napisał/a: | reguluje sie prawo lewo czy jak ? | W lewo i prawo, w zaleąności w jakiej pozycji obecnie się znajduje.
Preston81 napisał/a: | jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ? |
Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.
Preston81 napisał/a: | mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ? | Można kupić zamiennik, np. od Golfa 4, Audi A3, TT, Octavia 1U itd. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-05-13, 18:16
|
|
|
danishow napisał/a: |
Preston81 napisał/a:
jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?
Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz. |
dzieki za info , czyli na wlaczonym ten zawor ma cykać tak ? i bedzie to wyrażnie słyszalne ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|