Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 3.7PB/LPG ] błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown  
Autor Wiadomość
Nas 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojciech
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-20, 19:32   [D2 99 3.7PB/LPG ] błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown

Witam. Niedawno nabyłem swoją A8 i znając moje szczęście wskoczyłem w niezłą kupę.

Moja usterka wygląda tak: Skrzynia jest cały czas w awaryjnym. Na vagu pokazała błąd 18238(Pressure control valve 4-N218: short to B+). Wydaje mi się że cały czas "ślizga sprzęgło" biegi wchodzą kiedy chcą, auto nie przyspiesza tak jak wydaje mi się że powinno.

Drugi problem to kickdown ale nie wiem czy nie jest on powiązany z tym pierwszym. Kick również działa kiedy chce. Raz wcisnę i ładnie zredukuje a raz nie. Próbowałem również w momencie kiedy nie zadziałał nacisnąć go jeszcze raz i za którymś razem zredukował bieg.

Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być czy po prostu kupiłem mega szrot?
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-03-20, 19:52   

Nas napisał/a:
Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być

Ja mam pomysł, ale nie wiem czy się Tobie spodoba.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-03-20, 19:55   

Ja bym sprawdził na sam początek wiązkę. Takie objawy są na ciepłym i zimnym?

http://wiki.ross-tech.com...38/P1830/006192
_________________
 
 
Nas 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojciech
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-20, 19:58   

krzychu22.p1i napisał/a:
Ja bym sprawdził na sam początek wiązkę. Takie objawy są na ciepłym i zimnym?


Tak. Skrzynia cały czas jest w awaryjnym
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-03-20, 20:12   

Możesz mieć trzy przyczyny:
- W przewodzie łączącym, prowadzącym do podzespołu jest zwarcie z plus.
- Uszkodzony zawór elektromagnetyczny 7-N94, zawór regulacji ciśnienia 4-N218.
- Uszkodzony komputer sterujący automatycznej skrzyni biegów J217.

A najlepiej podjedź do Jawornika(znajdziesz namiary), właściciel nie naciągnie na remont skrzyni.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 20:28   Re: błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown

Nas napisał/a:
Drugi problem to kickdown ale nie wiem czy nie jest on powiązany z tym pierwszym. Kick również działa kiedy chce. Raz wcisnę i ładnie zredukuje a raz nie.

Może za wcześnie kickdawnujesz :) bo jeśli startujesz i na 2 pierwszych biegach kickdown zapodajesz to nie oczekuj spektakularnych efektów, bo nie ma z czego redukować :D daj mu się najpierw trochę rozbujać ;)
 
 
Nas 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojciech
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-20, 21:09   Re: błąd skrzyni 18238 i problem z kickdown

beyer28 napisał/a:

Może za wcześnie kickdawnujesz :) bo jeśli startujesz i na 2 pierwszych biegach kickdown zapodajesz to nie oczekuj spektakularnych efektów, bo nie ma z czego redukować :D daj mu się najpierw trochę rozbujać ;)


właśnie chodzi o to, że jadę na 5 biegu 100 km/h wciskam gaz do oporu -> skrzynia redukuje na 4 i nic więcej. Jeśli wcisnę gaz do końca kilka razy to bieg to w końcu bieg spadnie na 3.
Wydaje mi się że powinna zrzucić na 3
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 21:44   

Jeśli masz na piątce to chyba powinien zrzucić raczej do 3, ale jak masz na 4 to wtedy do 2...? szczerze to sam się nie raz zastanawiałem jak jest z tym zrzucaniem biegów po kickdownie. Sam czasami mam wrażenie, że odejście po kopie raz jest lepsze, a raz słabsze i to raczej zależne jest od biegu na którym akurat lecimy. Najlepiej jakby ktoś światły objaśnił jak to jest z tym kickdownem na poszczególnych biegach
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-03-20, 22:10   

beyer28 napisał/a:
Jeśli masz na piątce to chyba powinien zrzucić raczej do 3, ale jak masz na 4 to wtedy do 2...? szczerze to sam się nie raz zastanawiałem jak jest z tym zrzucaniem biegów po kickdownie. Sam czasami mam wrażenie, że odejście po kopie raz jest lepsze, a raz słabsze i to raczej zależne jest od biegu na którym akurat lecimy. Najlepiej jakby ktoś światły objaśnił jak to jest z tym kickdownem na poszczególnych biegach


W objaśnianiu nie jestem dobry ale ja to widze tak: :D ze 100 to napewno powinien do 3 zrzucić przy 5biegowej skrzyni.
hehe ja kiedyś też nad tym kikdałnie myślałem, że raz wiekszy kop itp. ale wystarczy popatrzeć przy jakich prędkościach zmienia dany bieg na najw. obrotach. Czyli np. u mnie przy 105-110km/h jak wcisnę kikdałn to zmieni na 3 bo na 2 sie nieda już słabiej bedzie sie czuć ten power ale przy 80km/h bedzie taki większy odrzut bo na 2 zmieni a nie na 3 i wyzsze obroty bedą :D
_________________
dare to be great
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-03-20, 22:41   

Wszystko po to by zapewnić jak najlepsze przyspieszenie. Ale też i nie zawsze, jeśli będziemy powoli dawkować gaz do podłogi to skrzynia nie zrzuci o 2 w dół tak jak by miała to zrobić przy natychmiastowym wtuleniem pedału w welurowy dywanik
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-03-20, 23:10   

Dokładnie tak ,podczas jazdy z obojętnie jaką prędkością a nasza reakcja na pedał jest gwałtowna , skrzynia powinna zredukować bieg proporcjonalnie do prędkości .Ostatnio jadąc 35km/h też pięknie mi zredukował i ogień do przodu . W moim mniemaniu wcale nie musisz dać mu się rozbujać , sprawna skrzynia musi słuchać twoich poleceń .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-03-20, 23:11   

wgl trzema sie nauczyć jezdzić automatem bo na początku niektóre rzeczy sie wydają dziwnee (te zmiany biegów) :D ernesto, tak własnie jest jak powoli gaz to sie zmieni jeden w doł ale można też szybko zmienić 5 na 3 wciskając do połowy prawie popuścić lekko i dociskać znowu to wtedy fajnie uczucie jest jak przyspiesza inaczej niż w kikdałnie <tjaa>
_________________
dare to be great
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 23:29   

tutenhamon napisał/a:
Ostatnio jadąc 35km/h też pięknie mi zredukował i ogień do przodu . W moim mniemaniu wcale nie musisz dać mu się rozbujać , sprawna skrzynia musi słuchać twoich poleceń .


Dobra, tylko jadąc te 35/h który miałeś bieg? bo napewno nie ten który pozwoliłby Ci o zrzucenie 2 biegów w dół. Bo powiedzmy fajnym tempem osiągasz te ok 40/h, dochodzisz do 3 nagle but, zrzuca o 1 i faktycznie ładnie pójdzie.Tu nie chodzi o rozbujanie nie wiadomo do jakiej prędkości, tylko o to, aby dojść do biegu na którym skrzynia zrzuci Ci te 2biegi, czyli real kickdown. Nawet najsprawniejsza skrzynie nie zrzuci Ci -2 z 3 biegu, bo to jest przecież nie możliwe. Także z tym słuchaniem się nawzajem to tak 50/50 wg mnie :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-03-21, 06:13   

U mnie 30 zapina już 3 bieg więc na logikę przy kicku powinien zbić na 1.
Ale wracajmy do meritum sprawy, chłopak ma problem i trza jakoś zaradzić ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Nas 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojciech
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-21, 15:46   

też mi się wydaje że kick powinien zbić z 3 na 1 przy 30km/h

dziś zobaczę na wiązkę przy kompie i skrzyni. może jest zaśniedziała
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.