Autor |
Wiadomość |
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-04-30, 17:13 [D2 00 3.3TDI
] Skrzynia 5hp24 Symbole
|
|
|
Witam
niestety stałem się ofiarą automatycznej skrzyni biegów więc moje pytanie brzmi. Czy jak kupie skrzynie do audi a8 3.3 tdi tylko o innym symbolu niz ja (ja posiadam ESX) to czy podejdzie ta skrzynia ?? Ponieważ mam do kupienia skrzynie od 3.3 tdi tylko że inny symbol
ps. moja skrzynia ma lewarek
PRND432
natomiast tamta chodziła na
PRNDS |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-04-30, 22:37
|
|
|
Ta skrzynia którą chcesz kupić to multitronic z tego co widzę a ty masz tiptronic myślę że mogą być z tym problemy ja bym się w to nie ładował. znajomemu w a6 padla kiedys skrzynia zmienil ją kupil o innym symbolu i zle zmieniala mu biegi a sprawdzal ja przed wyciagnieciem z tamtego auta. Coś nią źle sterowało a roznila sie wlasnie symbolami a tak z wygladu niby taka sama byla. Ja bym się w to nie ładował to moje zdanie szukaj takiej skrzyni jak masz |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-05-01, 07:29
|
|
|
kolego tu mam własnie en problem że wszystkie skrzynie są z polski i ludzie wymyślają przebiegi w stylu 150 tyś km a tak naprawde mogą miec 400 tyś km dlatego ta była z niemiec.
a nie wiesz kolego czy jak bym włożył nowy lewarek do zmiany biegów i sterownik skrzyni od tej co chce kupic z tym innym symbolem to by nie poszło ?? bo ta jest z niemiec pewna ze 170 tyś km przebiegu |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2011-05-01, 07:45
|
|
|
Kolego a co padło w skrzyni że nie naprawiasz tylko chcesz wymienić na inną |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-01, 08:05
|
|
|
Klimass1 napisał/a: | Ta skrzynia którą chcesz kupić to multitronic |
Z tego co mi wiadomo to do silnika 3.3 TDI nie był montowany multitronik. Była to skrzynia taka sama jak w 4.2 TDI czyli 5HP24. Skrzynia którą chcesz kupić to nic innego jak właśnie taka skrzynia. Różni się tylko tym, że w odróżnieniu od twojej ma zamiast PRDN432, PRDNS gdzie S oznacza tryb sport. Odznacza się to tym, że ma w pozycji S trochę inną charakterystykę zmiany biegów.
Na pewno nie będzie ona pasowała do twojego auta plug and play. Wiązało się będzie to z przekodowaniem ecu skrzyni lub ecu silnika. Tak aby przelicznik mocy momentu obrotowego był odpowiedni. Tak mi się wydaje. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi. Ale na pewno nie jest to multitronik bo według etki nie występował on z tym silnikiem ze względu na bardzo wysoki moment obrotowy rzędu 480 Nm. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-05-01, 08:16
|
|
|
kolego tu chodzi o ten symbol ze ja mam ESX a tamta ma zupełnie inny ale jak bym założył nowy lewarek na PRNDS i sterownik od tej skrzyni co kupil bym to by nie poszło ?? |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-01, 08:48
|
|
|
eloallxp napisał/a: | jak bym założył nowy lewarek na PRNDS i sterownik od tej skrzyni co kupil bym to by nie poszło ?? |
Trudno mi powiedzieć. Po prosto między silnikiem a skrzynią jest coś takiego jak przelicznik momentu obrotowego. Być może montując tą skrzynię wraz ze sterownikiem będzie to współpracować ale tego to nawet wiele zakładów od skrzyń ci nie zagwarantuję. Między innymi dlaczego większość modułów i sterowników jest kodowana? Dla przykładu podam dla czego A8 4,2 pb i S8 4,2 pb ma inne kodowania skrzyń i jeszcze innych rzeczy. Ale może w 3,3 TDI działa to inaczej. Jeśli masz kogoś kumatego od skrzyń to ci to rozjaśni i w razie czego zrobi odpowiednie kodowania, a może nie trzeba będzie nic robić tego nie wiem. Po prostu nie jestem specem od automatów, a tylko użytkownikiem tego auta.
Dla przykładu według ETKI twoja skrzynia niczym oprócz sterownika od skrzyni w W12.
|
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-05-01, 09:14
|
|
|
ok dzięki panowie podjade do jakiegoś speca i spytam |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-05-02, 13:01
|
|
|
Mogłem się mylić ale po lewarku myślałem że to multitronic. Gadałem z ojcem , jest mechanikiem samochodowym , i mówi że po wymianie sterownika i tego lewarka powinno to działać lecz później musiałbyś to zaprogramować wszystko u jakiegoś szpeca no i sprawdzić oczywiście czy ilość pinów ze sterowników taka sama jest ale ja na to gwarancji nie daje, na dniach przekładka skrzyni nas czeka u znajomego 5HP zobaczymy czy symbole się okażą takie same |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-05-02, 18:48
|
|
|
ok to zdaj jakieś krótkie sprawozdanko jak możesz bo wydaje mi sie żę jak sterownik lewarek i skrzynia od jednego auta to jak to wszystko przełożę to powinno byc ok |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
Klimass1
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 387 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2011-05-02, 23:06
|
|
|
W tym tygodniu planujemy to pruć najpierw wyciągamy skrzynie z "dawcy" A8 1998r jakiś fanatyk całą przerobił na model poliftowy skrzynia tam jest już 5hp i idzie ona do A8 z 2000r zobaczymy czy to wszystko będzie pasować, porobię jakieś zdjęcia jak tylko się zabierzemy do tego i zdam relacje w tym temacie. |
_________________ Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków? |
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-05-03, 07:02
|
|
|
ok dzięki będe czekał
[ Dodano: 2011-05-10, 20:24 ]
witam kupiłem skrzynie w której okazło sie że przełącznik wielofunkcyjny jest na 10 bolców a nie na 8 i jak przelożę ten ze starej na 8 do nowej na 10 to bedzie chulac ? |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
|