Og³oszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[D2 99 4.2PB ] Ch³odnica wody  
Autor Wiadomo¶æ
slaid 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: rafa³
Je¿dzê: Audi a8/a6/acq
Pomóg³: 1 raz
Wiek: 47
Do³±czy³: 08 Lut 2011
Posty: 59
Sk±d: olsztyn
Wys³any: 2016-10-05, 07:24   

Dziêkujê Micha³.
_________________
A8 ABZ; ACQ NG
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Andrzej
Je¿dzê: A8 D2
Pomóg³: 1 raz
Wiek: 35
Do³±czy³: 22 Sty 2015
Posty: 154
Sk±d: Rzeszów
Wys³any: 2017-07-08, 18:03   

W zimie zmienia³em ch³odnicê na zamiennik. Niestety ch³odnica Asb która jest w ¶rodku rozszczelni³a siê <bezradny> Mam zamiar zastosowaæ zewnêtrzn± ch³odnicê skrzyni np tak±;
http://allegro.pl/chlodni...6864742551.html Tylko jak po³±czyæ przewody? My¶la³em obci±æ oryginalne wê¿e z tymi nietypowymi koñcówkami które wchodz± w ch³odnicê, za³o¿yæ tak± zl±czkê i dalej po³±czyæ przewodem do nowej ch³odnicy. Mo¿na stosowaæ takie po³±czenia? Chyba nie ma tam du¿ego ci¶nienia.
_________________
¯ycie jest zbyt krótkie by je¼dziæ dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy
Wiek: 40
Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012
Posty: 4014
Sk±d: Konstantynów £ódzki
Wys³any: 2017-07-20, 14:23   

Panowie i mnie dopad³ "pech" po 1,5 roku u¿ytkowania i zacz±³ lecieæ olej ASB z ch³odnicy :/

Nie chcia³em kombinowaæ z ¿adnymi zewnêtrznymi ch³odnicami, bawiæ siê w przeróbki, cuda itp i kupi³em u¿ywkê od AVP z 2002r. dopiero co zdjêt± z auta, sprawdzi³em pod ci¶nieniem wszystko, wszystko gra wiêc "se" za³o¿y³em.

Przy demonta¿u chinola zaciekawi³o mnie czemu podczas odkrêcania wê¿a rusza siê króciec dolny. Niejednokrotnie by³o tu wspomniane o tym ¿e w³a¶nie te króæce siê rozszczelni± i z nich leci. U mnie by³ to dolny króciec.



ale... jak wcze¶niej wspomnia³em ten króciec zacz±³ siê odkrêcaæ, wiêc go wykrêci³em dos³ownie, poniewa¿ jest on wkrêcany ! <hmm> Co wiêc by³o powodem wycieku ???? Otó¿ moim zdaniem jest to za du¿y oring, który podczas wysokiej temperatury traci³ swoje "w³a¶ciwo¶ci uszczelniaj±ce" .






Wg mnie ta ch³odnica jest ok. Trzeba by tylko za³o¿yæ mniejszy oring + ewentualnie jaki¶ dodatkowy na ko³nierz króæca (jak w przypadku czujnika temperatury w ch³odnicy (do wentylatora) i ch³odnica bêdzie sprawna.

Na razie zostawiam u¿ywkê, ale t± jak przyjdzie czas za³o¿ê z powrotem i powinna ¶migaæ ;) Wiêc radzê sprawdziæ gdzie cieknie i dlaczego, zanim zaczniecie siê bawiæ w dok³adanie ch³odnic zewnêtrznych i kombinowanie z wê¿ami <faktycznie> <cicho>
_________________
to nie jest zwyk³y napêd...to
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: £ukasz
Je¿dzê: A8 D2
Pomóg³: 9 razy
Do³±czy³: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Sk±d: Grodzisk/¯yrardów
Wys³any: 2017-07-21, 08:26   

Najwa¿niejsza jest 123% pewno¶æ, ¿e olej nie mo¿e mieszaæ siê z p³ynem ch³odz±cym.
Trzeba zadbaæ o to by jakikolwiek wyciek pojawi³ siê na zewn±trz a nie szed³ pomiêdzy.
_________________
Kot te¿ jest Quattro
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imiê: Micha³
Je¿dzê: S-klasa W221
Pomóg³: 75 razy
Do³±czy³: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Sk±d: Elbl±g
Wys³any: 2017-07-21, 09:00   

Marcin - ch³odnica zewnêtrzna to bardzo m±dre rozwi±zanie wiêc nie negowa³bym tego rozwi±zania . Ni¿sza temperatura oleju w skrzyni to d³u¿sza jej ¿ywotno¶æ . Fabryczne nie ch³odzenie nie jest wydajne .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imiê: Krzysiek
Je¿dzê: sporadycznie
Pomóg³: 127 razy
Do³±czy³: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Sk±d: Oderwany od rzeczywisto¶ci
Wys³any: 2017-07-21, 10:19   

Przecie¿ oring rozpuscil olej.. zapewne jest miekki :p
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy
Wiek: 40
Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012
Posty: 4014
Sk±d: Konstantynów £ódzki
Wys³any: 2017-07-22, 13:16   

michalwruszak napisa³/a:
Marcin - ch³odnica zewnêtrzna to bardzo m±dre rozwi±zanie wiêc nie negowa³bym tego rozwi±zania . Ni¿sza temperatura oleju w skrzyni to d³u¿sza jej ¿ywotno¶æ . Fabryczne nie ch³odzenie nie jest wydajne .


Mo¿e, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunku <hmm> ... skoro jest to lepsze rozwi±zanie. W sumie to nie neguje bo sam siê nad tym zastanawialem, lecz jako¶ malo danych na ten temat je¶li chodzi o A8 <bezradny>

A co do fabrycznego chodzenia....moim zdaniem jest jak najbardziej wydajne. Po prostu ¿al doope ¶ciska jak siê wydaæ 2K na nowa chlodnice <cicho> dlatego wokalem kupiæ ori uzywke, nawet jak by miala 4-5 lat pochodziæ..
_________________
to nie jest zwyk³y napêd...to
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imiê: Micha³
Je¿dzê: S-klasa W221
Pomóg³: 75 razy
Do³±czy³: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Sk±d: Elbl±g
Wys³any: 2017-07-22, 13:18   

Fabrycznie ch³odzenie skrzyni nie jest wydajne , skoro pierwsza lepsza ch³odnica zewnêtrzna potrafi obni¿yæ temeperaturê o 15C .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imiê: AHC
Je¿dzê: S8 D2 MTM
Pomóg³: 248 razy
Do³±czy³: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Sk±d: Tì¹in
Wys³any: 2017-07-22, 18:40   

martin_rs4 napisa³/a:
michalwruszak napisa³/a:
Marcin - ch³odnica zewnêtrzna to bardzo m±dre rozwi±zanie wiêc nie negowa³bym tego rozwi±zania . Ni¿sza temperatura oleju w skrzyni to d³u¿sza jej ¿ywotno¶æ . Fabryczne nie ch³odzenie nie jest wydajne .


Mo¿e, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunku <hmm> ... skoro jest to lepsze rozwi±zanie. W sumie to nie neguje bo sam siê nad tym zastanawialem, lecz jako¶ malo danych na ten temat je¶li chodzi o A8 <bezradny>

Jak ma³o, dyæ jest temat: http://www.a8team.pl/d2-a...24a-vt14139.htm
Maj±c D2 i D3 niestety widaæ, ¿e po Dojczach wszystko trzeba poprawiaæ samemu.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy
Wiek: 40
Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012
Posty: 4014
Sk±d: Konstantynów £ódzki
Wys³any: 2017-07-23, 10:43   

Ok dice111, super temat <okok> tylko Ty zamontowales dodatkowa chlodnice ³±cz±c j± z oryginalna chlodnica i to ma sens.
Mnie zastanawia jak swoja role spelnia tylko sama chlodnica dolozona poza oryginalna. W wszczegolnosci latem.....

U mnie nigdy nie bylo problemu z chlodzeniem oleju asb, lub nie mialem zadnych objawow przegrzania, nawet jadac odstatnio do Niemiec 1000km ze srednia predkoscia 157km/h w komplecie osob i bagazu.

Ale nad takim rozwiazaniem sie zastanowie jak dice111, podal, z tym ze ja myslalem nad zamontowaniem tego w tedejiii z lewej strony pod reflektorem, przed kratka halogenu.

Cos takiego http://www.allegro.pl/Sho...item=6842912640
_________________
to nie jest zwyk³y napêd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Ernest
Je¿dzê: A8 D2 S-line
Pomóg³: 100 razy
Wiek: 40
Do³±czy³: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Sk±d: Ostrowiec ¦w.
Wys³any: 2017-07-23, 11:13   

A jak siê ma sama ch³odnica zewnêtrzna do warunków zimowych ?
Lockup chyba nie zepnie je¶li temperatura oleju nie bêdzie mia³a jakiej¶ temperatury.
_________________
Wyrazy szczerego ¿alu i wspó³czucia z powodu ¶mierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imiê: AHC
Je¿dzê: S8 D2 MTM
Pomóg³: 248 razy
Do³±czy³: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Sk±d: Tì¹in
Wys³any: 2017-07-23, 11:42   

Nie ma z tym problemu, pisalem o ile obniza. Z tego co podaja w wiekszosci skrzyn potrzeba ok 50 °C. Poza tym, zjawisko o ktorym piszesz glownie dziala przy czujniku TFT, ktory nie wszystkie skrzynie posiadaja.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy
Wiek: 40
Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012
Posty: 4014
Sk±d: Konstantynów £ódzki
Wys³any: 2017-07-23, 13:43   

Tak czy inaczej bardzo dobry pomysl jako "dodatkowa" zewnetrzna chlodnica.

dice111, Ogarniesz mi w Zakopanem ??? <kocham> jesli do tego czasu sam nie ogarne <faktycznie>
_________________
to nie jest zwyk³y napêd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imiê: AHC
Je¿dzê: S8 D2 MTM
Pomóg³: 248 razy
Do³±czy³: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Sk±d: Tì¹in
Wys³any: 2017-07-23, 14:07   

Nie ;p
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy
Wiek: 40
Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012
Posty: 4014
Sk±d: Konstantynów £ódzki
Wys³any: 2017-07-23, 18:00   

No innej odpowiedzi sie nie spodziewalem <faktycznie> a powiedz w D3 tez robiles ten zabieg z dodatkowa chlodnica?
_________________
to nie jest zwyk³y napêd...to
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
czê¶ci samochodowe ucando.pl czê¶ci samochodowe iparts.pl czê¶ci opon

Prywatno¶æ.