Autor |
Wiadomo¶æ |
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: rafa³
Je¿dzê: Audi a8/a6/acq
Pomóg³: 1 raz Wiek: 47 Do³±czy³: 08 Lut 2011 Posty: 59 Sk±d: olsztyn
|
Wys³any: 2016-10-05, 07:24
|
|
|
Dziêkujê Micha³. |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Andrzej
Je¿dzê: A8 D2
Pomóg³: 1 raz Wiek: 35 Do³±czy³: 22 Sty 2015 Posty: 154 Sk±d: Rzeszów
|
Wys³any: 2017-07-08, 18:03
|
|
|
W zimie zmienia³em ch³odnicê na zamiennik. Niestety ch³odnica Asb która jest w ¶rodku rozszczelni³a siê Mam zamiar zastosowaæ zewnêtrzn± ch³odnicê skrzyni np tak±;
http://allegro.pl/chlodni...6864742551.html Tylko jak po³±czyæ przewody? My¶la³em obci±æ oryginalne wê¿e z tymi nietypowymi koñcówkami które wchodz± w ch³odnicê, za³o¿yæ tak± zl±czkê i dalej po³±czyæ przewodem do nowej ch³odnicy. Mo¿na stosowaæ takie po³±czenia? Chyba nie ma tam du¿ego ci¶nienia. |
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie by je¼dziæ dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012 Posty: 4014 Sk±d: Konstantynów £ódzki
|
Wys³any: 2017-07-20, 14:23
|
|
|
Panowie i mnie dopad³ "pech" po 1,5 roku u¿ytkowania i zacz±³ lecieæ olej ASB z ch³odnicy
Nie chcia³em kombinowaæ z ¿adnymi zewnêtrznymi ch³odnicami, bawiæ siê w przeróbki, cuda itp i kupi³em u¿ywkê od AVP z 2002r. dopiero co zdjêt± z auta, sprawdzi³em pod ci¶nieniem wszystko, wszystko gra wiêc "se" za³o¿y³em.
Przy demonta¿u chinola zaciekawi³o mnie czemu podczas odkrêcania wê¿a rusza siê króciec dolny. Niejednokrotnie by³o tu wspomniane o tym ¿e w³a¶nie te króæce siê rozszczelni± i z nich leci. U mnie by³ to dolny króciec.
ale... jak wcze¶niej wspomnia³em ten króciec zacz±³ siê odkrêcaæ, wiêc go wykrêci³em dos³ownie, poniewa¿ jest on wkrêcany ! Co wiêc by³o powodem wycieku ???? Otó¿ moim zdaniem jest to za du¿y oring, który podczas wysokiej temperatury traci³ swoje "w³a¶ciwo¶ci uszczelniaj±ce" .
Wg mnie ta ch³odnica jest ok. Trzeba by tylko za³o¿yæ mniejszy oring + ewentualnie jaki¶ dodatkowy na ko³nierz króæca (jak w przypadku czujnika temperatury w ch³odnicy (do wentylatora) i ch³odnica bêdzie sprawna.
Na razie zostawiam u¿ywkê, ale t± jak przyjdzie czas za³o¿ê z powrotem i powinna ¶migaæ Wiêc radzê sprawdziæ gdzie cieknie i dlaczego, zanim zaczniecie siê bawiæ w dok³adanie ch³odnic zewnêtrznych i kombinowanie z wê¿ami |
_________________ to nie jest zwyk³y napêd...to
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: £ukasz
Je¿dzê: A8 D2
Pomóg³: 9 razy Do³±czy³: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Sk±d: Grodzisk/¯yrardów
|
Wys³any: 2017-07-21, 08:26
|
|
|
Najwa¿niejsza jest 123% pewno¶æ, ¿e olej nie mo¿e mieszaæ siê z p³ynem ch³odz±cym.
Trzeba zadbaæ o to by jakikolwiek wyciek pojawi³ siê na zewn±trz a nie szed³ pomiêdzy. |
_________________ Kot te¿ jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imiê: Micha³
Je¿dzê: S-klasa W221
Pomóg³: 75 razy Do³±czy³: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Sk±d: Elbl±g
|
Wys³any: 2017-07-21, 09:00
|
|
|
Marcin - ch³odnica zewnêtrzna to bardzo m±dre rozwi±zanie wiêc nie negowa³bym tego rozwi±zania . Ni¿sza temperatura oleju w skrzyni to d³u¿sza jej ¿ywotno¶æ . Fabryczne nie ch³odzenie nie jest wydajne . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imiê: Krzysiek
Je¿dzê: sporadycznie
Pomóg³: 127 razy Do³±czy³: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Sk±d: Oderwany od rzeczywisto¶ci
|
Wys³any: 2017-07-21, 10:19
|
|
|
Przecie¿ oring rozpuscil olej.. zapewne jest miekki :p |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012 Posty: 4014 Sk±d: Konstantynów £ódzki
|
Wys³any: 2017-07-22, 13:16
|
|
|
michalwruszak napisa³/a: | Marcin - ch³odnica zewnêtrzna to bardzo m±dre rozwi±zanie wiêc nie negowa³bym tego rozwi±zania . Ni¿sza temperatura oleju w skrzyni to d³u¿sza jej ¿ywotno¶æ . Fabryczne nie ch³odzenie nie jest wydajne . |
Mo¿e, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunku ... skoro jest to lepsze rozwi±zanie. W sumie to nie neguje bo sam siê nad tym zastanawialem, lecz jako¶ malo danych na ten temat je¶li chodzi o A8
A co do fabrycznego chodzenia....moim zdaniem jest jak najbardziej wydajne. Po prostu ¿al doope ¶ciska jak siê wydaæ 2K na nowa chlodnice dlatego wokalem kupiæ ori uzywke, nawet jak by miala 4-5 lat pochodziæ.. |
_________________ to nie jest zwyk³y napêd...to
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imiê: Micha³
Je¿dzê: S-klasa W221
Pomóg³: 75 razy Do³±czy³: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Sk±d: Elbl±g
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imiê: AHC
Je¿dzê: S8 D2 MTM
Pomóg³: 248 razy Do³±czy³: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Sk±d: Tì¹in
|
Wys³any: 2017-07-22, 18:40
|
|
|
martin_rs4 napisa³/a: | michalwruszak napisa³/a: | Marcin - ch³odnica zewnêtrzna to bardzo m±dre rozwi±zanie wiêc nie negowa³bym tego rozwi±zania . Ni¿sza temperatura oleju w skrzyni to d³u¿sza jej ¿ywotno¶æ . Fabryczne nie ch³odzenie nie jest wydajne . |
Mo¿e, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunku ... skoro jest to lepsze rozwi±zanie. W sumie to nie neguje bo sam siê nad tym zastanawialem, lecz jako¶ malo danych na ten temat je¶li chodzi o A8 |
Jak ma³o, dyæ jest temat: http://www.a8team.pl/d2-a...24a-vt14139.htm
Maj±c D2 i D3 niestety widaæ, ¿e po Dojczach wszystko trzeba poprawiaæ samemu. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012 Posty: 4014 Sk±d: Konstantynów £ódzki
|
Wys³any: 2017-07-23, 10:43
|
|
|
Ok dice111, super temat tylko Ty zamontowales dodatkowa chlodnice ³±cz±c j± z oryginalna chlodnica i to ma sens.
Mnie zastanawia jak swoja role spelnia tylko sama chlodnica dolozona poza oryginalna. W wszczegolnosci latem.....
U mnie nigdy nie bylo problemu z chlodzeniem oleju asb, lub nie mialem zadnych objawow przegrzania, nawet jadac odstatnio do Niemiec 1000km ze srednia predkoscia 157km/h w komplecie osob i bagazu.
Ale nad takim rozwiazaniem sie zastanowie jak dice111, podal, z tym ze ja myslalem nad zamontowaniem tego w tedejiii z lewej strony pod reflektorem, przed kratka halogenu.
Cos takiego http://www.allegro.pl/Sho...item=6842912640 |
_________________ to nie jest zwyk³y napêd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Ernest
Je¿dzê: A8 D2 S-line
Pomóg³: 100 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Sk±d: Ostrowiec ¦w.
|
Wys³any: 2017-07-23, 11:13
|
|
|
A jak siê ma sama ch³odnica zewnêtrzna do warunków zimowych ?
Lockup chyba nie zepnie je¶li temperatura oleju nie bêdzie mia³a jakiej¶ temperatury. |
_________________ Wyrazy szczerego ¿alu i wspó³czucia z powodu ¶mierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imiê: AHC
Je¿dzê: S8 D2 MTM
Pomóg³: 248 razy Do³±czy³: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Sk±d: Tì¹in
|
Wys³any: 2017-07-23, 11:42
|
|
|
Nie ma z tym problemu, pisalem o ile obniza. Z tego co podaja w wiekszosci skrzyn potrzeba ok 50 °C. Poza tym, zjawisko o ktorym piszesz glownie dziala przy czujniku TFT, ktory nie wszystkie skrzynie posiadaja. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012 Posty: 4014 Sk±d: Konstantynów £ódzki
|
Wys³any: 2017-07-23, 13:43
|
|
|
Tak czy inaczej bardzo dobry pomysl jako "dodatkowa" zewnetrzna chlodnica.
dice111, Ogarniesz mi w Zakopanem ??? jesli do tego czasu sam nie ogarne |
_________________ to nie jest zwyk³y napêd...to
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imiê: AHC
Je¿dzê: S8 D2 MTM
Pomóg³: 248 razy Do³±czy³: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Sk±d: Tì¹in
|
Wys³any: 2017-07-23, 14:07
|
|
|
Nie ;p |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Marcin
Je¿dzê: A8 D3 BFM
Pomóg³: 70 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 07 Pa¼ 2012 Posty: 4014 Sk±d: Konstantynów £ódzki
|
Wys³any: 2017-07-23, 18:00
|
|
|
No innej odpowiedzi sie nie spodziewalem a powiedz w D3 tez robiles ten zabieg z dodatkowa chlodnica? |
_________________ to nie jest zwyk³y napêd...to
|
|
|
|
|
|