Autor |
Wiadomo¶æ |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imiê: AHC
Je¿dzê: S8 D2 MTM
Pomóg³: 248 razy Do³±czy³: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Sk±d: Tì¹in
|
Wys³any: 2017-07-23, 19:15
|
|
|
Nie, 6HP jest wg mnie lepsz± skrzyni±. W D2 mogli do koñca klepaæ 4HP i nie by³oby problemu. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imiê: Przemek
Je¿dzê: S8 D2
Pomóg³: 13 razy Do³±czy³: 29 Maj 2016 Posty: 529 Sk±d: Cieszyn
|
Wys³any: 2017-07-23, 20:44
|
|
|
martin_rs4 napisa³/a: | Mo¿e, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunku ... skoro jest to lepsze rozwi±zanie. |
Bo skrzynie ZF'a na stary kontynent s± inaczej konstruowane ni¿ 3 i 4 biegowe grzmoty na USA. Po prostu maj± wiêksz± wytrzyma³o¶æ termiczn± i butowanie ich nie morduje. Poza tym to w samych stanach rozwin±³ siê przemys³ ch³odnic dok³adanych g³ównie w przypadku ci±gniêcia ciê¿kich przyczep.
martin_rs4 napisa³/a: | Ok dice111, super temat tylko Ty zamontowales dodatkowa chlodnice ³±cz±c j± z oryginalna chlodnica i to ma sens.
Mnie zastanawia jak swoja role spelnia tylko sama chlodnica dolozona poza oryginalna. W wszczegolnosci latem..... |
Ch³odnica do³o¿ona poza orygina³em ma jedn± niezaprzeczaln± zaletê: p³yn ch³odz±cy nigdy nie dostanie siê do uk³adu smarowania skrzyni. Wada to natomiast korki, poniewa¿ ta ch³odnica dzia³a naporowo i listki radiatora w skrajnym wypadku mog± nie daæ rady wypromieniowaæ tego ciep³a co nie ma miejsca przy ch³odnicy po³±czonej z ch³odnic± cieczy, bo tam odpal± siê elektrowentylatory/visca by nie dopu¶ciæ do przegrzania silnika. W uk³adzie dice111 olej jest wpierw sch³odzony przez p³yn ch³odz±cy a nastêpnie przez pêd powietrza. Takie noszenie do spodni paska i szelek, ale w tym wypadku jest ok.
martin_rs4 napisa³/a: | No innej odpowiedzi sie nie spodziewalem a powiedz w D3 tez robiles ten zabieg z dodatkowa chlodnica? |
D3 ma ju¿ oddzieln± ch³odnicê skrzyni umieszczon± tu¿ pod skrzyni±. Ma³y pierdziel, ale w po³±czeniu z kierownicami powietrza w os³onach daje radê. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili ¿yæ.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Krzysiek
Je¿dzê: A8 D2 FL
Pomóg³: 10 razy Do³±czy³: 28 Lip 2015 Posty: 607 Sk±d: Olsztyn
|
Wys³any: 2017-07-24, 07:38
|
|
|
Nie wiem, czy tu o tym by³o. Dodatkowa ch³odnica oleju skrzyni wystêpowa³a w 3.7FL. Uk³ad jest po³±czony z klasycznym uk³adem ch³odzenia (id±cym na ch³odnicê g³ówn±), a dodatkowo wystêpuje termostat, który prze³±cza ch³odnice z ma³ej na du¿± i odwrotnie. U mnie (i w wiêkszo¶ci) skorodowa³ metalowy trójnik w tym uk³adzie i musia³em go od³±czyæ. Teraz skrzynia ch³odzona jest tak, jak w innych wersjach, czyli ch³odnic± g³ówn±. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imiê: Krzysiek
Je¿dzê: sporadycznie
Pomóg³: 127 razy Do³±czy³: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Sk±d: Oderwany od rzeczywisto¶ci
|
Wys³any: 2017-07-24, 10:17
|
|
|
Pepek, tu nie jest mowa o wywaleniu fabrycznej ch³odnicy ASB tylko o do³o¿eniu dodatkowej. Ja bym tam waln±³ szeregowo za wyjsciem z seryjnej ch³odnicy. Równolegle z termostatem bodaj ma 3.7, i tak wynika³o z rysunków. Dodatkowo waka ch³odnica dodatkowa jest montowana zaraz za pasem przednim, wiec je¶li visco dupy nie daje to nawet na wolnych obrotach czucæ tam pêd wiatru (o ile chlodnica cieczy i klimy nie jest zabita piachem) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gacu¶
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Andrzej
Je¿dzê: S8
Do³±czy³: 27 Gru 2013 Posty: 201 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: 2017-12-12, 18:29
|
|
|
witam panowie.wla¶nie spotka³o mnie nieszczê¶cie w postaci ciekn±cej ch³odnicy.ostatnio zauwa¿y³em,¿e mam plamê pod autem i jak otworzy³em maskê to okaza³o siê,¿e ch³odnica jest mokra z lewej strony(stoj±c przodem do auta) tam gdzie jest taki plastik od góry do do³u,w którym miejscu dok³adnie nie wiem bo ca³e jest mokre.i teraz moje pytanko,jakiej ch³odnicy mam szukaæ po jakim numerze?czyta³em o jaki¶ kruæcach?czy do mnie podchodzi taka sama jak od ABZ-eta?dziêki za ew.odpowiedzi. |
|
|
|
|
Hrabia S8
U¿ytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imiê: Pawe³
Je¿dzê: A8 D2, RAV4
Do³±czy³: 23 Lip 2016 Posty: 12 Sk±d: ¦l±sk
|
Wys³any: 2018-12-10, 22:01
|
|
|
Panowie, odgrzewam temat. Mam zakupiæ tego chinola
https://allegro.pl/nowa-chlodnica-audi-a8-94-03-3-7-4-2-4d0121251r-f-i5670489718.html
czy szukaæ ori ch³odnicy niewiadomego pochodzenia i stanu.
Jak Wam siê zachowuj± te chiñskie ch³odnice po 2 latach u¿ytkowania?
Czy ka¿dy przeciêtny mechanik bêdzie w stanie j± wymieniæ, skoro wspominali¶cie o wycieku oleju z ASB, problemie z króccem, itp. Mo¿e znacie jakiego¶ magika na ¦l±sku, który zajmuje siê pro wymian± ch³odnic. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: pawe³
Je¿dzê: d3
Pomóg³: 41 razy Wiek: 48 Do³±czy³: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Sk±d: krzczonów
|
Wys³any: 2018-12-26, 09:57
|
|
|
ja tego nie zak³ada³em w a8 ale w innych modelach aut i je¶li jest ok z uk³adem ch³odzenia to towar siê sprawdza .
Zreszt± te ori to teraz te¿ chinole to o czym my tu rozmawiamy |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imiê: Przemek
Je¿dzê: S8 D2
Pomóg³: 13 razy Do³±czy³: 29 Maj 2016 Posty: 529 Sk±d: Cieszyn
|
Wys³any: 2018-12-27, 20:12
|
|
|
Je¶li OE ch³odnica jest w miarê ok a tylko wycieka z pojedynczej rurki radiatora czy zbiornika bocznego to bym j± ratowa³. Je¶li auto po dzwonie to ten chiñczyk jest ok, ale przed monta¿em sprawd¼ czy ma³e ¿ó³te za³o¿y³o oringi na wk³ad dla ASB i dokrêæ te króæce. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili ¿yæ.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
|