Autor |
Wiadomość |
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2012-05-14, 19:05 [D2 97 4.2PB/LPG
] Jak powinna poprawnie działać sprawna s
|
|
|
witam jak w temacie jak u was jest ze zmianą biegów w waszych ósemkach pytam bo mam problem z jej zmianą szczególnie jak jest ciepła jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę jak chcę by zredukowała potrafi zatelepać autem olej w skrzyni zmieniony to samo było przed wymianą świece założyłem nowe champion zamiennik świecy platynowej bynajmniej po katalogu tak wychodziło jeszcze jest takie coś jak jadę równo i obroty są na poziomie 1200rpm trzymając równo gaz potrafią spaść do 1100 i wzrosną dodam że na lpg jest to bardziej odczuwalne na lpg mniej ale tez jest . może ktoś z was miał coś takiego????? |
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-14, 21:50
|
|
|
podpinałeś pod kompa??
nie opisałeś za bardzo może to nie skrzynia to że jedziesz spokojnie i spadaja ci obroty to skrzynia nie ma nic do rzeczy podepnij kompa zobacz jakie masz błędy |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-05-14, 22:13
|
|
|
ja mam to samo na gazie, kwestia regulacji gazu.... jak sie mocno nie wciska od razu pedalu to jest ok i wolno sobie przyspiesza, jak sie wcisnie mocniej to szarpnie 2-3 razy, jak calkiem mocno sie wcisnie to zredukuje o bieg i jest ok.
Dzieje sie tak w przedziale obrotów 1100-1200 |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-05-14, 22:17
|
|
|
imho konwerter sie konczy |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2012-05-14, 23:28
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | imho konwerter sie konczy |
taką opinię wystawił kolega o konwerterze, na podstawie:
- tych skaczących obrotów?
- problemami z redukcją?
- czy też telepania całym autem przy redukcji/ przyśpieszaniu?
pytam bo u mnie dzieje się /ale nie w audi/ tylko ta ostatnia rzecz przy przyśpieszaniu z małych obr...i mi mechanik wskazał błąd czujnika ciśnienia atm, że przez zły dobór pow~paliwo tak ma/czujnik zamówiony-już w drodze/, i się trochę zasmuciłem czytając, że skrzynia może mówić papa.. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-05-14, 23:48
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | imho konwerter sie konczy |
a u mnie na benzynie wszystko ok... |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-05-15, 08:19 Re: d2 abz + lpg jak powinna poprawnie działać sprawna skrzy
|
|
|
ahmar napisał/a: | jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę |
W mieście zdecydowanie lepiej jeździć z wajchą na zblokowanej 4. Nie męcz tej skrzyni. |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-05-15, 08:27 Re: d2 abz + lpg jak powinna poprawnie działać sprawna skrzy
|
|
|
stan napisał/a: | ahmar napisał/a: | jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę |
W mieście zdecydowanie lepiej jeździć z wajchą na zblokowanej 4. Nie męcz tej skrzyni. |
Człowiek zawsze czegoś nowego się dowie,kolego gdzie uczą takich praktyk? :-/ |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-05-15, 08:41 Re: d2 abz + lpg jak powinna poprawnie działać sprawna skrzy
|
|
|
stan napisał/a: | ahmar napisał/a: | jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę |
W mieście zdecydowanie lepiej jeździć z wajchą na zblokowanej 4. Nie męcz tej skrzyni. |
Święta prawda. Zimą to nawet na 3. Takich rzeczy nie trzeba uczyć, podpowiada to zdrowy rozsądek. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-05-15, 08:54
|
|
|
jdz1 napisał/a: | Święta prawda. Zimą to nawet na 3. Takich rzeczy nie trzeba uczyć, podpowiada to zdrowy rozsądek. |
Chyba żeby za bardzo się nie rozpędzić , tylko że moje A8 ma skrzynie 4 biegową i na 3 biegu mogę się rozpędzić ... hmm myślę że do jakiś 180km/h może lepiej , nie sprawdzałem nigdy ile pójdzie na trzecim biegu .
ahmar, A na benzynie masz taki sam objaw jak na LPG ??
Może to wina instalacji gazowej , a nie skrzyni :-/ |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2012-05-15, 09:14
|
|
|
mam błąd czujnika spalania stukowego na bp rano mi auto nie zapala z pierwszego tak jak by paliwo mu schodziło a na benzynie niemam tego. brak falujących obrotów itp. lpg jakie posiadam to komp.stag 300 wtryski reg reduktor kme gold wszystko puszczone miedzią fi8 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-05-15, 09:47
|
|
|
mdamian napisał/a: | jdz1 napisał/a: | Święta prawda. Zimą to nawet na 3. Takich rzeczy nie trzeba uczyć, podpowiada to zdrowy rozsądek. |
Chyba żeby za bardzo się nie rozpędzić , tylko że moje A8 ma skrzynie 4 biegową i na 3 biegu mogę się rozpędzić ... hmm myślę że do jakiś 180km/h może lepiej , nie sprawdzałem nigdy ile pójdzie na trzecim biegu .
ahmar, A na benzynie masz taki sam objaw jak na LPG ??
Może to wina instalacji gazowej , a nie skrzyni :-/ |
Szczególnie zimą 180 km/h w mieście (nie jest to chyba logiczne). Chodzi o to żeby skrzynia nie skakała po biegach niepotrzebnie. Ale każdy jeździ jak uważa.
[ Dodano: 2012-05-15, 10:51 ]
ahmar napisał/a: | mam błąd czujnika spalania stukowego na bp rano mi auto nie zapala z pierwszego tak jak by paliwo mu schodziło a na benzynie niemam tego. brak falujących obrotów itp. lpg jakie posiadam to komp.stag 300 wtryski reg reduktor kme gold wszystko puszczone miedzią fi8 |
Kiedyś na forum czytałem że niektórzy gazownicy podpinają instalację LPG pod sterownik skrzyni biegów czy coś takiego i wówczas to może byc przyczyną takiego zachowania. Instalacja LPG powinna byc podpięta pod sterownik silnika prawidłowo. Sprawdź gdzie masz ją podpiętą. W drugiej kolejności szukałbym przyczyn takiego zachowania w instalacji LPG: reduktor, wtryski. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2012-05-15, 12:14
|
|
|
Panowie, skrzynia biegów sterowana jest między innymi sygnałem
czasu wtrysku benzyny.
Czyli jeżeli mamy poprawnie zestrojoną instalację LPG (znaczy to, że czasy
wtrysku benzyny na benzynie i na LPG są takie same w funkcji obrotów i obciążenia)
to skrzynia pracuje tak samo jak na benzynie.
Jeżeli mamy rozjechaną konfigurację LPG (czasy wtryku benzyny na LPG znacząco
odbiegają od czasu wtryku benzyny przy pracy na benzynie) to skrzynia
zaczyna inaczej działać. Szybciej zmienia biegi, wolniej redukuje itp. sprawy.
Druga sprawa ECU w AUDI "uczy" się składu mieszanki. Jak nauczy się
składu mieszanki na źle ustawiopnym LPG to i na benzynie źle działa. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|