Autor |
Wiadomość |
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-09-28, 10:13 [D2 97 3.7PB/LPG
] Naprawa pompy - Olsztyn
|
|
|
Witam. Mam problem z moja a8, po postoju około 6h ciężko pali, za 2 lub 3 i nie ciągnie paliwa do końca, muszę mieć połowę zbiornika
Mam do was prośbę, czy ktoś wie gdzie to zrobić w Olsztynie? Wiem że jest ciężko włożyć ta pompę i do tego to palenie z rana. Chciałbym dać to w dobre ręce. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
kyluck
Użytkownik
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: Audi A4
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 1 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-09-28, 20:00
|
|
|
nie wiem kolego , ale to że ciągnie od pół zbiornika to zapewne wina nie pompy podrubki ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
oma142
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 38 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: strzelin
|
Wysłany: 2011-09-29, 11:14
|
|
|
tez mam tak mam poł baku i auto gasnie ratujcie nie wiem co robic sprawdzałem wszystko ma orginalnej pompie to samo miałem i teraz mam zamiennik. ale jak jest ponat poł baku normalnie pali z rana zero problemu jezdzi tez nic sie nie dławi lub cos takiego. jaki moze byc powod dajcie jakies zdjecia co sprawdzic co to moze byc |
_________________ audi bogiem... a8 nałogiem... |
|
|
|
|
hiszpan
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 4 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-10-01, 13:51
|
|
|
Problem nie jest w samej pompie, lecz w jej całym koszu. Złożenie go poprawnie po zmianie pompy lub samym tylko wyjęciu niemalże graniczy z cudem Ja walczyłem chyba z tym z miesiąc rozbierając to w tą i z powrotem z kilkanaście razy. Gdy już byłem bliski poddania się z pomocą przyszedł kolega który wpadł na pomysł wykorzystania endoskopu. Za pomocą małej kamerki dopiero udało się to poskładać ja należy... |
_________________ Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu. |
|
|
|
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-11-12, 07:55
|
|
|
kupiłem taki endoskop, wymieniłem pompę na zamiennik QAP, zmieniłem uszczelki na baku i pompie i ciągnie do zera, ale nadal mam problem z odpalaniem, co może być jeszcze nie tak? w innych tematach pisali że może to być sonda , ale nie wiem jak sprawdzić jej pracę na vag lub też źle zestrojona instalacja LPG, wypaliłem paliwo z przewodu i dzisiaj zobaczę. Jeśli ma ktoś jakieś pomysły to proszę o podpowiedź. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2011-11-12, 08:16
|
|
|
dariuszmuzyka napisał/a: | ...w innych tematach pisali że może to być sonda , ale nie wiem jak sprawdzić jej pracę na vag lub też źle zestrojona instalacja LPG... |
Kolego, sondy lambda przy starcie silnika na zimno nie pracują przez jakieś 50-80 sek.
Nie są nagrzane i ECU silnika dostaje stałe napięcie ~0.46V.
Grzałki podgrzewają sondy (spaliny oczywiście też) do jakiś 350 st C i dopiero
sondy zaczynają pracować. Więc problem z zapalniem to nie problem sond.
Jak sprawdziś sondy czy pracuja poprawnie... VAG wchodzisz w silnik, później bloki pomiarowe, w jednym z nich jest pokazana praca sond, mają zmieniać się napięcia
od 0.2V do 0.98 V... tak mniej więcej. Lepszy do tego jest oscyloskop.
Chyba, że masz wykresy sond w swoim programie. Wykresy mają ładnie falować
z tendencją zwiększania ilości oscylacji w miarę zwiększania obbr. silnika.
Źle ustawiona instalacja LPG i rozjechana adaptacja ECU może mieć wpływ na
poranne odpalanie.
Oczywiście wszystkie inne usterki (spadek ciśnienia paliwa na listwie, czujniki, świece, wycieki LPG do dolotu itd.)
też mają wpływ na odpalanie silnika.
Ostatnio miałem "dziwny" przypadek, iż puszczał regulator ciśnienia paliwa, benzyna z niego
dostawała się do dolotu. Efekt: problem z porannym odpalaniem, problem z odpalaniem silnika po dłuższym postoju (nawet jak ciepły).
Łatwo to sprawdzić (trzeba zdjąć osłonę silnika) odłączyć na noc przewód podciśnieniowy
od regulatora ciśnienia paliwa. Przed odpaleniem podłączyć. Zajrzeć czy z regulatora nie leci po malutku benzyna... |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-11-12, 09:51
|
|
|
W vagu mam błędy :
16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
w bloku 10 dwie pierwsze pozycje 3,9% pozycje 2 i 4 0,0%
w bloku 11 dwie pierwsze sa od -9 do 19 a nawet 22, pozycja 3 0,335v do 0,800v a pozycja 4 od 0,2v do 0,350v
jak myślicie siadły sondy?
[ Dodano: 2011-11-12, 09:59 ]
u mnie jest dziwnie z tym odpalaniem, jak samochód stał na słońcu i była dość duża temp to odpalał bez problemu a im zimniej tym ciężej odpala, dzisiaj to z 10 razy go kręciłem i jakby palił na sek i gasł, strzelał z tłumika i po 10 razie zapalił. |
|
|
|
|
hiszpan
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 4 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-11-12, 17:02
|
|
|
Miałem wcześniej podobny problem. Rano ciężko odpalało auto i strzelało w tłumik. Długo szukałem przyczyny a okazało się, że uszczelki na dwóch wtryskach benzynowych były kompletnie sparciałe i nie było ciśnienia na listwie... Po wymianie problem ustał. Z tym, że wtedy wywalało ewidentnie błąd dwóch cylindrów na vagu w przeciwieństwie do Ciebie. Warto spróbować też odłączyć na jakiś czas akumulator a później pojeździć na benzynie żeby zaadaptowała się przepustnica na nowo bo możesz też mieć problem z lpg jak pisał wcześniej kolega. |
_________________ Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu. |
|
|
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2011-11-12, 18:57
|
|
|
Co do naprawy pompy w olsztynie polecam chlopakow na tracku. Wiedzą o co chodzi. Ewentualnie JózekV8 z forum AKP tez Ci pomoże. Jakbyś chcial namiar pisz na pw. |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-11-12, 19:41
|
|
|
dzięki za pomysł z tym aku, no i wtryski sprawdzę, slaid dzięki za namiary.
[ Dodano: 2011-11-13, 12:16 ]
odłączyłem akumulator i dalej jest problem, ale jak jechałem do pracy to zauważyłem że na benzynie jest slaby, czuć to mocno po wciśnięciu gwałtownie gazu ( objaw jak na lpg gdy się kończy), ale jak wciskam stopniowo to nic nie czuć, na LPG jest wszystko ok i przy gwałtownym wciśnięciu reaguje jak trzeba. Ciekawi mnie czy to te wtryski, czy może też ruskie paliwo, ale to chyba by cały czas źle pracował.
hiszpan ciężko się wykręca te wtryski? |
|
|
|
|
|
|
|
hiszpan
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 4 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-11-14, 23:29
|
|
|
Niekoniecznie cały czas. U mnie szczególnie na zimnym silniku była lipa. Wyjecie listwy wtryskowej to prosta sprawa - 4 śruby potem zasilanie i powrót, na koniec wtyczki od wtrysków i wszystko masz na wierzchu. Jakbyś zmieniał uszczelniacze to pamiętaj żeby nie kupować zwykłych tylko specjalne odporne na benzynę. Zawsze warto zacząć od najprostrzych i najtańszych rzeczy po kolei je eliminując żeby nie pakować się w koszty. Jakbyś miał problemy to daj znać, ile będę mógł to pomogę
Jeszcze jedno. Masz katy czy wycięte już ? |
_________________ Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu. |
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-11-15, 19:05
|
|
|
dzięki, mam katy, ale zastanawiałem się nad wycięciem, a co może to mieć coś wspólnego z tym odpalaniem? a co do paliwa to zalałem 100 oktanowej 15l a miałem 20 ruskiej i zalałem do czyszczenia wtrysków preparat i wymieniłem filtr paliwa, wydaje mi się że troszkę lepiej ale dalej za 3cim pali. Świec nie wymieniałem od zakupu (3lata) a nie wiem jak gość od którego kupiłem, a zrobiłem od kupna 90 tyś i nie wiem czy nie świece, ale nie wywala mi cylindrów na vagu, tylko te sondy. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-16, 14:53
|
|
|
dariuszmuzyka napisał/a: | Świec nie wymieniałem od zakupu (3lata) a nie wiem jak gość od którego kupiłem, a zrobiłem od kupna 90 tyś i nie wiem czy nie świece, ale nie wywala mi cylindrów na vagu, tylko te sondy. |
ŁŁŁoooooŁŁŁ.... 90kkm na jednych świeczkach to raczej trochę dużo... moim zdaniem są do wymiany nawet jeśli to nie one są przyczyną problemów... tym bardziej że w silnikach zasilanych LPG ze względu na warunki pracy żywotność świec jest krótsza.
VAG niestety wciąż nie pokazuje wszystkiego... tym bardziej w autach preFL. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-11-16, 18:37
|
|
|
a jakie świece polecasz? z jednym czy z kilkoma biegunami? pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-16, 18:45
|
|
|
dariuszmuzyka napisał/a: | a jakie świece polecasz? z jednym czy z kilkoma biegunami? |
bieguny są jeden albo co najwyżej dwa... a rozumiem że chodzi o świece jedno- lub wielo-elektrodowe ;-)
Osobiście używam wielo-elektrodowe, firmy BERU, typowane w ASO po numerze VIN ale kupowane poza ASO.
Te które mam u siebie (zmieniałem własnie jakieś 3 tygodnie temu) są identyczne jak te zakładane w ASO tylko kupuję je w trochę bardziej przystępnej cenie :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|