Autor |
Wiadomość |
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-01-18, 02:06 [D2 98 4.2PB/LPG
] Przegub wewnętrzny mostu .
|
|
|
tak szukam i szukam i jako tako do a8 nie ma takiego, czy orientuje się ktoś czy od innego modelu pasuje, musze wymienić obydwa bo strasznie zużyte są |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-18, 11:03
|
|
|
Też kiedyś szukałem przegubów ale kupiłem używki z 2.8 całe półosie z 2 przegubami w dobrym stanie
wrzuce foto przegubu jak znajdę rozmiary przegubu to dopisze bo mierzyłem i zapisałem na kartce
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-18, 11:25
|
|
|
W AUDI A 4/6/8 przeguby zewnętrzne,wewnętrzne dyfra oraz na wale są takie same. Inne są wewnętrzne od skrzyni biegów.
ja wczesniej wymienialem u siebie w A4 QUATTRO, a z tego co przeczytalem na forum AUDI.QUATTRO do A4 / A6 / A8 jest ten sam przegub i pasuje od FORDA SCORPIO rok 1991 -----> przegub wewnętrzny / od skrzyni!:
*ząbki 25
*średnica 100mm
*śr. otworu 8,2mm
ja w A4 na próbe wziąłem GSP za 60PLN i wtrzymał mi ponad 1,5 roku, bez najmniejszego problemu i tak tez sprzedałem auto. Teraz juz chyba nie robią tych przegubów <niewiem>
pb41ns napisał/a: | musze wymienić obydwa bo strasznie zużyte są |
A po czym poznaje sz ze są strasznie zużyte? Bo czasami wystarczy rozebrać wyczyścić i na nowo smaru/tawotu nałożyć i kosmita kolejne lata, bo te przeguby nie są skrętne i więcej w trzy maja niż zewnętrzne. No chyba ze wyczuwa sz juz spory luz to ok |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-18, 11:43
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | W AUDI A 4/6/8 przeguby zewnętrzne,wewnętrzne dyfra oraz na wale są takie same. Inne są wewnętrzne od skrzyni biegów.
ja wczesniej wymienialem u siebie w A4 QUATTRO, a z tego co przeczytalem na forum AUDI.QUATTRO do A4 / A6 / A8 jest ten sam przegub i pasuje od FORDA SCORPIO rok 1991 -----> przegub wewnętrzny / od skrzyni!:
*ząbki 25
*średnica 100mm
*śr. otworu 8,2mm
|
Na wał ok masz rację (ale teżbyły dwa rodzaje) ale do dyfra tylnego są inne mają chyba 28 zębów wystarczy popatrzeć na foto |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-18, 11:52
|
|
|
Hehe poptrzyłem i próbowałem nawet liczyć ale jakoś oczopląsu dostałem <tjaa>
Nie wymieniałem u siebie wiec też na 100% nie powiem, a czytałem na innym forum i nawet by to logiczne było zastosować te same przeguby ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-18, 12:15
|
|
|
Wiec tak: (właśnie wróciłem z garażu )
Uzębienie 28
średnica Zewnętrzna 108
grubość przegubu 32
osiowy rozstaw srub 6x94
Srednica otworów pod sruby 8,5
Identyczny jest 431498103C ma tylko większą srednicę srub montazowych bo na 10mm a co za tym idzie nie będzie centrowania dobrego chyba że ktoś sobie przegwintuje flansze. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-18, 12:52
|
|
|
dobrze wiedziec <okioki> przyda sie na przyszlosc |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-01-18, 13:44
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | W AUDI A 4/6/8 przeguby zewnętrzne,wewnętrzne dyfra oraz na wale są takie same. Inne są wewnętrzne od skrzyni biegów.
ja wczesniej wymienialem u siebie w A4 QUATTRO, a z tego co przeczytalem na forum AUDI.QUATTRO do A4 / A6 / A8 jest ten sam przegub i pasuje od FORDA SCORPIO rok 1991 -----> przegub wewnętrzny / od skrzyni!:
*ząbki 25
*średnica 100mm
*śr. otworu 8,2mm
ja w A4 na próbe wziąłem GSP za 60PLN i wtrzymał mi ponad 1,5 roku, bez najmniejszego problemu i tak tez sprzedałem auto. Teraz juz chyba nie robią tych przegubów <niewiem>
pb41ns napisał/a: | musze wymienić obydwa bo strasznie zużyte są |
A po czym poznaje sz ze są strasznie zużyte? Bo czasami wystarczy rozebrać wyczyścić i na nowo smaru/tawotu nałożyć i kosmita kolejne lata, bo te przeguby nie są skrętne i więcej w trzy maja niż zewnętrzne. No chyba ze wyczuwa sz juz spory luz to ok |
no właśnie mają straszny luz na wszystkie strony i dodatkowo popękane gumy |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-01-18, 13:50
|
|
|
a możecie powiedzieć jaki ma wymiar uszczelniacz na dyfrze tam gdzie wał jest przykręcony? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-18, 14:31
|
|
|
pb41ns napisał/a: | a możecie powiedzieć jaki ma wymiar uszczelniacz na dyfrze tam gdzie wał jest przykręcony? |
wymienialem ten uszczelniacz polosi od skrzyni i ten koncu skrzyni - wyjscie na wal i oba mialy wymiar 75x90x8...domniemam ze ten na dyfrze bedzie ten sam, ale patrzac na przeguby itp...to juz sam nie wiem <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-01-29, 18:11
|
|
|
szukam i szuka i okazuje się problem, czy orientuje się ktoś od czego można dopasować ten przegub? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
MartiniNBR
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Mar 2015 Posty: 28 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2015-03-21, 11:12
|
|
|
A jakie są objawy zużytego przegubu? U mnie jeden z tylnych wewnętrznych jest mokry(pewnie wyciekł) smar a przy powolnym ruszaniu słychac takie stuki i przeskakiwanie idące z okolic tylnego mostu.
Czy to może być przegub? Na wyższych obrotach już tego nie słychać, najbardziej jak auto toczy się na D. |
|
|
|
|
|
|
|
|