Autor |
Wiadomość |
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
Wysłany: 2015-08-08, 22:30 [D2 95 4.2PB/LPG
] szarpie na 4 biegu na niskich obrotach
|
|
|
Zauważyłem że skrzynia lubi poszarpać ale tylko na 4 biegu i obroty w przedziale - 1300-1700 - czyli niskie - nie wiem czy nie za niskie jak na 4 bieg i dlatego szarpie?
Powiedzcie czy jak będę jechał pod górkę na 4 - i niskich obrotach - nie dodawał gazu tylko utrzymywał stałe obroty to może szarpać? czy trzeba jechać na większych obrotach?
No i mam coś z sonda chyba - ale od piątku chciałem trochę pojeździć i w poniedziałek dopiero podłączyć i zobaczyć co się nazbierało na vagu.
Olej też nie wiadomo kiedy i co - myślę zmieniać... |
_________________ Podpis zastrzelony przez regulamin. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-09, 09:45
|
|
|
Obroty sa ok i szarpac nie będzie jeżeli masz wsio ok. Wspominasz że coś z sondą-to może powodowac juz poszarpywania na niskich obrotach przy załaczonym lockupie. |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-08-09, 10:54
|
|
|
Przed chwilą miałem okazje sprawdzić jak to jest u mnie,jak jade pod dość strome wzniesienie na 4 i niskich obrotach to skrzynia odrazu zrzuca na 3,tak jakby nie pozwalała dławić silnika,wydaje mi się że u Ciebie powinno być tak samo |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-09, 11:27
|
|
|
Niekoniecznie bo masz inna skrzynie i inny silnik i to wszystko zalezy od aktualnego wzniesienia jak i obciażenia pojazdu. Za wiele czynników by tak przez forum to sobie porównać. |
|
|
|
|
|
|
|
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
Wysłany: 2015-08-09, 22:42
|
|
|
trochę poczytałem o mojej skrzyni = co i jak ale dalej mi nie daje spokoju to szarpanie -
dziś trochę pojeździłem i na PB i na LPG, specjalnie szukałem takich miejsc żeby jechać na 4 biegu i pod wzniesienia - do puki utrzymywałem stałą prędkość to ok ale jak pod górkę dodawałem lekko gazu to szarpie - jak wcisnę mocniej to wiadomo zredukuję w dół i dalej już ładnie ciągnie. Wygląda że na LPG bardziej poszarpuje bo jest tego z 5-6 a na PB jest mniej szarpnięć i dalej już OK.
Posprawdzałem skrzynię dziś i oprócz tego jest wszystko z nią tak jak ma być, nawet podjechałem pod stromę wzniesienie w 4 osoby na D bez hamulca stoi - nic nie przepuszcza.
Tip chodzi cacy.
Aha na zimnym silniku nie szarpie, poszarpuje na zagrzanym już.
Olej?????????????? |
_________________ Podpis zastrzelony przez regulamin. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-10, 05:40
|
|
|
Sprawdź poziom oleju na początek. Jadąc pod górę może go brakować. Zrób ten sam test ale zablokuj auto na 4-tym biegu na TIP-ie, wtedy po mocniejszym wciśnięciu gazu nie zbije Ci biegu.
Sprawdź poduszki pod skrzynią i pod silnikiem na początek.
Możesz zrobić też tak. Zablokuj auto na TIP-ie na pierwszym biegu. Jedź na nim i testuj dodając gazu i odejmując. Szybkie wciskanie i odejmowanie podczas jazdy. W małym i średnim zakresie obrotowym. Jeśli będziesz czuł uderzenia to ewidentnie pozrywane poduchy.
Jeszcze na szarpanie ma wpływ skład mieszanki. Sprawdź szczelność dolotu, sprawdź czy gumowy łącznik który nachodzi na przepustnicę dobrze na niej siedzi ( musisz wymacać ręką zdejmując tą plastikową rurę.
Jeśli nie będzie właściwego składu mieszanki, czyli będzie dostawał za dużo lub za mało powietrza to też będzie szarpał pod właśnie takim obciążeniem na niskich obrotach.
Sprawdź czy przez przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej nie dostaje się paliwo. Co mogło by wnioskować podlewanie go benzyną.
Zrób test dynamiczny przepływomierza jeszcze.
Przeczyść przepustnicę mechanicznie.
Pracy jest ale to podstawa.
W innym temacie masz problem z gazem najprawdopodobniej, to też ma ogromny wpływ na kulturę pracy jednostki napędowej.
Zajmij się dobrze układem dolotowym, paliwowym. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-10, 08:30
|
|
|
Jeżeli wtryski PB pracuja tylko przy porannym starcie to polataj na nich tez troche bo pewnikiem sa zapyziałe. |
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-10, 22:13
|
|
|
I obowiazkowo zmiana filtr I atf. Pieron wie czy ktos to wogole robil. Byc moze jest bloto. Kisiel albo woda. Albo czerwony dextron czego nie zycze Pawko.
. |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
Wysłany: 2015-08-13, 11:35
|
|
|
już nie szarpie - podmieniłem cewkę na jeszcze inna, ta co była miała jakieś przebicie albo coś na ciepłym silniku i pod obciążeniem - na postoju i do 3 biegu było ok a jak chciałem przegonić to szarpanie i wypadała... |
_________________ Podpis zastrzelony przez regulamin. |
|
|
|
|
|