Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Bierze olej AQF niespodziewanie  
Autor Wiadomość
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-08-30, 15:33   [D2 00 4.2PB/LPG ] Bierze olej AQF niespodziewanie

Chłopaki mam zarabisty problem. W ubiegły czwartek goniłem z rzeszowa do łodzi po 200 km kontrolka żółta od oleju min, no to niewiele myslac maske otworzylem dolalem litre oleju i dawaj dalej, kontrolka zgasła i w trase.
Wróciłem do Rze tego samego dnia i spokoj, na drugi dzień dolałem z 0.5 l oleju zeby było w odpowiednim stanie(ponad polowe miarki).
Wczoraj znow gonilem do łodzi i znow to samo. Sprawdzam olej niby jest ale pod min, dolalem 1.5 litra i dalej sie kontrolka swieci, no coz skoro olej jest to nic niepokojacego bo pewnie czujnik albo kabel. Po jakichs 200 km kontrolka zgasła(sama) i sie nie swieciła. Dzis rano sprawdziłem olej i juz jest min.Dodam ze codziennie jezdze z rze 60 km do domu i mam spokoj z olejem od czwartku ubieglego do wczoraj w trasie nic nie dolalem. Nie mam zielonego pojecia co jest, auto niby ma osmolone rury w srodku, wczesniej tak nie było raczej, zaczał momentalnie brac, wczesniej były to ubytki rzedu 200 ml na 1000km. Podejrzewam odme, ze sie przytkała i robi sie cisnienie w skrzyni korbowej, jutro sie bede tego czepial. Dodatkowo ida od strony kierowcy obok silnika dwa weze cisnieniowe, i na nich sa kropelki oleju, nie wiem co to za weze nie moge ich zlokalizowac gdzie ida z jednej strony, z drugiej ida do chlodnicy. Nie wiem czy to po prostu przewody wspomagania.
Gdzie szukac przyczyny? Wydaje mi sie ze nie dymi na niebiesko, jedynie czasem po dluzszym postoju zauwazylem ze ma problem z zapaleniem, czasem pojawia sie chmurka ale to rano z wody raczej i na to palenie nie ma reguly.
Na razie zrzucam ogme i swiece i sprawdze jak wygladaja i bede obserwowal stan oleju
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-08-30, 17:47   

takie ilosci oleju to musza gdzies wyciekac bo raczej tyle nie spala. Obadaj dokladnie autko na podnośniku
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-08-30, 17:54   

Wlasnie pod spodem nic nie widac, kompletnie nic poza tymi dwoma wezami.... musze obejrzec góre, moze pod odma miedzy kolektorami ssacymi, do tego nie wiem jak z podcisnieniem, czy czasem do ezekutora dochodzi podcisnienie bo cos mi sie wydaje ze dzieje sie tak odkad zalozylem ciegno (nowe) do prawej strony kolektora ssacego do zmiennej geometrii

[ Dodano: 2012-08-31, 12:43 ]
cisnienie na cylindrach 10,5 na jednym 11. Odma drozna, ssie powietrze, tak samo korka nie wypych tylko zasysa. Wychodzi na to ze dawalem w palnik....
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-08-31, 20:04   

W mojej instrukcji jest napisane, że przy dużych prędkościach na autostradach dolewanie to normalny objaw. I też niedawno miałem kontrolkę i dolewałem litr. Ale to było tuż przed wymianą oleju i mógł już mieć swoje parametry słabe. Teraz po wymianie z olejem w bagażniku też trochę pogoniłem polską autostradą i spokój. Także myślę, że to od wysokich i długo obrotów silnika.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-09-01, 13:57   

Ja nie wiem co Wy macie z tym dolewaniem. Ja jestem po przejechaniu trasy Lubin - Zakopane-Międzyzdroje-Lubin (z jeżdzeniem "na miejscu" około 3500km) i nie ubyło nic. Zresztą od wymiany do wymiany (15000km) ubywa mi może z 3mm na bagnecie. Wolno nie jeżdzę.... :) 4.2 AQF po lifcie, 337000km. Olej jakiś tam zwykły Castrol 10W40. Żony przedliftówka faktycznie więcej pali oleju, a ma mniejszy przebieg :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-09-01, 18:02   

k44761 napisał/a:
Ja nie wiem co Wy macie z tym dolewaniem.
Ja tez nie wiem ale tym postem niewiele pomogłes w temacie....
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-01, 18:22   

Co do spalania oleju to u mnie(ABZ) zastosowalem ok 1200km temu pelen syntetyk dobrej marki i pojawiajacy sie dymek z rurki praktycznie zniknal,na miarce przestalo ubywac ale np dzis jadac pare km pod dosc spora gorke po zatrzymaniu zobaczylem za soba wydobywajacy sie charakterystyczny obloczek ktory po 10km praktycznie zanikl. nie wiem czy jadac pod gore ten olej w silniku sie gdzies tam przelal czy to jakas chwilowa niedyspozycja niuni a moze ten typ tak ma. jak sie nic dziac nie bedzie to widocznie tak ma ;-)
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-09-02, 17:31   

Cytat:
k44761 napisał/a:
Ja nie wiem co Wy macie z tym dolewaniem.
Ja tez nie wiem ale tym postem niewiele pomogłes w temacie....
no Ty kolego za to pomogłes :d
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
toom_ek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 107
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2012-09-03, 17:17   

k44761 napisał/a:
Ja nie wiem co Wy macie z tym dolewaniem. Ja jestem po przejechaniu trasy Lubin - Zakopane-Międzyzdroje-Lubin (z jeżdzeniem "na miejscu" około 3500km) i nie ubyło nic. Zresztą od wymiany do wymiany (15000km) ubywa mi może z 3mm na bagnecie. Wolno nie jeżdzę.... :) 4.2 AQF po lifcie, 337000km. Olej jakiś tam zwykły Castrol 10W40. Żony przedliftówka faktycznie więcej pali oleju, a ma mniejszy przebieg :)
, zalej pełen syntetyk np. 0w40 i zobaczysz czy nie będziesz dolewał po agresywnej trasie :-) , AQF troche palą oleju (syntetyk) jak dostaną w dupę , można zalać 10w 40 i przestanie brać ,ale czy jest sens przechodzić na półsyntetyk ???
_________________
toom_ek
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2012-09-03, 20:30   

toom_ek napisał/a:
można zalać 10w 40 i przestanie brać
uwierz mi,że nie przestanie brać.Miałem AQF i testowałem rózne oleje(5w i 10W).Rozwiązaniem problemu jest wymiana uszczelniaczy zaworowych i pierścieni tłokowych i po takim zabiegu jest realna szansa,że silnik przestanie brać olej.Zmiana oleju na gęstszy to tylko półśrodek,który i tak nie rozwiąże problemu.
 
 
Hesher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-20, 00:56   

dokladnie ja do swojej nie dolalem jeszcze nic trzyma stan a przejechalem juz 5000 km , takze jest okej cisnienie trzyma 14 bar. jestem zadowolony
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-20, 20:09   

a może byś tak dla odmiany odmy posprawdzał
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-06-20, 21:28   

Pepeka napisał/a:
a może byś tak dla odmiany odmy posprawdzał


Święte słowa: Moja od czasu do czasu puści bąka ale jest to bardzo sporadycznie, może raz na 2 miesiące gdzie dziennie odpalam auto kilkanaście razy. I najprawdopodobniej będzie to wina odmy, mogła się zagiąć i nie ma odpowiedniego ciągu
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-20, 22:16   

Ernest moja baki puszcza latem jak upal jest a oleum ubywa ok pol litra na tysiac km :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.