Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Grzeje się na postoju  
Autor Wiadomość
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2017-07-07, 14:30   

U mnie też było identycznie w zeszłym roku w upały ponad 30 stopni. W tym roku 37 stopni na dworzu i jest ok. Wentylator elektryczny nie załączał drugiego biegu, kiedyś elektryk znalazł urwany kabelek przy czujniku w chłodnicy.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-07-08, 13:43   

telmax napisał/a:
kiedyś elektryk znalazł urwany kabelek przy czujniku w chłodnicy.


Standard, w tym miejscu one się dosłownie rozpadają.
Na mojej wtyczce zostały dwa, a i też trzymały się na słowo honoru.
Więc przelutowałem wtyczkę i jest gitara, lecz okazało si, że czujnik ma czkawkę i drugi bieg załącza przy 110 dopiero <boisie>
Czeka mnie wymiana
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-10, 09:00   

Po roku odgrzewam kotleta.
Auto się grzeje. Stoi kilka minut w korku i już temperatura idzie powyżej 90.
Doskonale to czuć na skrzyni wtedy bo bije jak głupia.

Na pewno uszkodzony jest czujnik ponieważ bardzo późno załącza wentylator.
Wycieków brak, węże twarde jak diabli <boisie>

Co udało mi się zaobserwować to na pewno czujnik do wymiany. Dla celów eksperymentalnych zdjąłem wtyczkę z niego i na sztywno zrobiłem mostek, pierwszy i drugi bieg wentylatora pracuje... pracuje ale nie ma dużej różnicy miedzy biegami.

W A4 B5 występuje ten sam wentylator i z tego co pamiętam, tam po włączeniu drugiego biegu wciągało liście z ulicy <bezradny> tu praktycznie ciągnie na drugim biegu równomiernie co wiskoza na wolnych obrotach

Wisko pracuje na 100%

Pomału chce eliminować to wszystko by nie ugotować tego gruza.

Co do prędkości wentylatora, co ma na to wpływ, czy sam wentylator może mieć problem czy opornica ?
Jeśli opornica to jak ją sprawdzić.

Po zlocie wezmę się też za ten czujnik, jak nie można było zostawić miejsca by można było go wymienić bez demontażu chłodnicy.
Next pytanie co do samego czujnik. Zauważyłem rozbieżność co do producentów.
FAE
95 - 85
102 - 92

HELLA
87 - 77
92 - 82

FEBI
95 - 84
102 - 92

MEYLE
95 - 82
102 - 91

Wydaje mi się, że naj bardziej odpowiednim będzie HELLA bo zapewnia utrzymywanie niższej temperatury
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-06-10, 15:04   

ernesto napisał/a:
Wydaje mi się, że naj bardziej odpowiednim będzie HELLA
Najbardziej odpowiednim będzie oryginalny ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-10, 17:11   

Dziś wymyłem chłodnicę, kiedy auto stało w garażu temperatura 20 stopni, chodziła 2 godziny na wonych z włączoną klimą i nic.

Po wyjechaniu na zewnątrz przy 28 wystarczyło 30min i już 110 stopni.

Po dodaniu gazu na około 2000 obr/min temperatura spadła do 90

Nie wiem jak sprawdzić ten wiatrak i jego sprawność czy też prędkość na drugim biegu.
Czy dajmy na to problem będzie w wentylatorze, czy też w opornicy, że stawia za duży opór i wiatrak nie kręci się z taką prędkością co powinien.


danishow napisał/a:
Najbardziej odpowiednim będzie oryginalny

Dani a ori jakie ma parametry ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-06-10, 20:15   

ernesto napisał/a:
problem będzie w wentylatorze, czy też w opornicy, że stawia za duży opór i wiatrak nie kręci się z taką prędkością co powinien
Sprawdź połączenia na opornicy, lubią zaśniedzieć i wtedy są cyrki.
ernesto napisał/a:
Dani a ori jakie ma parametry ?

Numer: 251959481K, 1 stopień włącza się przy 87*C i wyłącza przy 76, przy 93 stopniach włącza sie drugi bieg i schładza do 82.
Cena oryginalnego to 35 Euro + podatek (bez rabatu).

Do tego proponuję termostat, który otwiera przy 76 stopniach. Mam taki u siebie i auto chodzi
w 40-stopniowym upale przez 2 godziny z włączoną klimą i temperatura nawet nie drgnie ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-11, 09:18   

Jedynie co udało mi się zrobić wczoraj to podpiąć wentylator na sztywno do prostownika i kręci się tak samo jak na spiętym drugim biegu. <bezradny>
Kurde szkoda, że nie mam drugiego na podmianę lub do testów.
Chyba jednak będę musiał wszystko po zlocie rzucić i nie gdybać co może być.

Sporo osób mówi, że wiskoza jest padnięta, ale tak serio to samo wisko nie wyrobi na wolnych obrotach przy obciążeniu dlatego jest wspomagane wentylatorem. Dobrze rozumuje ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-06-11, 11:20   

A czy czujnik dobrze podaje temperaturę?
Moja nigdy powyżej 90st na desce nie pokazywała
Rzadko kiedy włączy się wiatrak.
_________________

 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-11, 15:41   

ernesto napisał/a:
...węże twarde jak diabli


to też niedobrze, podmień korek na zbiorniczku
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-06-11, 15:51   

ernesto napisał/a:
Sporo osób mówi, że wiskoza jest padnięta, ale tak serio to samo wisko nie wyrobi na wolnych obrotach przy obciążeniu dlatego jest wspomagane wentylatorem. Dobrze rozumuje ?

Problem nie jest z wiskiem. Gdyby tak było to by Ci temp poleciała momentalnie w gore po Twoim teście
ernesto napisał/a:
auto stało w garażu temperatura 20 stopni, chodziła 2 godziny na wonych z włączoną klimą i nic.

a spadła podczas jazdy.
_________________
Black Cars Matters
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-11, 23:48   

dice111 napisał/a:
a spadła podczas jazdy.


Podczas jazdy trzyma równo 90 stopni

maciu napisał/a:
podmień korek na zbiorniczku


Podmieniałem od A4 B5 1.8T i A80 B4 1.9 TDI ta sama sytuacja. Wydaje mi się że przewód chłodnicy jest zbyt napompowany, tak jak by miał za ciepło.

karol208 napisał/a:
A czy czujnik dobrze podaje temperaturę?

Tak na 100% jestem pewien.

Z reguły jak czuje, że ma za gorąco to skrzynia głupieje i zaczyna szarpać biegami, wspomaganie robi się kamień.

Nie wiem czemu ale nie mam pewności co do samej pracy wentylatora chłodnicy.
niby zwarty jest na ostro przy czujniku na drugim biegu ale jakoś różnicy sporej nie ma między pierwszym biegiem a drugim.

Co dziwne wentylator na pierwszym biegu pobiera 7 A a na drugim 8,5 A <bezradny>

wydaje mi się, że skoro wiatrak ma 300W to chyba więcej powinien żreć.
Jutro czepie się opornicy tylko nie wiem jak ją sprawdzić.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-06-12, 00:44   

8 st na zewn roznicy i nagle temp na postoju skacze z 90 na 110 ?
Przy uszkodzonym wisko na postoju bedzie Ci sie grzal, ped powietrza przy jezdzie juz schlodzi jak nie ma nadmiernego obciazenia.
Wiskoza Ci sie w gole zapina ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-12, 07:52   

no i u mnie tez problem z grzaniem sie w korku.. zauwazylem, ze wentylator elektryczny wogole sie nie zalacza :( teraz moje pytania.. co i jak, krok po kroku, sprawdzac? czy on nawet na zimnym, ale przy wlaczonej klimie powinien pracowac caly czas? jesli tak, to wezme probowke i zobacze, czy na przewodach jest prad i jak bedzie to wiem, ze padl wentylator. co jeszcze radzicie? jakis bezpiecznik/przekaznik? gdzie go szukac?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-12, 09:02   

dice111 napisał/a:
Wiskoza Ci sie w gole zapina ?


Tak, postoi troszkę na wolnych i słychać po przegazowaniu, że jest spięte. Nie chce ryzykować ręki by sprawdzić :)

Mrozu76,
W przedliftach po włączeniu klimatyzacji, wentylator pracuje na pierwszym biegu. Po osiągnięciu danej temperatury czujnik załącza drugi bieg przez opornice która znajduje się na blaszce przy nadkolu po stronie kierowcy.

Gdyby nie załączył Ci się wentylator to klima nie powinna odpalić.

Wypnij wtyczkę od wentylatora, szukaj jej pod autem w okolicach tego opornika. Podaj mu plus i minus bezpośrednio na kostkę i zobacz czy odpali wiatrak na krótko.
Jeśli odpali to jest ok i masz do sprawdzenia czujnik temperatury na chłodnicy i opornice.

Opornice sprawdzasz zdejmując wtyczkę od czujnika na chłodnicy
Zwierasz poszczególne piny na wtyczce.
brazowy to masa i jest pinem zewnętrznym
brazowy i środkowy zapina pierwszy bieg
brazowy i zewnętrzny zapina drugi bieg.

Czujnik jak sprawdzić <bezradny>


dice111 napisał/a:
Przy uszkodzonym wisko na postoju bedzie Ci sie grzal, ped powietrza przy jezdzie juz schlodzi jak nie ma nadmiernego obciazenia.


No właśnie to jest dziwne, bo w momencie kiedy się grzeje na postoju, wystarczy, że dodam gazu na 1500 obr/min i temperatura spada.

Dziś czepiam się opornicy.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-06-12, 09:27   

Czepiasz sie nie tych rzeczy co trzeba. Mialem identycznie objawy jak ty. Na postoju w korku przy wysokich temp. zewnetrznych woda osiagala 110°C. Wode cisnienie wywalalo gora. Wymiana korka od zbiorniczka pomogla, ale temperatura dalej rosla.

Podczas jazdy, czy dodawania gazu temperatura spadala. Niezaleznie jak szybko jechalem, trzymala 90°C. Wystarczylo sie zatrzyman na doslownie 2-3 min i 110°C.

Wszystko sprawdzone i padlo ostatecznie na zatkana z zewnatrz i wewnatrz chlodnice. Po wymianie nawet przy obecnych temperaturach stojac 30 min w korku, wskazowka nawet nie drgnie...

Moje zdanie jest takie ze masz 20letnia chlodnice, ktora czesciowo przytkana daje wlasnie taki efekt.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.