Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Osłona rozrządu  
Autor Wiadomość
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-11-29, 08:08   [S8 D2 98 LPG ] Osłona rozrządu

Czy dużo jest pracy przy zdjeciu tej osłony?
Czy Visco i pas przedni trzeba okręcać?
Che zdjąć tą osłone bo muszę sprawdzić gdzie mi leci olej :(
Nigdzie nie znalazłem tego tematu - jak cos to proszę o przekierowanie :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-29, 17:18   

Visco i pasek klinowy trzeba zwalać a dla ułatwienia można tez odchylić pas przedni.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-12-01, 00:00   

A olej pewnie sączy się - standardowo - z uszczelniaczy na wałkach. :d
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-12-04, 19:23   

No i właśnie nie wiem skąd to się sączy - ale chyba z tych uszczelniaczy ( mam aż miskę uwaloną od oleju) Wierzyć sie nie chce, bo pas rozrządu miałem wymieniany jakieś 22 tyś. km temu wraz z możliwymi uszczelniaczami - chyba, że mechanik je pominął.
Czy przy tej wymianie trzeba cały pasek zrzucać?
Czy zmiana oleju tutaj pomoże z Castrola 5W30 Professional na jakis 10W60 - bo olej i tak musze wymienić?
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-12-04, 20:05   

Zmiana oleju nic nie pomorze.
Trzeba zrzucić pokrywę i sprawdzić gdzie cieknie. Ciec może z uszczelniaczy na wałkach, uszczelniacz na pompie oleju.
Spróbuj jeszcze dokręcić dość mocno śrubę na obudowie rozrządu (tą na dole), z niej też lubi ciec. Wkręcana jest w otwór, który jest na wylot w bloku a obudowa dokręcona w tym miejscu musi mocno i szczelnie przylegać, aby nie ciekło.
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-12-04, 21:16   

Fakt najpierw muszę zrzucić pokrywe i dokładnie to sprawdzić.

Według moich obserwacji zauważyłem, mokro mam w tych okolicach - które zaznaczyłem.
Uszczelniacz na pompie, no i ta sruba od pokrywy chyba raczej nie wchodzą tutaj w grę (ale je też bede musiał posprawdzać). Zastanawiam się czy faktycznie może być to uszczelniacz od wałka rozrządu?

 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-12-04, 21:44   

podejrzewam, że cieknie Ci chłodniczka oleju lub z uszczelki pod głowicą w samym rogu nad chłodniczką.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-12-04, 22:28   

Jak w tych miejscach to pewnie @hipcio ma racje :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-12-05, 08:19   

Chłodniczke już robiłem cała, a uszczelkę pod głowicą (w tym rogu gdzie są dwa plusiki) mam suchą. Widać jak po tej osłonie cos leci - bo ona jest ubrudzona od oleju - i chyba z tamtąd dalej sie roznosi. Mam nadzieje, że to nie bedzie uszczelka.
Jak bym chciał wymienic ten uszczelniacz spod wałka, to muszę cały rozrząd zwalać?
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-12-05, 09:07   

Tak
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-12-05, 13:32   

jak uszczelka pod glowica do wymiany to tez węze powinny być twardea
_________________
dare to be great
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-12-05, 14:49   

danielos8 napisał/a:
jak uszczelka pod glowica do wymiany to tez węze powinny być twardea


Tzn. jak powinny być twarde? Nie wydaje mi się żeby one były twarde u mnie, normalnie moge nimi poruszać i ponaciskać.
Zastanawiam sie jeszcze nad jednym - czy jakby ciekło z głowicy, to auto by nie było zmulone lub jakieś słabsze?
Chyba, że uszczelka pod głowicą nie ma z czymś takim zwiazku.
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-12-05, 15:21   

weze co ida od zbiornika z płynem chłodniczym na zagrzanym silniku jak sa miękkie w miare to spoko noi możliwe, ze np. jak się silnik przegrzewa to może być uszczelka walnieta i weze będą twarde bo za duże ciśnienie będzie. A moc mysle ze będzie taka sama
_________________
dare to be great
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-12-05, 19:03   

Nie no u mnie jest w miarę ok z tymi wężami, no i silnik mi sie nie przegrzał ani nie przegrzewa :)
Odkręcę osłonę i posprawdzam - mam nadzieje, że to tylko uszczelniacz bedzie :)
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-12-05, 21:27   

Płyn nie ma nic do rzeczy. Poprostu w rogach uszczelek głowic są kanały olejowe na samym brzegu i często po większym przebiegu uszczelka puszcza i olej leci. Nic po za tym się nie dzieje z autem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.