Autor |
Wiadomość |
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-11-29, 08:08 [S8 D2 98 LPG
] Osłona rozrządu
|
|
|
Czy dużo jest pracy przy zdjeciu tej osłony?
Czy Visco i pas przedni trzeba okręcać?
Che zdjąć tą osłone bo muszę sprawdzić gdzie mi leci olej
Nigdzie nie znalazłem tego tematu - jak cos to proszę o przekierowanie |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-29, 17:18
|
|
|
Visco i pasek klinowy trzeba zwalać a dla ułatwienia można tez odchylić pas przedni. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-12-01, 00:00
|
|
|
A olej pewnie sączy się - standardowo - z uszczelniaczy na wałkach. :d |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-04, 19:23
|
|
|
No i właśnie nie wiem skąd to się sączy - ale chyba z tych uszczelniaczy ( mam aż miskę uwaloną od oleju) Wierzyć sie nie chce, bo pas rozrządu miałem wymieniany jakieś 22 tyś. km temu wraz z możliwymi uszczelniaczami - chyba, że mechanik je pominął.
Czy przy tej wymianie trzeba cały pasek zrzucać?
Czy zmiana oleju tutaj pomoże z Castrola 5W30 Professional na jakis 10W60 - bo olej i tak musze wymienić? |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-12-04, 20:05
|
|
|
Zmiana oleju nic nie pomorze.
Trzeba zrzucić pokrywę i sprawdzić gdzie cieknie. Ciec może z uszczelniaczy na wałkach, uszczelniacz na pompie oleju.
Spróbuj jeszcze dokręcić dość mocno śrubę na obudowie rozrządu (tą na dole), z niej też lubi ciec. Wkręcana jest w otwór, który jest na wylot w bloku a obudowa dokręcona w tym miejscu musi mocno i szczelnie przylegać, aby nie ciekło. |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-04, 21:16
|
|
|
Fakt najpierw muszę zrzucić pokrywe i dokładnie to sprawdzić.
Według moich obserwacji zauważyłem, mokro mam w tych okolicach - które zaznaczyłem.
Uszczelniacz na pompie, no i ta sruba od pokrywy chyba raczej nie wchodzą tutaj w grę (ale je też bede musiał posprawdzać). Zastanawiam się czy faktycznie może być to uszczelniacz od wałka rozrządu?
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-12-04, 21:44
|
|
|
podejrzewam, że cieknie Ci chłodniczka oleju lub z uszczelki pod głowicą w samym rogu nad chłodniczką. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-12-04, 22:28
|
|
|
Jak w tych miejscach to pewnie @hipcio ma racje |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-05, 08:19
|
|
|
Chłodniczke już robiłem cała, a uszczelkę pod głowicą (w tym rogu gdzie są dwa plusiki) mam suchą. Widać jak po tej osłonie cos leci - bo ona jest ubrudzona od oleju - i chyba z tamtąd dalej sie roznosi. Mam nadzieje, że to nie bedzie uszczelka.
Jak bym chciał wymienic ten uszczelniacz spod wałka, to muszę cały rozrząd zwalać? |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-12-05, 09:07
|
|
|
Tak |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-12-05, 13:32
|
|
|
jak uszczelka pod glowica do wymiany to tez węze powinny być twardea |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-05, 14:49
|
|
|
danielos8 napisał/a: | jak uszczelka pod glowica do wymiany to tez węze powinny być twardea |
Tzn. jak powinny być twarde? Nie wydaje mi się żeby one były twarde u mnie, normalnie moge nimi poruszać i ponaciskać.
Zastanawiam sie jeszcze nad jednym - czy jakby ciekło z głowicy, to auto by nie było zmulone lub jakieś słabsze?
Chyba, że uszczelka pod głowicą nie ma z czymś takim zwiazku. |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-12-05, 15:21
|
|
|
weze co ida od zbiornika z płynem chłodniczym na zagrzanym silniku jak sa miękkie w miare to spoko noi możliwe, ze np. jak się silnik przegrzewa to może być uszczelka walnieta i weze będą twarde bo za duże ciśnienie będzie. A moc mysle ze będzie taka sama |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-05, 19:03
|
|
|
Nie no u mnie jest w miarę ok z tymi wężami, no i silnik mi sie nie przegrzał ani nie przegrzewa
Odkręcę osłonę i posprawdzam - mam nadzieje, że to tylko uszczelniacz bedzie |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-12-05, 21:27
|
|
|
Płyn nie ma nic do rzeczy. Poprostu w rogach uszczelek głowic są kanały olejowe na samym brzegu i często po większym przebiegu uszczelka puszcza i olej leci. Nic po za tym się nie dzieje z autem. |
|
|
|
|
|