Autor |
Wiadomość |
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-01-28, 12:32 [D2 ALL
] Lampy przód
|
|
|
Witam klubowiczów,
Tydzień temu kupiłem swoją wymarzoną a8 d2 no i przyszedł czas aby coś w niej podłubać. Problem mam na samym początku bo światła to jakaś tragedia w nocy praktycznie nie da się jechać.
Lampy mam z polift'a jak się orientuję (jest ze "zintegrowanym" kierunkowskazem i z dużą soczewką) natomiast nie ma w nich żadnych silniczków do regulacji wysokości, nie ma również czujników do samo-poziomowania na wahaczach i moje pytanie czy wychodziły lampy w których nie było możliwości zamontowania silniczka do regulacji? Zarówno na obudowie lampy jak i na kloszu mam podane D2S i H7 więc domniemam że to lampa ksenonowa, poprzedni właściciel zamontował jakieś chińskie hid-y z przetwornicami ale już jadą do mnie ori przetwornice i wpadną jakieś dobre żarniki D2S.
Ponadto lampy zamiast doświetlać pobocze po podjechaniu do ściany świecą mniej więcej tak \_ \_ jakby na Anglię były - nie widziałem żadnych blaszek ani drucików do przestawienia kierunku świecenia.
Dodam że auto to przedlift '95 ale zmodzony front na polift'a
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-28, 14:16
|
|
|
Blaszki sa w środku albo na zewnatrz taka mała dzwigienka(zależne lift przedlift) musisz poszukać. Mozliwe że masz angole więc bedziesz musiał ustawić na -- -- czyli symetryczne. Te lampy sa w komplecie z samopoziomowaniem więc musisz je manualnie ustawic tak jak trza i beda juz na stałe. |
|
|
|
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-01-28, 19:04
|
|
|
Znalazłem te blaszki i ustawiłem symetrycznie jak mówisz.
Rozmawiałem ze szwagierką która robi w drogówce i w świetle przepisów jeżeli ksenony nie mają samo-poziomowania ani sprysków to nie mogę tak jeździć. Teraz zastanawiam się jak przerobić te lampy na H1 bo na kloszu mam podane: D2S or D2R or H1. Teraz są zamontowane jakieś chińskie HID-y i je na pewno chce wywalić.
A może lepiej kupić gdzieś czujniki i zrobić to samo-poziomowanie tak jak powinno być? - dużo z tym roboty? Da się w ogóle tak zrobić? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-28, 19:21
|
|
|
W tym roczniku możesz a ona się nie zna Z całym szacunkiem Później wchodziły, spryski i poziomowanie, więc nie mogą zabrać dowodu za coś czego auto nie miało w tamtych latach produkcyjnych i spełniało jednocześnie obecne przepisy.. Po krótce to w tamtych latach (w Twoim 1995) auto spełniało wszelkie normy, homologacje i było dopuszczone do ruchu, prawo nie działa wstecz jak już wcześniej napisałem. Problem w tym, że masz liftowe lampy i to widać.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-28, 19:40
|
|
|
Ale nikt nie udowodni że to jakaś przebudowa-lampy sa ori xenonowe a auto za stare na spryski i poziomowanie więc śmigaj z ładnie ustawionymi jak ja i nie daj sie przegadać niedouczonym funkcyjnym |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-01-28, 21:09
|
|
|
A jak działa samo-poziomowanie? Nie widzę w lampach żadnego silniczka. Skoro lampy mam z polift'a to wydaje mi się że jakiś powinien być. Poza tym czy do oryginalnych przetwornic (kupiłem używane) można wpiąć byle jaką żarówkę D2S? Rozumiem że jak ktoś zamontował Hidy to będę musiał coś przerobić w swoich lampach żeby wrócić do ori przetwornic? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-28, 21:32
|
|
|
To nie sa hidy bo masz ori xenonowe lampy. Zwyczajnie hidowska przetwornica to tani i dobry zamiennik oryginału. Ja co 3lata za 200zł kupie sobie nowe z 2 letnia gwarancją zamiast starych kapci albo nowej za kilkaset zł.
Nie wiem jak masz rozwiązana te przerobke ale w wiekszości obudowach po ori przetwornicach zmiesci sie ta chińska.
Silniczki powinny być w środku-ale może ich nie być jak zdemontowane-nie przydadza ci sie raczej i tak.
HIDowskie przetwornice są łączone z żarnikami d2s poprzez adapterek więc oryginały powinny pasowac bez problemu. |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-01-28, 22:02
|
|
|
Przepisy wymagajace spryskiwacze i system autopoziomowania weszly w życie i
dotyczą aut wyprodukowanych w 2000 lub 2002 roku - dokladnie nie pamietam.
Wcześniej również były montowane, ale nie w każdej wersji auta, bo nie było takiego obowiązku (dotyczy wszystkich aut) - dotyczy UE.
Fakt jest taki, ze jak jest zabrudzone szklo lampy xenon-a, to oslepiasz innych kierujacych, a w pre-FL bylo jeszcze szklo ryflowane. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-28, 22:06
|
|
|
Cytat: | Fakt jest taki, ze jak jest zabrudzone szklo lampy xenon-a, to oslepiasz innych kierujacych, a w pre-FL bylo jeszcze szklo ryflowane.
|
Nie przesadzajmy,spryski i tak niewiele daja szczegolnie zima jak psiukamy tymi cudownymi płynami. Czy ze spryskami czy bez i tak trza co jakis czas przecierać.
W pre FL było ryflowane ale nie w polu widzenia soczewki więc nie ma problemu z niewlasciwymi kątami. Lampy xenon i zwykłe w pre fl maja identyczna budowe(roznica w osadzeniu palnik/zarówka i xenony maja przetwornice.
A przepis wymagający poziomowanie i spryski jest od 99 roku. |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-01-28, 22:16
|
|
|
Jutro max w piątek wyciągnę lampy i porobię fotki i wtedy mam nadzieję że ktoś podpowie co i jak :-)
Fajnie byłoby mieć samo-poziom :-) jak nie wypali to podłączę imitację samo-poziomu i już.
Mówię że mam jakieś chińskie hidy bo wczoraj jak montowałem puszkę filtra powietrza i filtr to po demontażu lampy zauważyłem że w deklu od soczewki jest dziura przez którą wychodzą kable do czegoś w rodzaju przetwornicy ale nie ma na tym "pudełku" żadnych napisów ponadto ów pudełko wisi sobie tak po prostu na kablach za lampą a że nie ma osłony pod silnikiem to jest całe mokre - tzn. było bo osuszyłem i zamontowałem wyżej aby nie latało sobie.
P.S. W aucie mam pokrętło do ustawiania wysokości świateł ale one nie działa domniemam że nie będzie działało ze względu na to że lampy nowsze niż auto? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-28, 22:19
|
|
|
Imitacja dobry pomysł dla upierdliwego doagnosty,poszukaj jeszcze zaslepek do spryskiwaczy jak nie masz
Pokretło dało by sie podłaczyc ale to zabawa i wg mnie mały ma sens. Uporzadkuj dobrze te kable od hidów bo ci zasyfieje lampa w środku i się przetwornica sfajczy jeszcze. |
|
|
|
|
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-01-29, 16:32
|
|
|
Tak mnie naszło :-)
Dużo roboty jest z zamontowanie spryskiwaczy w d2? :-) Czy musiałbym dokupować inny zbiornik do płynu i pomkę ew. jakieś sterowniki przekaźniki itp. czy na przykład puścić przez jakiś trójnik z tej jednej pompki od spryskiwacza szyby? :-) Czy ciśnienie nie będzie za niskie? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-29, 17:48
|
|
|
Zderzak ze spryskami, zbiornik na 2 pompki bo ta na spryskiwacze lamp musi dawać ciśnienie. Przekaźnik można zwłoczny zrobić albo na krótko. |
_________________
|
|
|
|
|
|