Autor |
Wiadomość |
patryk1
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 8 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-12, 22:16 [D2 99 2.5TDI
] Dziwna praca Tipa między 2 a 3
|
|
|
Witam,
jak w temacie. Od kilku dni posiadam a8 2. TDI w Tipie. Jest to już moje kolejne auto z automatyczną skrzynią biegów. Zauważyłem w tym aucie coś dziwnego, wiadomo, ze skrzynia ma 5 biegów ale między 2 a 3 biegiem następuje dziwne zjawisko jakby było 2,5 potem trójka. Jadę np. z obrotami 2000 na 2 biegu po czym skrzynia zrzuca ok 200 obrotów i czuć zmianę biegu ale to nadal dwójka, (podglądam na Tipie) po czym po chwili znowu zmenia bieg właściwie i dopiero mamy trójkę. Co to może być? |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-01-12, 22:43
|
|
|
Najlepsze jest to ze moja też mi z czymś takim ostatnio wyskoczyła, a była robiona nie tak dawno .... ojj
może zmiana softu w skrzyni coś da bo na pipie zmienia biegi normalnie u mnie |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-12, 22:52
|
|
|
Ogólnie praca sprzęgła hydrokinetycznego wyposażonego w Lock Up
Jadąc spokojnie wygląda to następująco.
Ty masz pewnie FL na to wygląda z tagów wybranych przez Ciebie choć w profilu widnieje rok 98,a w 98 inaczej to wyglądało.
Inaczej wyglądało ponieważ LockUp zapinał już od o ile dobrze pamiętam drugiego biegu. W preFl zapina od trzeciego.
Jadąc spokojnie wygląda to następująco:
Ruszamy pierwszy bieg LockUp rozłączony
15 km/h zapięcie drugiego biegu LockUp rozłączony
drugi bieg obroty silnika podchodzą do 1800 po czym spadają załączenie LochUp
obroty rosną, zapięcie trzeciego biegu itd itd
Każdorazowe zapięcie LockUp-a powoduje spadek obrotów silnika.
Ogólnie wszystko zależy od stylu jazdy i jak operujesz pedałem gazu ( ropy )
Czasami jest tak, że Lock po zapięciu się na najniższym biegu jest spięty cały czas idąc biegami do góry.
Natomiast są przypadki, sytuacje gdzie każdy bieg przechodzi na pół sprzęgle.
Jest to zależne od temperatury oleju, warunków drogowych, czy jedziesz pod górę czy jest spadek itp.
Np. jadąc równą drogą napotykasz wzniesienie. Pedał gazu jest nieruchomo.
Komp stwierdza, że nie da sobie rady na zapiętym na sztywno napędzie więc rozpina Locka, jeśli dalej nie daje rady wtedy zrzuca bieg w dół.
Moim zdaniem nie powinieneś się niczym martwić |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-01-12, 23:01
|
|
|
ernesto, właśnie przeczytałem inny twój wpis
ernesto napisał/a: |
Jest to prawidłowe zachowanie sprzęgła wyposażonego w blokadę Lock-up. Inaczej mówiąc Auto porusza się po prostej drodze na 3, 4 czy 5-tym biegu, nagle napotyka wzniesienie lub wymusisz na nim potrzebę przyspieszenia. W ten czas Lock-up rozłącza się. Jest to odczuwalne właśnie takim podniesieniem obrotów. Jeśli natomiast wzniesienie będzie na tyle strome lub długie lub wymuszenie przyspieszenia na aucie duże wtedy skrzynia stwierdzi że na rozłączonym Lock-upie nie poradzi sobie i redukuje w dół.
Zapinanie Lock-up jest od trzeciego biegu w górę czyli na 3,4,5 biegu.
Pierwszy i drugi ma uślizg cały czas.
Możesz to sprawdzić też jadąc spokojnie na D, po załączeniu 3 biegu wyczujesz że zapina go na 2x. Pierwszy raz jest z uślizgiem i następnie zapina się blokada Lock-up ( wyczuwalny delikatny spadek obrotów )
Lock up jest funkcją skrzyni i powoduje jej całe wyłączenie z pracy i w efekcie przekazanie momentu obrotowego bezpośrednio (na sztywno) z wału korbowego na wał pędny.
Moment jego uruchomienia widać wyraźnie w trakcie powolnego rozpędzania auta, kiedy włącza się bieg trzeci, chwile po tym wskazówka obrotomierza lekko opada o 100-200 obr bez widocznej zmiany na liczniku prędkości. Bardzo pożyteczna funkcja: sprawność skrzyni wynosi ok 75% - lock up eliminuje częściowo tę przypadłość.
Jeśli nie będziesz miał objawów że podczas normalnej jazdy sprzęgło się nie zapnie na sztywno i obroty będą falować w górę i w dół to nie masz się czym martwić.
|
|
|
|
|
|
patryk1
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 8 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-13, 11:20
|
|
|
Witam, jest właśnie tak jak pisaliście więc nie mam się wstępnie czym martwić. Będę obserwował co się dzieje dalej. Dziękuje za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2016-01-20, 18:22
|
|
|
Może coś z zaworami jest nie tak? może się któryś przywiesza? Vag nic nie wskazuje? |
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-01-23, 07:36
|
|
|
Też tak mam w 3.3tdi z 2000r. i też czytałem, że tak właśnie mam być. Wszystko jest Oki |
|
|
|
|
|
|
|
|