Autor |
Wiadomość |
E0_SMOK
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 25 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-05-14, 12:57 [S8 D2 99 LPG
] Silnik zassal wode filtrem
|
|
|
Witam,
Po ostatniej burzy w Łodzi i wjechaniu w kałuże (skrzyżowanie) która okazała się rzeką auto stanęło. Przechodząc do meritum auto nie odpaliło. Woda dostała się wlotem powietrza. Rozrusznik zblokowany. Dziś po wyjęciu świec i przekręceniu stacyjki auto wydaliło fontannę z dwóch zaworów. Rozrusznik chodzi jak młynek do kawy. Odpaliła na około sekundy może pół i zgasła. Może ze trzy razy. Padł akumulator. Miał ktoś podobne doświadczenia? Spróbować ją odpalić na tym rozruszniku czy od razu zmienić? Są szanse, że silnik nie padł? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-14, 13:00
|
|
|
E0_SMOK napisał/a: | Są szanse, że silnik nie padł? | Bardzo małe ale są, zanim odpalisz auto sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach ...jak gdzieś brakuje ciśnienia to głowice trzeba ściągnąć ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Maroo
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 04 Lip 2016 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-05-14, 14:10
|
|
|
Teoretycznie jest szansa że silnik przeżyje.Gdyby to był diesel to na bank silnik byłby do roboty.Wykręć świece obracaj silnikiem ręcznie tak by na danym cylindrze tłok był w górze a następnie sprężonym powietrzem wydmuchuj wodę z cylindra.Pomiar kompresji i wtedy ewentualna próba odpalenia. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-05-14, 14:20
|
|
|
Hydrolocka raczej na pewno złapał. Będzie jak Daniel pisze. Szansa ze nie pogieło zaworow jest minimalna (ja bym nawet powiedzial ze nie ma zadnej, tym bardziej słysząć że rozrusznik chodzi jak mlynek ). Pomiar kompresji prawde powie ale raczej na bank na ktorychs garach jej nie bedzie. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-14, 16:34
|
|
|
z taką rejestracją nie dziwne
ile tam było wody że poszło w dolot - wlot jest tuż pod maską, spora wysokość |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
E0_SMOK
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 25 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-05-14, 16:42
|
|
|
Ok póki co zaprowadzę auto do zrobienia rozrusznika i dopiero będzie wiadomo co dalej... rejestracja nie ma nic do tego, to od mojego drugiego audi. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-05-14, 17:51
|
|
|
Jak zassie wodę to zaworów nie niszczy a raczej pognie korbowód czasem dostanie i wał.
Bywa, że można uratować taki silnik względnie tanio byle on nie pracował potem bo jak tłok chodzi kantem to przytrze gładzie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Kruger
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: SŁAWEK
Jeżdzę: Audi a8 d4
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Białą
|
Wysłany: 2018-05-14, 18:12
|
|
|
Potwierdzam pierwsze gnie korbowody a jak przezkoczy łańcuch leci reszta |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-14, 18:21
|
|
|
Na razie to se można tylko gdybać, jak już pisałem: najpierw pomiar kompresji i do tego sprawdzenie górnego czy też dolnego położenia wszystkich tłoków ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
E0_SMOK
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 25 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-05-14, 19:34
|
|
|
Tak jak mówi kolega danishow inaczej można tylko gdybać. Generalnie obrót ręcznie można zrobić ale i to niczego nie wyjaśnia dopóki nie uruchomimy rozrusznika. Nigdy mnie to nie interesowało bo auto do tej pory było bezawaryjne ale słyszałem, że trzeba się namęczyć żeby go wyciągnąć. A gdy koledze w E60 poszedł rozrusznik to myślałem, że żartuje iż trzeba wyciągać silnik w A4 i A3 rozrusznik mam na wierzchu ehhhhhhh. Powiedzcie mi jeszcze idąc złym scenariuszem, kolega z serwisu Audi w Łodzi mówił mi, że do tego silnika nie ma części wiec mam szukać drugiego? No szczerze wątpię ale proszę o opinie w tym temacie. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-14, 21:37
|
|
|
E0_SMOK napisał/a: | ale słyszałem, że trzeba się namęczyć żeby go wyciągnąć. | Noo jest trochę gimnastyki, trzeba okręcić przednią i prawą łapę silnika, wcześniej oczywiście silnik zawiesić lub podeprzeć od spodu.
Zaopatrz się w dobre "zwinne" klucze i małe rączki bo miejsca tam prawie w ogóle nie ma.
E0_SMOK napisał/a: | kolega z serwisu Audi w Łodzi mówił mi, że do tego silnika nie ma części | Bzdura, wszystko dostaniesz, z tym że nie wszystko występuje w zamienniku |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-05-15, 11:04
|
|
|
Cytat: | Bzdura, wszystko dostaniesz, z tym że nie wszystko występuje w zamienniku |
No to zależy jak na to patrzeć. Niby panewki są do kupienia w ASO (sam kupowałem), pierścienie też, ale w Elsie napisane jak wół, że rozebranie dołu silnika powoduje jego zniszczenie i trzeba cały gotowy dół kupować jako część zamienna (nie ma instrukcji serwisowej zadnej do tego).
Nie zmienia to faktu, że większość cześci dostaniesz, pytanie tylko czy ktos bedzie wiedzial jak to złożyć |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-05-15, 15:06
|
|
|
tak jak rozebrał
tylko w odwrotną stronę |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-15, 22:58
|
|
|
Bugalon napisał/a: | nie ma instrukcji serwisowej zadnej do tego | Praktycznie do każdego silnika grupy VAG nie ma instrukcji jego naprawy, traktują to jako część zamienną. Do wielu silników nie ma uszczelek czy oryginalnych tłoków a mimo wszystko ów silniki się remontuje.
Ważne by na początku dokładnie policzyć koszta remontu, częściej jednak opłaca się bardziej kupić inną używaną i sprawdzoną (w miarę możliwości) jednostkę.
pepi napisał/a: | tak jak rozebrał, tylko w odwrotną stronę | Czasem w takich sytuacjach przydaje się Smartfon z dobrym aparatem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
E0_SMOK
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 25 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-05-16, 19:45
|
|
|
Możecie kogoś polecić w Łodzi? Strasznie się boje oddać to komukolwiek ale wyjścia nie mam. Na wielu już się przejechałem stąd też obawy. Jutro odstawiam do "mojego" który ma mi ogarnąć wyjęcie rozrusznika ale nie wiem czy zostawiłbym mu silnik do roboty. A przy okazji ma ktoś do sprzedania... (usunięte)
Dział Kupię czy też Poszukuję jest gdzie indziej !
[ Dodano: 2018-05-17, 14:44 ]
Panowie tu się jakiś generalnie błąd wkradł bo napisane było przy temacie, że chodzi o 2.8 a mówimy o 4.2 z S8 D2 '99.... |
|
|
|
|
|