Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 3.7PB/LPG ] Wymiana pompy ABS-odpowietrzanie  
Autor Wiadomość
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2016-04-24, 20:05   [D2 95 3.7PB/LPG ] Wymiana pompy ABS-odpowietrzanie

Witam,ze względu na to że w mojej pompie nie da się przełożyć samego sterownika,jestem zmuszony jutro zmienić pompę w całości i tu mam pytanie,czy ktoś próbował patentu z odpowietrzaniem samemu przy pomocy długiego wężyka wsadzonego do zbiorniczka?
Odpowietrzać lepiej na zgaszonym czy odpalonym silniku?
Ostatni raz hamulce odpowietrzałem chyba z 10 lat temu i to w aucie bez abs dlatego wolę się upewnić ;)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-04-24, 21:23   

Pompę należy odpowietrzać przy włączonym zapłonie i jednocześnie nie zapomnieć podpiąć dodatkowego zasilania do akumulatora (chyba że masz b.dobre aku to nie trzeba). Następnym krokiem jest podpięcie urządzenia do odpowietrzania hebli do zbiorniczka płynu hamulcowego ...ustawić max. 1,5 bara. Teraz podpinamy urządzenie diagnostyczne np. VCDS i włączamy po kolei zawory w bloku ABS by żaden pęcherzyk powietrza tam nie został ;)
Oczywiście wielu ludzi robi to metodą chałupniczą pompując pedał hamulca i dolewając do zbiorniczka płynu, ta metoda nie przynosi jednak korzyści w dalszej eksploatacji auta.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2016-04-24, 21:42   

danishow, dzięki za odpowiedz,ale raczej nie skołuje sobie na jutro ani VCDS-a ani urządzenia do odpowietrzania hamulców także pozostaje narazie metoda chałupnicza :]
A tak z ciekawości..dlaczego metoda z pompowaniem nie przynosi korzyści na dłuższą metę?Znam warsztat który cieszy się bardzo dobrą opinią i np. tam odpowietrzają tylko w ten sposób ;)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-04-24, 22:14   

oliwier30 napisał/a:
Znam warsztat który cieszy się bardzo dobrą opinią i np. tam odpowietrzają tylko w ten sposób
Dużo warsztatów robi też rozrządy bez odpowiednich blokad. Silniki pracują a auta jeżdżą ale czy jest to zgodne ze stanem przed wymianą ...najczęściej nie ;)

P.S.
Urządzenie nie jest drogie a oszczędza sporo czasu, skoro "polecany" warsztat go nie używa to chyba mają za mało roboty <bezradny>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2016-04-25, 13:29   

danishow, roboty o dziwo mają sporo,jednak ja z przyczyn osobistych nie korzystam z ich usług ;)
A co do mojej pompy to poddałem się przy próbie odkręcenia pierwszego przewodu hamulcowego,w pryszłym tygodniu wstawiam do swojego mechanika niech on się męczy :]
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-04-25, 17:40   

Qurde mnie tez to czeka bo juz sie kontrolki na stale swieca i blad zaworka wychodzi....na szczescia mam druga pompe oby sprawa byla <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2016-04-25, 18:38   

martin_rs4, ja mam wykrzyknik i żółtą kontrolkę ABS odkąd kupiłem auto,zapalają się odrazu po odpaleniu auta.Dzisiaj na próbę podłączyłem kostkę do zakupionej pompy,odpaliłem na chwile auto i wszystkie kontrolki ładnie poznikały.Niestety mimo że od dwóch dni psikałem po przewodach WD40 nie chciały za cholerę się odkręcić,miałem wrażenie że zaraz się pourywają dlatego dałem sobie spokój,jak ma coś pójść nie tak to niech pójdzie w warsztacie :>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-04-25, 20:00   

O to mkze ja tez podlacze ta moja i zobaczymy....ale generalnie mi sie kontrolki zapalaja po przejechaniu kilku metrow. Wiec tak nie sprawdze czy zawor dziala <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2016-04-25, 20:11   

Ja podłączyłem tylko na chwilę bo nie wiem czy pompa może sobie tak chodzić na sucho żeby zrobić dłuższy test,z tym że tak jak mówię,mi błędy wyskakiwały odrazu dlatego że w mojej starej pompie brakuje całkiem dwóch pinów ;)
Z tym że jak mam stary typ pompy i nie wiem czy u Ciebie nie wystarczy przełożyć sam sterownik? <hmm>
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-26, 21:59   

A mnie też jest pompa ubita ale jest problem bo jest uszkodzone zabezpieczenie od wtyczki. Więc jedyne wyjście dostania się do niej będzie podczas wymiany rozrządu. Na obecną chwilę za pomocą jednego kolegi z forum małym trikiem wyłączyłem ( ! ) i ABS z FIS-a
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2016-04-27, 05:48   

ernesto, ściągasz lewy reflektor i masz ją jak na dłoni,no chyba że w 4.2 jest inaczej coś..
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-04-27, 11:31   

oliwier30 napisał/a:
ernesto, ściągasz lewy reflektor i masz ją jak na dłoni,no chyba że w 4.2 jest inaczej coś..


Dokladnie tak jest tez w 4.2 Tu foto jak ty wyglada bez reflektora

_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-05-04, 05:09   

Marcin u mnie inna pompa jest i zabezpieczenie jest od strony kolektora wydechowego. Obawiam się, że będzie ciężko wydłubać wtyczkę od ABS-u .
Na spokojnie teraz i tak nawet nie mam czasu na porządne umycie auta, a co dopiero na taki zabieg :D
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Adamo 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: pabianice
Wysłany: 2017-12-27, 09:51   

Podepnę się do tematu. Wczoraj korzystając z świątecznego popołudnia postanowiłem wymienić pompę abs-u. Jak piszecie powyżej trzeba wyjąc reflektor wyjąc ze stojaka zbiornik wspomagania. Zanim przystąpiłem do wymiany pompy zdjąłem wszystkie koła auto stało na kobylkachbi ruszyłem odpowietrzniki. Odkręciły się wszystkie wiec przystąpiłem do działania. Najwiecej trudności sprawiło odkręcanie przewodów od pompy abs. Sama wymiana bezproblemowa. Przykręciłam pompę zapomniałem wlać płynu do niej przed przykręceniem. Wolałem do zbiorniczka płynu hamulcowego około 0,5 litra. Przystąpiłem do odpowietrzania układu. Kolejność jaka zastosowałem to tył prawy, lewy, przód lewy i prawy. Czynność powtórzyłem dwa razy. Z pomocą przyszła oczywiście żona wciskając sumiennie pedał hamulca. Efekt końcowy odzyskałem system abs i asr a także wymieniony płyn hamulcowy. W przyszłości zamierzam zregenerować zaciski hamulcowe.

[ Dodano: 2018-08-04, 20:42 ]
Minęło trochę czasu i zregenerowałem zaciski z tylu. Z pomocą telefoniczną Cinka za którą dziekuje. Hamulce zrobione ręczny się pojawił. Super sprawa. W przyszłym tygodniu robię przód wszystko zamówione.Oczywiscie robię to sam bo to największa frajda.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.