Autor |
Wiadomość |
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-11-27, 20:44 [D2 01 3.7PB/LPG
] Wymiana silnika AKC na AQG
|
|
|
Witam. Czy te silniki różnią się czymś co może sprawiać problem przy wymianie?
Obecnie mam AKC, i z niego właśnie poszedłby osprzęt do AQG (koło zamachowe itp.) |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-27, 21:06
|
|
|
Oba silniki mają prawie że identyczną budowę, różnią się jedynie sterowaniem ...osprzęt jest taki sam. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-11-29, 12:04
|
|
|
danishow napisał/a: | Oba silniki mają prawie że identyczną budowę, różnią się jedynie sterowaniem ...osprzęt jest taki sam. |
Czyli mam rozumieć że nie będzie żadnych niespodzianek przy przekładce? Mam do kupienia goły słupek AQG bez sprzęgła, koła zamachowego itp, i gdzieś wyczytałem że są jakieś problemy z połączeniem ze skrzynią od AKC. No ale widocznie to była jakaś błędna informacja.
A i jeszcze mam takie pytanie: Czy zmiana AKC na preLift ABZ jest możliwa? Oczywiście już z własnym osprzętem i ECU. Czy raczej odpada połączenie go ze skrzynią od AKC?
A góry dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-29, 13:23
|
|
|
Połączenie ABZ ze skrzynią od AKC będzie raczej wymagało kombinowania |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-29, 15:19
|
|
|
czemu ? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-29, 15:43
|
|
|
Jeśli w obu skrzynia 5hp24a to bez problemu bo to jest to samo mechanicznie. Jedynie przelutować kostkę od f125 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-29, 23:34
|
|
|
Osobiście tego nie sprawdzałem, nie miałem potrzeby ale tutaj na forum pisali chłopaki, że ponoć dzwon jest inny stąd moje wątpliwości |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-30, 08:32
|
|
|
ja mam w swoim skrzynie z przedlifta
to jak może nie pasować
zresztą audi nawet 1.9 tdi ma taki sam wzór skrzyni jakbyś zakładał manuale to byś wiedział |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-30, 21:40
|
|
|
A no to luzik pepi, dobrze wiedzieć
pepi napisał/a: | jakbyś zakładał manuale to byś wiedział | Nie mam czasu na pierdoły ale może kiedyś |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-01, 12:20
|
|
|
A gdybym chciał wymienić moje AKC wraz ze skrzynią, sterownikami i wiązką na ABZ.
Jest to do zrobienia bez jakichś przeróbek? |
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-22, 00:07
|
|
|
karols napisał/a: | A gdybym chciał wymienić moje AKC wraz ze skrzynią, sterownikami i wiązką na ABZ.
Jest to do zrobienia bez jakichś przeróbek? |
Jeździć będzie, ale ...
Nie będziesz miał informacji o aktualnie wybranym zakresie skrzyni (PRND) na liczniku bo w preFL ta informacja leci oddzielnym przewodem, a po FL po CANie (sprawdzone - w preFL na CANie pomiędzy skrzynią, a silnikiem brakuje ramek z tą wartością).
Nie mam jedynie pojęcia jak zareaguje poliftowy ABS/ESP na silnik/skrzynie z preFL. Być może informacje na okrojonym CANie z przedlifta wystarczą do jego działania.
Dodatkowo będziesz miał do przerobienia instalacje elektryczną od strony samochodu (inne wtyczki sterownika silnika)
Ja w tej chwili robię podobną przekładkę tylko w drugą stronę. Motor poliftowy do auta preFL. |
|
|
|
|
|
|
|
|