Autor |
Wiadomość |
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-03, 14:18 [D2 00 4.2PB
] Dziwne zachowanie skrzyni A8 D2
|
|
|
Witam. Robiąc generalkę silnika wysłałem również skrzynię do Skrzyniarza, gdy dostał skrzynię zadzwonił i powiedział że skrzynia jest IDEALNA i pytał jaki mam z nią problem więc mu opowiedziałem. Stwierdził mimo wszystko że skrzynia jest idealna. Błędów brak.
A problem jest taki jak na filmie. Wrzucona niby 5 (przy 100km/h) ok 2000 obr. daję gazu obroty rosną do ok 3000 i dopiero auto przyspiesza.
Na filmie akurat inne prędkości ale tak to mniej-więcej wygląda. Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=gPn5nWEnP0A |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-02-03, 14:41
|
|
|
Pewnie konwerter. A skrzyniarza zmień. Innych objawów nie ma ? Występuje Ci to tylko na 5 biegu ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-03, 14:49
|
|
|
tak tylko na 5. Co do Skrzyniarza. Podobno z jeden najlepszych. Innych objawów raczej nie ma. aczkolwiek to mój pierwszy automat więc nie wiem na co zwracać uwagę.
Gość coś wspominał jeszcze że po naszej rozmowie jeszcze raz przejrzał wszystko i szukał opiłków gdzieś tam. I mówi naprawdę że nie ma do czego się przyczepić.
[ Dodano: 2019-02-04, 18:23 ]
Panowie czy to jednoznacznie wskazuje na konwerter? Czy doszukiwać się czegoś? Dodam tylko ze obroty nie falują ,porostu dodawałem i odpuszczałem gazu aby zobrazować o co mi chodzi.
PS. Szkoda żeby Skrzyniarz dostał garści bezpodstawnie. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-02-04, 18:51
|
|
|
Jakby Ci to robiło na pozostałych biegach to tak. Sprawdzał kosz ?
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-04, 20:57
|
|
|
Najczęściej jest to konwerter który na turbinach puszcza i występują spadki ciśnienia. W przypadku jednej ze skrzyń 5HP24 spotkałem się też z problemem pompy oleju, która pod obciążeniem miała problem z nabiciem ciśnienia - było to jednak widać w logach dynamicznych skrzyni. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-05, 07:02
|
|
|
Dodam jeszcze że mogę zrobić 1000km i nic się nie dzieje, a nadejdzie taki dzien że coś jej odbija, jako kierowca mogę dodać jeszcze że jadę sobie na 5 szybciej lub wolniej nagle bam,wrażenie jakby zredukował do 4 i efekt jak na filmie. Dam jej do pieca wchodzi 3 operujac gazem wbijam 4 potem 5 i jest ok. Skrzyniarz polecił sprawdzić miejsce w podszybiu gdzie są jakieś sterowniki czy nie ma wilgoci, ale tam jest tak sucho jak u prosty***ki po całym dniu pracy.
Dzieje się to tylko na 5, aczkolwiek stwierdzić to tak do końca nie jest łatwo gdyż żaden bieg nie jest tak "długo" używany jak 5.
Co do kosza sam skrzyniarz stwierdził że to sprawdzał bo to częsta przypadłość tej skrzyni. I mimo moich nacisków i czepliwosci kategorycznie stwierdza że to jest skrzynia igła. Ale patrząc na przedstawiony schemat widzę tam więcej koszy niż jeden. A rozmowa była o koszu nie koszach.
Z mojej znikomej wiedzy wynika że jeśli przy przebiegu 330tys skrzynia jest "igła" to ktoś musiał coś z nią wcześniej robić bo te skrzynie nie ogarniaja takich przebiegów mam rację? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-02-05, 07:57
|
|
|
Nie. Prawidłowo eksploatowana i serwisowana ASB wytrzyma nawet więcej. Często jednak nie miały one w ogóle wymienianego oleju oraz perły z ogłoszeń mają po wiele więcej niż magiczne 200k km. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-05, 08:45
|
|
|
dice111 napisał/a: | Nie. Prawidłowo eksploatowana i serwisowana ASB wytrzyma nawet więcej. Często jednak nie miały one w ogóle wymienianego oleju oraz perły z ogłoszeń mają po wiele więcej niż magiczne 200k km. |
Dokładnie tak. Podam przykład mojej eks A6 C5 3,0 ASN z 5HP19. Obecnie ma 440kkm i remontu skrzyni jeszcze nie było - tylko wymiany oleju co 50kkm.
Także zmień skrzyniarza bo chyba chce Cię zbyć. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-05, 10:21
|
|
|
Zapina się lockup? Bo na tym filmie widać, że nie. Dlaczego? Za niska temp skrzyni, silnika, inne błędy?
Na rozpiętym konwerterze hamując silnikiem obroty spadną. Czy tyle nie wiem bo nie mam 5HP pod ręką to nie sprawdzę. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-05, 15:27
|
|
|
Ukaniu
Na dniach będę coś wiedział jeszcze raz na temat jakichś błędów, czy być może jednak coś się nie pojawiło.
Przy hamowaniu silnikiem obroty spadają to fakt Ale nie tak znacznie (zauważyłem na innych biegach). I nie powiesz mi chyba że jadąc rzekomo na 5 (Tak twierdzi wyswietlacz gdy podczas takich zachowań przeciagne dźwignie w bok) silnik ma 3000obr. Przy 140? |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-05, 18:07
|
|
|
Przy 140 na 5 powinno być ok 2600 obr. Jeśli się nie zapiął lockup będzie więcej albo mniej w zależności czy hamuje czy przyspiesza silnikiem. Na 4 powinno być gdy sztywny ok 3200.
Nie zapiął się bo jest wada sterowania, tarczek, czy nie ma warunków?
Trzeba zrobić logi dynamiczne. Powinno być widać czy to prawda. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-05, 19:44
|
|
|
Czyli reasumując na mój/nasz obecny stan wiedzy nie ma co świrować z wymianą konwertera na konwerter po regeneracji? Bo może się okazać że to wcale nie on sam w sobie jest przyczyną?
Na marginesie to czy nowy konwerter naprawdę jest wart 4 a może i 5 razy tyle co regenerowany?
Zrobię co w mojej mocy by znaleźć przyczynę i jeśli coś będę wiedział na pewno się podzielę.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-02-05, 20:22
|
|
|
Wariatkarateka napisał/a: | Na marginesie to czy nowy konwerter naprawdę jest wart 4 a może i 5 razy tyle co regenerowany? | regenerowany w zf jest jak nowy zostaje tylko korpus (obudowa ) |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2019-02-07, 14:25
|
|
|
Ja w swoim miałem takie falowanie jak na filmie TUTAJ , oddałem na reklamację i teraz jest bajka - PO WYMIANIE |
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-07, 17:41
|
|
|
Jedyne co zauważyliśmy to minimalne zapocenie przewodów olejowych. Może to być przyczyną?
[ Dodano: 2019-02-09, 16:56 ]
Przejechałem od pierwszego posta 1,5k km. I w tym czasie nic się nie dzieje i nic z tym nie zrobiłem bo nie wiem co. Niemniej wiem że będzie się to zdarzało (no chyba że jakimś cudem nie) więc pewnie coś z tym zrobię. Jak coś odkryję dam znać.
Tymczasem może wróżbita Maciej pomoże HAHA |
|
|
|
|
|