Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Po wymianie oleju skrzynia nie działa  
Autor Wiadomość
phaeton.lukas 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: rychnov nad kneznou
Wysłany: 2012-04-01, 14:50   [D2 95 4.2PB/LPG ] Po wymianie oleju skrzynia nie działa

witam mam audi a8 4,2 pb/lpg 95 rok wymienialem olej w skrzni biegow automat 4 biegowy typ skrzyni CML. wymienialem to zgodnie z instrukcja ktora znalazlem na forum, po tej wymianie skrzynia przestala dzialac, wsteczny dziala bez problemu, biegi D 3 2 1 a TIPTRONIC niedziala, mial ktos podobny problem??????? prosze o prmoc.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-04-01, 14:53   

phaeton.lukas napisał/a:
witam

co do tego to mamy odpowiedni dział http://www.a8team.pl/topics29/362,1740.htm

a jak dolewałeś olej do skrzyni to ktoś przełączał biegi na odpalonym silniku :?: :?:
Ile oleju weszło tobie do skrzyni :?: :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2012-04-02, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
phaeton.lukas 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: rychnov nad kneznou
Wysłany: 2012-04-01, 15:11   

przy dolewaniu biegow nikt nieprzelaczyl, skrzynia byla caly czas na P, weszlo mi tam 5,2l oleju, przy wypuszczaniu starego oleju bylo tam okolo 3l,
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-04-01, 15:38   

do skrzyni wchodzi około 9L oleju , masz za mało oleju w skrzyni .
musisz podjechać na podnośnik ,
-jeden do auta i auto w górę
-odpala auto
-druga osoba wlewa olej , aż się przeleje (cały czas samochód odpalony)
-osoba co siedzi w aucie przełącza na "D" potem "3" , "2" , "1" , wraca do "D" potem Tip-Tronic to samo ;-)
-w tym samym czasie osoba pod autem dolewa alej olej tak żeby się przelał znowu .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-04-01, 20:31   

Procedura wymiany opisana na forum nie dotyczy skrzyni 4HP24 CML. U mnie jak wymieniałem to na dwukrotną wymianę wyszło około 8/9 litrów.
mdamian napisał/a:
do skrzyni wchodzi około 9L oleju , masz za mało oleju w skrzyni .

Ze skrzyni nigdy nie spuścisz wszystkiego oleju chyba że go rozbierzesz. Przy zwykłym spuszczaniu zlatuje z niej około cirka 4 litrów.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-04-02, 00:03   

daro72 napisał/a:
Przy zwykłym spuszczaniu zlatuje z niej około cirka 4 litrów.

tak ale do pustej skrzyni coś koło 9L kupowałem i około 0.5 litra mi zostało oleju :-/
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-04-02, 05:07   

Do pustej tak ale trzeba by było skrzynię wytargać.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-04-02, 09:25   

phaeton.lukas napisał/a:
przy dolewaniu biegow nikt nieprzelaczyl, skrzynia byla caly czas na P, weszlo mi tam 5,2l oleju, przy wypuszczaniu starego oleju bylo tam okolo 3l,



wcześniej z tymi 3 litrami oleju w skrzyni działała normalnie tak?
co było powodem zmiany oleju?
bo coś mi sie wydaje że ta wymianą oleju chciałeś uratować zabitą skrzynie,mogę sie jednak mylić :roll:
 
 
toom_ek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 107
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2012-04-02, 19:42   

mdamian napisał/a:
tak ale do pustej skrzyni coś koło 9L kupowałem i około 0.5 litra mi zostało oleju :-/
dotyczy Twojej skrzyni czyli CML , do 5 biegowej wchodzi około 6,7 litra wymiana statyczna.
_________________
toom_ek
 
 
phaeton.lukas 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: rychnov nad kneznou
Wysłany: 2012-04-16, 15:32   

zrobilem wszystko tak jak pisales z tym olejem auto ciagle niejezdzi, dzisiaj bylem na VAGU a vykazalo mi to blad ,,różne sygnały o błędach w jednym kole,, co to znaczy jesli mozecie mi pomoc,
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-04-27, 10:54   

A nie wyczytales na forum ze jak sie nic ze skrzynia nie dzieje to sie jej nie dotyka? Pisalem o tym wiele razy. Ja mysle ze juz po skrzyni. Dla pewnosci mozesz teraz zalac ja pozadnym olejem, takim jaki powinien tam byc. Jesli nie pomoze to czeka cie remont
_________________
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-04-27, 15:03   

Zmieniałem olej w kilku takich skrzyniach (CML).
Zawsze chodziły... i to zazwyczaj bardziej miękko po wymianei oleju.

Jaki olej zalałeś?

Jaki filtr założony?

Przy zakładaniu filtra został wyciągnięty ze starego filtra oring? W nowym filtrze
zazwyczaj nie ma i będzie problem z zasysaniem oleju do skrzyni.

Opisz procedurę wymianiany?

Do CML'a wchodzi 6-6,5 litra przy normalnej wymianie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-05-04, 15:46   

Przyłączę się i spytam się fachowców bo aktualnie wymieniam w swojej ósemce silnik i przy okazji gumowe węże którymi przepływa olej ze skrzyni do chłodnicy i jak rozciąłem te węże to poleciało ze 100 ml oleju który miał kolor czarny. Trochę się przeraziłem bo miał być czerwony.

Więc wymieniać filtr i olej ?

1995r. 4,2b +lpg 4 biegowa skrzynia
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-05-06, 17:44   

Czarny bo już swoje wyrobił... zużyty.

Teraz czy Ci polecić wymianę.
Są przypadki, że po wymianie skrzynia już nie chce działać (patrz aktualny temat)
ale jak bedziesz jeździł na takim oleju to też kiedyś skrzynia padnie.

Ja bym zaryzykował wymianę. Pytanie czy ty chcesz zaryzykować...

4hp24 rzadko nie działa po wymianie, chyba, że skrzynia szwankuje
i wymienia się olej w celu jej "uratowania" to prawdopodobieństwo, że nie pójdzie
gwałtownie rośnie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
zeber 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2012-05-07, 20:40   

Dzięki za konkretną odpowiedz. Zaryzykuję i wymienię filtr i olej. Zobaczymy co będzie.

Jestem mechanikiem z zawodu i zastanawia mnie co się psuje w skrzyni automatycznej?

Rozbierał ktoś kiedyś taką zapsutą skrzynie i szukał przyczyny awarii?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.