|
Autor |
Wiadomość |
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:34 [D2 94 2.8PB/LPG
] Drgania i stuknięcie przy cofaniu
|
|
|
Witam! Pacjent to 2.8 w manualu. Próbuję zdiagnozować dziwne zachowanie mojej Audicy. Sprawa wygląda tak - na ciepłym silniku na biegu jałowym czuć lekkie drgania (nie występują zawsze a jak już to nie są równomierne). Do tego w momencie cofania słychać takie głuche pojedyncze ,,puknięcie". Podczas ruszania do przodu tego nie ma. Pierwsze moje skojarzenie padło na zawieszenie skrzyni lub silnika (ale czy padnięta poduszka skrzyni może powodować wibrację?), drugie na dwumasę. Jakieś pół roku temu miałem wymienione sprzęgło, dwumasa po oględzinach nie wskazywała żadnych oznak zużycia. Sprzęgło się nie ślizga, lekko chodzi. Dwumasę sprawdzałem w następujący sposób, że na niskich obrotach czyli jakieś 1000-1200 wbijałem piąty bieg, gaz w podłogę i samochód ładnie się rozpędzał, żadnego uderzenia czy też innych dźwięków nie ma. Jak jeszcze można wykluczyć dwumasę? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-15, 23:00
|
|
|
Jarek1988 napisał/a: | Jak jeszcze można wykluczyć dwumasę? | Zdemontować docisk z tarczą sprzęgłową i zmierzyć luz na dwumasie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-03-15, 23:07
|
|
|
To jest ośka czy Quattro ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-03-16, 17:46
|
|
|
ernesto ośka. Sprawa chyba na 99% dziś się wyjaśniła. Stukanie to maglownica a drgania na jałowym to pompa wspomagania która dziś rozpier..liła się doszczętnie i to w ciągu parunastu sekund. Jadąc dziś do pracy przy skręcaniu zaczynałem słyszeć dziwne dźwięki czyli stukanie i wycie które paręnaście metrów przed moim miejscem pracy przybrało moc startującego odrzutowca. Wysiadłem, za mną mokry ślad ciągnący się przez całą ulicę. Wywaliło płyn do wspomagania, nie wiem którędy czy przez pompę czy przy maglu bo z góry nic nie widać. Pompie pomogłem chyba poprzez wymianę oleju w układzie wspomagania miesiąc temu. Tylko najlepsze jest to, że nie nie było kompletnie żadnych objawów kończącej się pompy - żadnego wycia, wspomagania działało super. Tylko pewnie objawem była nierówna praca silnika poprzez obciążanie alternatora przez pompę. To stukanie miałem jakiś czas tylko teraz się nasiliło ale nie byłem pewien czy to magiel czy dwumas czy może zawieszenie. Na poniedziałek byłem umówiony na sprawdzenie tych objawów a tu proszę - Ósemka sama pokazała co ją boli.
[ Dodano: 2017-03-16, 17:52 ]
Aha i prosiłbym o przeniesienie mojego tematu do działu Zawieszenie i układ kierowniczy bo jak mechanik rozbierze to napisałbym dla potomnych co się tam wydarzyło
[ Dodano: 2017-03-22, 20:02 ]
Audi wróciło od mechanika i sprawcą wycieku okazał się jeden przewód idący do maglownicy a raczej jego oringi aluminiowe. Wygląda na to, że moja wymiana oleju wypłukała syf który jakoś trzymał szczelność. Co dziwne drgania i stuki przy cofaniu ustały. O dziwo pompa wspomagania uratowała się, tak samo jak magiel. Mówiąc szczerze nie wiem co o tym sądzić, mechanik też zdziwiony, że po wymianie tych oringów nie słychać już żadnych stuków. Nieszczelność w układzie wspomagania mogła robić takie cyrki? |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-03-24, 11:26
|
|
|
Jarek1988 napisał/a: | O dziwo pompa wspomagania uratowała się, tak samo jak magiel. |
Miej jednak na względzie, że praca pompy i układu kierowniczego bez płynu lub ze zbyt niskim poziomem płynu miała na pewno wpływ na te elementy - zwiększone zużycie na skutek braku odpowiedniego smarowania / praca "na sucho". Sprawdź za jakiś czas czy nie widać opiłków metalu w zbiorniku płynu wspomagania lub czy płyn nie zmienił koloru. |
_________________
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-03-24, 17:31
|
|
|
Pompa na minimalnej ilości płyny pracowała przez maks. 50 metrów więc może nic poważnego się nie stało |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |