Ogłoszenie 
Felgi Audi A8 SklepOpon.com - opony i felgi motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Felgi Audi A8
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Czujnik spalania stukowego.  
Autor Wiadomość
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-13, 17:42   [D2 ALL ] Czujnik spalania stukowego.

Witam szanowne grono mam pytanie związane z czujnikiem spalania stukowego jak wiadomo auta już leciwe i plastik/kostki kruszą się jak cholera i tu pytanie czy można uciąć taką wtyczkę i gniazdo i zarobić na innej uniwersalnej kostce, np. takiej ze zdjęcia?
Lepiej lutować czy tylko zacisnąć?

Nie będzie to wprowadzało jakiś zakłóceń albo innych niepożądanych zdarzeń w instalacji czy komputerze sterującym?

bc2a410e40bc9d0af216db0826af.jpg
Plik ściągnięto 847 raz(y) 15,96 KB

 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1564
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-03-13, 19:30   

Co do połączeń to koniecznie lutować, a jeśli chodzi o kostkę to myślę że nie będzie to miało jakiś nigatywnych skutków,. Ale polecam wymianę czujników na nowe i spokój
_________________
jetem jaki jestem
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: CLK 55 AMG
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2182
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-03-13, 19:51   

Dokładnie - wymiana na nowe - koszta nie są dramatycznie duże w przypadku nawet zakupu 2szt
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@o2.pl
mail: michalwruszak@gmail.com
gg: 49307205
tel: 508-12-10-44
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-14, 16:24   

W zasadzie racja bez sensu odcinać oryginalne złącze bo później nawet jak padnie czujnik trzeba będzie ciąć nowy przy ewentualnej wymianie.

Ale i tak na razie się wstrzymam bo już czekam przeszło tydzień na napinacz :| i za cholerę nie chce nawet myśleć o ściąganiu kolektora żeby dobrać się do czujników muszą poczekać.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 92 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1061
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-14, 21:44   

A nie lepiej na takie jak w oryginale zmienić?
https://www.e-connectors....JPT-3-pin-/2524
https://www.e-connectors....PT-3-pinowa/473
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-15, 16:37   

gtfan, Wczoraj nie dawało mi to spokoju, grzebałem, szukałem i znalazłem takie wtyczki, zamówiłem i czekam na przesyłkę :D
Wziąłem od razu 10 bo było taniej w pakiecie więc jak by ktoś chciał to jak przyjdą mogę się podzielić o ile będą dobrze pasować <boisie>



[ Dodano: 2019-07-02, 16:30 ]
Wtyczki już dawno do mnie dotarły ale z ciągłego braku czasu zwlekałem z wymianą u siebie ale w końcu się za to zabrałem.

Potrzebne rzeczy:
1 – Wtyczki + 3 konektorki
2 – taśma izolacyjna
3 – uszczelka termokurczliwa ok. 20mm
4 – lutownica, cyna, kalafonia
5 – szczypce, kombinerki i nóż

No więc do roboty, na początku odsuwamy gumową osłonę z gniazda, ukazują się na numery 1, 2, 3 na wtyczce tak samo mamy oznaczenie 1, 2, 3 i najważniejsze żeby nie pomylić się przy lutowaniu i umieszczeniu konektorów we wtyczce.
Ja nie odciąłem wtyczki tylko skruszyłem ją kombinerkami żeby sprawdzić jaki kolor przewodu do jakiego nr. przypisać a i po skruszeniu wtyczki okazało się że jest w niej zalany opornik który jest przylutowany między białym a czerwonym przewodem. Multimetr pokazywał coś ok. 4,6 Mohm.
(Nie sugerować się ułożeniem przewodów na zdjęciu)




Osobiście uciąłem przewody przy samych konektorach żeby zaoszczędzić długość przewodu i zalutowałem nowe. I teraz mamy dwie opcję do wyboru albo lutujemy stary opornik odzyskany ze starej wtyczki albo nowy ja jedną wtyczkę zrobiłem na starym oporniku ale musiałem wycinać miejsce żeby opornik schował się wewnątrz wtyczki trochę mi to nie pasowało i do drugiej kupiłem nowy opornik 4,7 Mohm nowe mają długie nóżki i można dopasować tak żeby opornik był na zewnątrz nowej wtyczki.




Po przylutowaniu opornika na wszelki wypadek zaizolowałem goły przewód a na całość naciągnąłem kawałek uszczelki termokurczliwej później można umieścić konektory we wtyczce zwracając uwagę na odpowiednie ułożenie w moim przypadku powinno to wyglądać tak jak na zdjęciu poniżej, czyli jedna wypustka na wtyczce u góry i płaskie grzbiety konektorów do góry wtedy ładnie się blokują i sztywną siedzą we wtyczce.



Po dobrym dopasowaniu konektorów powinny być one ułożone równo we wtyczce i po naciśnięciu palcem nie mogą się chować do wewnątrz gwarantuje to dobre połączenie z gniazdem bo wchodzi to dość ciasno.



Na koniec zaciskamy uszczelkę termo i cieszymy się dobrym połączeniem na czujnikach i estetycznym wyglądem pod maską.




Osobiście przez jakiś czas nawet nie wsuwałem metalowych zabezpieczeń i kontrolowałem sytuację wszystko ładnie się trzyma.

Jak by ktoś był zainteresowany nowymi wtyczkami to zapraszam na PW. zostało 6 szt. do wtyczek dorzucam nowe oporniki i kawałek uszczelki termokurczliwej.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
tomkar5 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 27
Skąd: Lubin
Wysłany: 2019-07-05, 22:21   

Poszło PW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC

regeneracja turbosprężarki
| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |