Autor |
Wiadomość |
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-03-13, 17:42 [D2 ALL
] Czujnik spalania stukowego.
|
|
|
Witam szanowne grono mam pytanie związane z czujnikiem spalania stukowego jak wiadomo auta już leciwe i plastik/kostki kruszą się jak cholera i tu pytanie czy można uciąć taką wtyczkę i gniazdo i zarobić na innej uniwersalnej kostce, np. takiej ze zdjęcia?
Lepiej lutować czy tylko zacisnąć?
Nie będzie to wprowadzało jakiś zakłóceń albo innych niepożądanych zdarzeń w instalacji czy komputerze sterującym?
bc2a410e40bc9d0af216db0826af.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7283 raz(y) 15,96 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-03-13, 19:30
|
|
|
Co do połączeń to koniecznie lutować, a jeśli chodzi o kostkę to myślę że nie będzie to miało jakiś nigatywnych skutków,. Ale polecam wymianę czujników na nowe i spokój |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-03-14, 16:24
|
|
|
W zasadzie racja bez sensu odcinać oryginalne złącze bo później nawet jak padnie czujnik trzeba będzie ciąć nowy przy ewentualnej wymianie.
Ale i tak na razie się wstrzymam bo już czekam przeszło tydzień na napinacz i za cholerę nie chce nawet myśleć o ściąganiu kolektora żeby dobrać się do czujników muszą poczekać. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-03-15, 16:37
|
|
|
gtfan, Wczoraj nie dawało mi to spokoju, grzebałem, szukałem i znalazłem takie wtyczki, zamówiłem i czekam na przesyłkę
Wziąłem od razu 10 bo było taniej w pakiecie więc jak by ktoś chciał to jak przyjdą mogę się podzielić o ile będą dobrze pasować
[ Dodano: 2019-07-02, 16:30 ]
Wtyczki już dawno do mnie dotarły ale z ciągłego braku czasu zwlekałem z wymianą u siebie ale w końcu się za to zabrałem.
Potrzebne rzeczy:
1 – Wtyczki + 3 konektorki
2 – taśma izolacyjna
3 – uszczelka termokurczliwa ok. 20mm
4 – lutownica, cyna, kalafonia
5 – szczypce, kombinerki i nóż
No więc do roboty, na początku odsuwamy gumową osłonę z gniazda, ukazują się na numery 1, 2, 3 na wtyczce tak samo mamy oznaczenie 1, 2, 3 i najważniejsze żeby nie pomylić się przy lutowaniu i umieszczeniu konektorów we wtyczce.
Ja nie odciąłem wtyczki tylko skruszyłem ją kombinerkami żeby sprawdzić jaki kolor przewodu do jakiego nr. przypisać a i po skruszeniu wtyczki okazało się że jest w niej zalany opornik który jest przylutowany między białym a czerwonym przewodem. Multimetr pokazywał coś ok. 4,6 Mohm.
(Nie sugerować się ułożeniem przewodów na zdjęciu)
Osobiście uciąłem przewody przy samych konektorach żeby zaoszczędzić długość przewodu i zalutowałem nowe. I teraz mamy dwie opcję do wyboru albo lutujemy stary opornik odzyskany ze starej wtyczki albo nowy ja jedną wtyczkę zrobiłem na starym oporniku ale musiałem wycinać miejsce żeby opornik schował się wewnątrz wtyczki trochę mi to nie pasowało i do drugiej kupiłem nowy opornik 4,7 Mohm nowe mają długie nóżki i można dopasować tak żeby opornik był na zewnątrz nowej wtyczki.
Po przylutowaniu opornika na wszelki wypadek zaizolowałem goły przewód a na całość naciągnąłem kawałek uszczelki termokurczliwej później można umieścić konektory we wtyczce zwracając uwagę na odpowiednie ułożenie w moim przypadku powinno to wyglądać tak jak na zdjęciu poniżej, czyli jedna wypustka na wtyczce u góry i płaskie grzbiety konektorów do góry wtedy ładnie się blokują i sztywną siedzą we wtyczce.
Po dobrym dopasowaniu konektorów powinny być one ułożone równo we wtyczce i po naciśnięciu palcem nie mogą się chować do wewnątrz gwarantuje to dobre połączenie z gniazdem bo wchodzi to dość ciasno.
Na koniec zaciskamy uszczelkę termo i cieszymy się dobrym połączeniem na czujnikach i estetycznym wyglądem pod maską.
Osobiście przez jakiś czas nawet nie wsuwałem metalowych zabezpieczeń i kontrolowałem sytuację wszystko ładnie się trzyma.
Jak by ktoś był zainteresowany nowymi wtyczkami to zapraszam na PW. zostało 6 szt. do wtyczek dorzucam nowe oporniki i kawałek uszczelki termokurczliwej. |
|
|
|
|
|
|
|
tomkar5
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 17 Maj 2017 Posty: 28 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2019-07-05, 21:21
|
|
|
Poszło PW |
|
|
|
|
lewmichal
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 07 Gru 2021 Posty: 5 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2022-03-16, 14:27
|
|
|
Masz jeszcze te wtyczki? |
|
|
|
|
|
|
|
|