Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Jakie wahacze??  
Autor Wiadomość
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-03-02, 21:23   

Chyba coś koło 200 z kawałkiem ale nie pamiętam dokładnie.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-02, 21:33   

3lata temu za zestaw lemforda w sklepie płaciłem 2400 to teraz cena 1800-2000to nic nadzwyczajnego ;)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-03-02, 22:23   

Mam głupie pytanie i czysto teoretyczne :-P Przykładowo, jeśli wahacze górne się tłuką to najlepiej je wymienić na nowe czy można zastosować myk w postaci wymiany samego elementu gumowego (tulejek)?.
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-02, 22:29   

Krzysiek to zalezy co sie tłucze czy sworzeń wybity czy tulejka. Jeśli sworzeń jakimś cudem nie wykazuje zuzycia a guma jest zajechana to wymieniaj same tuleje. Może tak być jak czas posunie gume to szybciej padnie od sworznia.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-03-02, 22:37   

Pytam się tylko z ciekawości jak to w wielo wahaczu jest ;-), w innym autku to za parę złociszy 4 tulejki wymieniłem i była gitarka no ale tam to inna technologia jest zawieszenia :mrgreen: Tak siedząc na forum przeglądałem tematy o zaciskach 6cio tłoczkowych i nagle zainteresowała mnie kwestia zawieszenia. Pora już iść spać ;-)
_________________
 
 
Unknown 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-13, 18:48   

Potrzebuje dość szybkiej pomocy,

mianowicie wymieniam dolne wahacze i mam problem z tymi tulejkami, które są w zwrotnicy, jedna mi wyszła razem z sworzniem, a druga siedzi jak by ja ktos przykleił ;)

i teraz nie wiem, czy one maja zostać czy trzeba je wywalić ? bo np banana bez niej nie wsadze, tzn wsadze ale bedzie latał.

a natomiast z prostym jest tak, że ten który dostałem nowy ma stożek średnicy 21mm, a ten ktory wyrwalem z auta ma 17mm

a co lepsze podałem numery z tego starego (firmy TRW) i w katalogach wychodzi, że powinnien miec 21 mm :D

przeszukali mi ileś tam wahaczy w hurtowaniach i wszystkie w specyfikacji maja od 20,8 - 21 mm stozek :/

help!


edit.

przy okazji, by wyciągnać srube z banana od strony belki trzeba ja opuszczac? :shock:
Czy jest na to jakis inny sposob ?


edit 2

przy okazji troche z innej beczki, by wymienic tylne amorki + sprezyny są potrzebne jakies specjalistyczne zabiegi ?
_________________

 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-13, 19:11   

Unknown napisał/a:
Potrzebuje dość szybkiej pomocy,

mianowicie wymieniam dolne wahacze i mam problem z tymi tulejkami, które są w zwrotnicy, jedna mi wyszła razem z sworzniem, a druga siedzi jak by ja ktos przykleił ;)

i teraz nie wiem, czy one maja zostać czy trzeba je wywalić ? bo np banana bez niej nie wsadze, tzn wsadze ale bedzie latał.

a natomiast z prostym jest tak, że ten który dostałem nowy ma stożek średnicy 21mm, a ten ktory wyrwalem z auta ma 17mm

a co lepsze podałem numery z tego starego (firmy TRW) i w katalogach wychodzi, że powinnien miec 21 mm :D

przeszukali mi ileś tam wahaczy w hurtowaniach i wszystkie w specyfikacji maja od 20,8 - 21 mm stozek :/

help!


edit.

przy okazji, by wyciągnać srube z banana od strony belki trzeba ja opuszczac? :shock:
Czy jest na to jakis inny sposob ?


edit 2

przy okazji troche z innej beczki, by wymienic tylne amorki + sprezyny są potrzebne jakies specjalistyczne zabiegi ?



Te tulejki mają zostać w zwrotnicy, powinny one siedzieć tam sztywno, nie masz czasem poobijanych zwrotnic koło tulejki? Żeby wyjąć śrubę od banana trzeba opuszczać sanki lub obciąć śrubę i włożyć nową odwrotnie. Do wymiany tylnych sprężyn będą ci potrzebne ściągacze.
 
 
pycho 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: WS
Wysłany: 2013-06-23, 08:04   

z ciekawości ma ktoś doświadczenia z takim zestawem? http://allegro.pl/zestaw-...3326004251.html
_________________
Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana...
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-06-23, 08:15   

pycho, Ja testowałem u siebie i testuję dalej , 2 lata temu założyłem takie zawieszenie , i jak na razie wymieniłem 1 górny wahacz + 2x końcówka drążka kierowniczego .
Ja dawałem za taki zestaw 820zł , ale dużo kolegów narzeka na to zawieszenie , ja mam na nim zrobione około 60K i są nie najgorsze .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-23, 11:45   

mdamian, Jesli 60tys zrobiłes i tylko tyle to jest dobry wynik. Trwałośc zawiechy ma dużo wspolnego tez z rodzajem zawieszenia jakie w danej A8 jest. Im sportowsze tym ta trwałośc mniejsza.
 
 
Viking 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2771
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzes
Jeżdzę: A6 C4 2.8 q+a
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: SB
Wysłany: 2013-06-24, 09:17   

To co tak konkretnie pada w tych wahaczach, same gumy czy swoznie ??

Jak to drugie to wiadomo, ze wymiana calosci, ale jak to pierwsze to wymiana samych gum to znikomy koszt i jest jak nowe.


Kolejna sprawa, ze wszyscy to wymieniaja sam przod, a o tyle nikt nie mowi. Jak patrzylem to z tylu tylko jeden wahacz ma swozen, reszta ma wymienne gumy oraz pozostaje do wymiany lacznik stabilizatora jak ma luz. Wiec moim zdaniem szkoda generowac koszty, chyba ze ktos tego sam nie wymienia tylko zleca mechanikowi to faktycznie jemu latwiec cos zmienic, niz bawic sie w przekladanie tulei.

A ciekawi mnie to o tyle, ze w zestawach czasem wystepuja koncowki drazkow. U siebie w starym A6 C4 wymienialem tez wszystko w zawieszeniu i zuzyte byly jedynie gumy w wahaczach, a sam swozen byl ok (przy ori wahaczu ktory pewnie z 300kkm zrobil). A koncowki drazkow zmienilem tylko dlatego, ze sruby do regulacji byly pordzewiale tak, ze geometrii nie dalo sie ustawic, gdzie sam swozen lewy byl sztywny jak nowy, a prawy juz chodzil lzej, ale dalej luzu nie mial.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-06-24, 09:31   

Viking napisał/a:
Kolejna sprawa, ze wszyscy to wymieniaja sam przod, a o tyle nikt nie mowi.


Tył masz 2 opcje , albo nowe wahacze ( 700zł za sztukę , tylko ASO ) albo dopasować tuleje , około 30 zł za sztukę , wyprasować stare i wprasować nowe .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Viking 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2771
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzes
Jeżdzę: A6 C4 2.8 q+a
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: SB
Wysłany: 2013-06-24, 09:44   

Czyli tez da sie zrobic i jest szansa nie zostawic rownowartosci kilku bakow paliwa :mrgreen:

Wielowahaczu od zawsze unikalem, a wszedzie gdzie byly zwykle tuleje to zmienialem z czasem na jakies pelne, ktore potem dzialaly dlugo bez zarzutu.

Tuleje tylne w konsolach w Octavii 1Z/Golf 1K to chyba jeden z pierwszych przerobilem i zrobilem fote, ze pasuje i da sie jezdzic, bo tez dlugo wszyscy wymieniali cale te konsole, a wystarczy zmienic gumke ;-)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-24, 10:50   

Mi jakoś szybciej siadają te sworznie.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-06-26, 15:11   

Miał ktoś z Was do czynienia z kompletem wahaczy Ruville? Wiem, że jest tylko pakowaczem ale dzisiaj byłem się pytać przy okazji o zawieszenie i jakieś tam najtańsze polskie zawieszenie 700zł, następnie Ruvill 1200zł (z końcówkami i łącznikami) TRW i Lem drożej ale nie ściągają bo nikt nie kupuje chyba, że na specialne zamówienie ze względu na cenę :-P I tak, na tańszą opcję mieli jakieś reklamacje a z Runvillem nie mieli problemów i polecają.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.