Autor |
Wiadomość |
papura1234
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 16 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2017-11-02, 08:47 [D2 95 3.7PB
] problem ze skrzynią biegów
|
|
|
Mam problem polega na tym ze skrzynia przy przerzucaniu biegu z 2 na 3 lekko slizga sie skrzynia i jak sie mu depnie to tak samo sie przez chwile poslizgnie i jest okej na tip troniku jest wszystko elegancko dziala jak powinna czy to juz czas na wymiane oleju w skrzyni czy cos gorszego i wymiana skrzyni na druga dodam tyle ze skrzynia juz byla zmieniana bo mam 5 biegowa skrzynie a nie 4 biegowa samochod z roku 95 |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-02, 10:15
|
|
|
Wymiana oleju raczej nic nie da, skrzynia na pewno do zdjęcia. Prawdopodobnie konwerter sie kończy lub też tarczki w którymś z koszów. Bez zajrzenia do środka nikt dokładnie nie stwierdzi co jej dolega. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
papura1234
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 16 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2017-11-02, 10:25
|
|
|
aha a mam pytanie czy w tym roczniku wsadzono skrzynie 5 biegowe bo mam 5 i czy szukac ewentualnie takiej jaka tam siedzi czy 4 biegowa tez bedzie pasowac ? |
|
|
|
|
Jurek22
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 99 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-11-02, 10:31
|
|
|
Jeśli olej nie był wcześniej zmieniany to nie zaszkodzi wymiana, podczas zmiany z 2 na 3 lekko podbija gaz i zmienia na wyższy bieg, czy ewidentnie obroty rosną a auto nie przyśpiesza? |
_________________ Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
|
|
|
|
|
|
|
|
papura1234
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 16 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2017-11-02, 10:47
|
|
|
obroty rosna na sekunde i sie stabilizuja i samochod normalnie ciagnie nic sie nie dzieje dzieje sie tak tylko przy zmianie biegow na chwile a pozniej jest okej a na tip tronik wszystko dziala jak trzeba i ktos moze mi powie o tej skrzyni czy byly 5 i jak zobaczyc stan oleju gdzie znajduje sie bagnet bo go szukalem i nie znalazłem |
|
|
|
|
Jurek22
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 99 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-11-02, 10:54
|
|
|
ja miałem podobne objawy, po wymianie oleju jest lepiej, przeciąganie nadal występuje ale krócej i płynniej druga sprawa że u mnie to występowało przy zimnym silniku, skrzyni, podczas jazdy na rozgrzanym objawy praktycznie nie występują.
Co do oleju to nie będziesz miał bagnetu są dwa korki jeden od spodu miski skrzyni ten służy do spuszczenia oleju przed wymianą filtra, a drugi którym zalewasz olej jest na bocznej ściance skrzyni. |
_________________ Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
|
|
|
|
|
|
|
|
papura1234
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 16 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2017-11-02, 10:54
|
|
|
dokladnie jest taki objaw co napisales : podczas zmiany z 2 na 3 lekko podbija gaz i zmienia na wyższy bieg |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-11-02, 11:04
|
|
|
papura1234 napisał/a: | aha a mam pytanie czy w tym roczniku wsadzono skrzynie 5 biegowe bo mam 5 i czy szukac ewentualnie takiej jaka tam siedzi czy 4 biegowa tez bedzie pasowac ? |
Nie, 5HP wsadzano do rocznika modelowego 97, więc od drugiej połowy roku 96.
Remontuj swoja a nie kupuj innej (no chyba, że na handel samochód). Masz zapewne ECU skrzyni zmienione pod 5HP, wiec kupuj 5HP. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
papura1234
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 16 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2017-11-02, 11:54
|
|
|
wiec szukac skrzyni do a8 o modelu 5HP ale wymienie olej z filtrem i zobacze moze uratuje skrzynie
[ Dodano: 2017-11-02, 11:57 ]
to jak nie mam bagnetu w jaki sposob zobaczyc poziom oleju w skrzyni jest moze jakis patent na to ? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-11-02, 12:05
|
|
|
Użyj wyszukiwarki, pisane nie raz, łącznie z całą procedura wymiany oleju |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Jurek22
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 99 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-11-02, 12:11
|
|
|
Dokładnie jest cała procedura wymiany i lepiej jej się trzymać, poszukaj bedziesz miał opisane krok po kroku |
_________________ Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-11-02, 13:55
|
|
|
dice111 napisał/a: | papura1234 napisał/a: | aha a mam pytanie czy w tym roczniku wsadzono skrzynie 5 biegowe bo mam 5 i czy szukac ewentualnie takiej jaka tam siedzi czy 4 biegowa tez bedzie pasowac ? |
Nie, 5HP wsadzano do rocznika modelowego 97, więc od drugiej połowy roku 96.
Remontuj swoja a nie kupuj innej (no chyba, że na handel samochód). Masz zapewne ECU skrzyni zmienione pod 5HP, wiec kupuj 5HP. |
A przypadkiem 3.7 nie były łączone tylko ze skrzyniami 5HP? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-11-02, 18:54
|
|
|
A 3.7 byly od ktorego roku ? Samo 5HP weszlo przeciez dopiero w 96. A 4HP byly zarowno 19 dla oski jak i 24 dla q |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
papura1234
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 16 Skąd: Nidzica
|
|
|
|
|
|
|
|
Jurek22
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 99 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-11-02, 20:07
|
|
|
Producent tych skrzyń zaleca stosowanie oryginalnego oleju wybór zawsze leży po stronie osoby która wymienia, ja osobiście zalałem oryginał po kilku konsultacjach, druga sprawa to ilość oleju bo w zależności od tego czy bedzie to wymiana statyczna czy dynamiczna bedziesz potrzebował inną ilość oleju, No i należałoby oczywiście zmienić filtr wraz z uszczelką, o dziwo nawet odkręcanie i dokręcanie śrub miski ma swoją kolejność oraz musi być zrobione z odpowiednia siłą.
Mam nadzieje że wiedziałeś o tym. |
_________________ Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
|
|
|
|
|
|