Autor |
Wiadomość |
Pi-JAY
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 49 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-09-29, 23:17 [D2 96 4.2PB
] Twardniejący pedał hamulca ...
|
|
|
Witam,
Od pewnego czasu odczuwam z rana ,że pedał hamulca nie jest już taki miękki jak kiedyś co utrudnia jazdę w korkach itd. Obawiam się najgorszego czyli ,że pompa wspomagania padła ale może to co innego nie wiem może zapowietrzony układ hamulcowy (już zakupiłem w razie czego nowe przewody gumowe hamulcowe i płyn) :?: Albo odłączony jakiś przewód podciśnienia :?: :-/ |
_________________ Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-09-30, 03:54 Re: [D2 4.2 ABZ] Twardniejący pedał hanulca ...
|
|
|
Pi-JAY napisał/a: | Od pewnego czasu odczuwam z rana ,że pedał hamulca nie jest już taki miękki jak kiedyś co utrudnia jazdę w korkach itd. Obawiam się najgorszego czyli ,że pompa wspomagania padła ale może to co innego nie wiem może zapowietrzony układ hamulcowy (już zakupiłem w razie czego nowe przewody gumowe hamulcowe i płyn) :?: Albo odłączony jakiś przewód podciśnienia :?: :-/ |
Przy zapowietrzonym układzie hamulcowym pedał wyraźnie "rośnie" czyli z pierwszym wciśnięciem wpada dosyć głęboko a przy każdym następnym jest coraz wyżej aż osiąga stan teoretycznie normalny - ilość wciśnięć do osiągnięcia tej pozycji normalnej zależy od stanu zapowietrzenia układu (im bardziej zapowietrzony tym głębiej wpada przy pierwszym wciśnięciu i tym więcej razy trzeba go wcisnąć aby osiągnąć poziom normalny)...
więc to chyba nie to.
Podciśnienie (jeżeli to podobna konstrukcja co w po-liftach) dochodzi do serwo z prawej strony (stojąc przodem do silnika) od komory silnika taką czarną pół-sztywną plastikową rurką i w czarną "puszkę" serwo jest mocowane po prostu na wcisk. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-09-30, 08:14
|
|
|
Pad pompy wyglada tak ze wciskasz pedal i caly czas go trzymajac czujesz ze powoli opada - wtedy pompa ma nieszczelnosc na tloczku. Jesli pedal twardnieje po kilku nacisnieciach to pewnie uklad jest zapowietrzony. Jesli z kolei pedal robi sie po prostu twardy to brak wspomagania czyli brak podcisnienia na serwie lub uszkodzenie serwa. Odplywy z podszybia drozne? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-09-30, 08:35
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Odplywy z podszybia drozne? |
Z ciekawości- jaki jest związek? |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-09-30, 22:16
|
|
|
A taki ze gdy woda stoi na podszybiu odpowiednio wysoko to dostaje sie do serwa. Serwo nie lubi byc mokre wewnatrz, gdyz woda jest slaboscisliwa i dodatkowo zle wplywa na membrane itp. A gdy zamarznie to hohoho.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-01, 05:23
|
|
|
musiałby mieć tam basen
zrób taki teścik: z rana po odpaleniu na neutralu nacisnij nie za mocno pedał hamulca (tak
zeby czuć opór) i dodaj gazu parę razy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-10-01, 11:14
|
|
|
nie widziales basenu na podszybiu? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Pi-JAY
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 49 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-11-02, 15:51
|
|
|
... rozwiązałem problem z "twardym pedałem" :mrgreen: - sprawa była banalna i tania. Tak zwani mechanicy chcieli wymieniać serwo bo nie ma podciśnienia ,a żaden nie sprawdziła dlaczego go nie ma :-P ... a nie było go bo sparciał trójnik o numerach 077133784E (w ASO koszt 75 zł). Mechanik powinien mieć siłę w łapach i w głowie też powinien coś mieć - no i jeden miał 8-) |
_________________ Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-11-02, 18:49
|
|
|
A mógłbyś napisać gdzie ten trójnik się znajduje, tak żeby każdy mógł sobie sprawdzić stan tej części, tak jak to było z odmą. |
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-06-16, 21:37
|
|
|
Odkop, ale temat nie zakończony widzę..
Wie ktoś może o który ten trójnik chodzi?
U mnie sprawa wygląda identycznie - pedał twardnieje.. Z początku hamulce zachowują się normalnie - hamuje lux, ale po pewnym odcinku drogi pedał hamulca twardnieje tak że ciężko auto zatrzymać.. noo i ręka awaryjnie na ręcznym musi spoczywać..
P.s gdzieś czytałem że np uszkodzone serwo może świstać gdy pracuje - u mnie słychać jakiś szum w podszybiu w trakcie jazdy i zaraz po zgaszeniu auta też przez pewien czas coś słychać - tak jakby jakiś wentylatorek w podszybiu pracował, no i jest to po stronie kierowcy tu gdzie serwo.. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-06-16, 22:04
|
|
|
foxik33 napisał/a: | ..u mnie słychać jakiś szum w podszybiu w trakcie jazdy.. |
A uszczelki na drzwiach całe masz ??
Przypuszczam że szumi powyżej 120km/h ??
foxik33 napisał/a: | ...zaraz po zgaszeniu auta też przez pewien czas coś słychać - tak jakby jakiś wentylatorek w podszybiu pracował, no i jest to po stronie kierowcy tu gdzie serwo.. |
A jeździsz z włączoną klimą ??
Jak tak to to syczenie jest w układzie klimatyzacji , jak się zatrzymasz to otwórz maskę , niech ktoś zgasi auto a ty posłuchaj .
100% to jest ciśnienie w układzie klimy . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-06-17, 08:31
|
|
|
Wyraźnie słychać jakby jakiś wentylatorek w podszybiu szumiał..
Nie jest to wina uszczelek, bo nawet i na postoju słychać.. i chwilę po zgaszeniu auta też słychać, z tym że stopniowo cichnie nawet po zgaszeniu auta.
Tak jak wczoraj w necie powęszyłem za objawami uszkodzonego serwa to ktoś napisał że serwo może popuszczać ciśnienie i będzie szumiało.. no i tutaj by się zgadzało..
p.s dużo roboty z wymianą serwa? |
Ostatnio zmieniony przez foxik33 2013-06-17, 08:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-06-17, 08:41
|
|
|
Nowe wszystkie tarcze i klocki, hamulce odpowietrzone.. a tak jak wczoraj zrobiłem 200km to deptałem na pedał hamulca jak na cegłę.. może kilka mm dało się wcisnąć pedał hamulca.. przez pierwsze jakieś 30km zawsze jest ok, a później twardnieje.. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-06-17, 08:48
|
|
|
foxik33, kiedyś miałem podobny przypadek i się okazało , że idzie gumowy wężyk od chyba podciśnienia ( nie wiem dokładnie gdzie ale od strony grodzi ) i mechanik za słabo go wcisnął i spadł .
Podczas hamowania zdębiałem jak pedał hamulca był twardy . Od razu nawrotka i z powrotem do mechanika . Okazało się , że ten wężyk spadł .
Może u ciebie on jest pęknięty ??
ps: ciężko mi sprecyzować co to za wężyk , bo się nie przyjrzałem jak i gdzie mechanik go wciskał , ale na pewno nie jeden kolega jest na tyle ogarnięty , że chyba wie o który wężyk mi chodzi . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|