|
Autor |
Wiadomość |
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-08-05, 23:57 [D2 97 4.2PB/LPG
] 5HP24 nie zrzuca biegów przy hamowaniu
|
|
|
witam
proszę o poradę, miałem w mojej A8 4.2 skrzynia ZF 5hp24 urwany kosz F
przy naprawie zostało wykonane:
wymieniłem kosz F, regeneracja konwertera w Samko(był ok ale skoro skrzynia juz wyjęta to zrobiłem regenerację), nowy komplet uszczelnien z midparts, olej i filtr
w czasie naprawy widać było sporo opiłków z urwanego kosza w filtrze oleju.
jeździłem około 6miesięcy, potem zauważyłem małe wycieki czerwonego oleju z przodu skrzyni tam gdzie jest przykrecona do silnika, dolałem oleju, poziom się trzyma ale to nie pomaga.
aktualnie mam tak:
z rozpędzaniem auta wszystko jest ok, biegi w górę wchodza szybko nie ma znaczenia czy automatycznie czy poprzez tiptronic (recznie), obojętnie czy depnę czy lekko przyśpieszam biegi idą równo. Lekkie hamowania też jest OK.
Problem pojawia sie jedynie w momencie gwałtownego hamowania.
jezeli jadac na 5biegu np okolo 80km/h zahamujemy do zera to skrzynia zatrzymuje sie na jakims biegu chyba na 2 i auto stoi, skrzynia nie "ciągnie" do przodu.
proba przygazowania (słuchać lekki stuk) powoduje wejscie w tryb serwisowy(tylko 3 bieg na "dojechanie"), aby dalej jechać normalnie trzeba dać P i zgasic auto na moment.
Jezeli stojac gdy skrzynia jest "zawieszona" nie przygazuję tylko wrzucę N na 2-3 sekundy i znowu dopiero D wtedy 1 bieg wejdzie i mozna jechać normalnie - podczas wchodzenia tego 1biegu widac spadek obrotow silnika jakby ciezko bylo skrzyni wrzucic ten 1.bieg
oczywiscie ma to miejsce tylko wtedy jak biegi sie zawieszą w innym przypadku ruszanie nie stanowi problemu.
co już sprawdzone :
1. odczyt bledow VAG = brak (nawet jeśli skrzynia jest "zawieszona")
2. poziom oleju w skrzyni = ok
podczas jazdy nie ma szarpniec, stuków itd tylko przy gwaltownym hamowaniu zatrzymuje sie skrzynia na innym biegu niz 1
czy zalecacie zdjecie plyty sterującej? gdzie znajde jakies opisy co czyścic, jak rozebrac cewki itd (na youtube jest sporo o innych skrzyniach, nawet jak rozebrac płytę ster ale do 5hp24 nie znalazłem)
dużo jest na temat olejowego "mycia" ciśnieniowego skrzyni po naprawie, niestety nie miałem takiego sprzętu, może w płycie sterującej są jakieś opiłki które blokują przepływ oleju i biegi się nie zrzucają.
proszę o inteligentne koncepcje, nie w stylu idź do ASO czy kup skrzynie itd, dzięki. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-08-06, 15:03
|
|
|
Skrzynię sobie sam naprawiałeś czy dałeś komuś do naprawy? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |