Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-02, 02:23 [D2 98 4.2PB/LPG
] Jak skasować korekty długoterminowe?
|
|
|
Mam problem ze starszym ABZ i wystrojeniem LPG. Nie daje rady wystroić tego porządnie bo nie jestem w stanie skasować korekt długoterminowych. No wystarczy ze w jakims momencie pojade chwile na niewlasciwej mieszance (nie zdaze jej dostosować w mapie) i ster lapie mi korektę dlugoterminowa której nie mogę skasować z poziomu VAGa (kasowanie błędów w ECU zostawia korektę taka jak była).
No nie będę przy każdym przejeździe i złapaniu korekty na kilka procent odpinal akumulatora na kilkanaście minut bo mnie jasny gwint strzeli.
W nowszych silnikach nie ma problemu. Kasuje błędy (nawet jak ich nie ma) i korekta mi się ustawia na zero. W tym starszym nie jestem w stanie jej wyzeorwac przez co nie mogę wystroić LPG, pomoze ktoś? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-02, 07:22
|
|
|
ale audi dość szybko je i tak zmienia
to w czym masz problem bo ja nie rozumiem |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-02, 11:17
|
|
|
No w tym mam problem ze nie wiem jaka jest zasada ich automatycznej zmiany. Puszczam na bogato, korekta krotkoterminowa leci mi na -15 powiedzmy, i ecu zaczyna sobie ją dostosowywac, po chwili smiga mi w okolicy zera a długoterminowa dalej stoi na +8. No przeciez jasna cholera mnie bierze. Po chwili (raz dłuższej, raz krótszej - nie potrafię reguły wyczuć) korekta długoterminowa leci mi na -3 i za cholere nie wiem czemu akurat jest -3 bo co bym nie zmienial to to -3 bedzie mi znow stalo przez długi czas nawet jak tak zuboże że krotka korekta mi bedzie leciala na +20.
Reasumując - jak przezeruje korekty to bede dokładnie wiedział jak zmiana parametrów w agisie wpływa mi na skład mieszanki (bo korekta krotkoterminowa mi wszystko powie) a tak to ja teraz zmieniam cos w agisie, ecu sobie to skoryguje a ja na korektach krotkoterminowych nie widze zmian wprowadzanych na bieżąco i musze czekac kilka minut na to zeby ecu mi pokazalo dlugoterminowa korekte ktora sie okazuje jakas zupelnie dziwna. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-02, 16:07
|
|
|
a przepinać paliwo /lpg ? |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-02, 16:37
|
|
|
Lipa jest, przepinam na benzyne, jezdze na niej powiedzmy 5-10 minut a korekta gazowa caly czas stoi pomimo tego ze krotkoterminowe korekty wyczesane w kosmos. No chce je skasowac i nie wiem jak.
Ktos w ogole wie co stoi w pozycjach 3 i 4 w 10 bloku w starym ABZ? Bo w nowych (a przynajmniej w AKG, ktore mam i ktore zeruje korekty przez kasowanie bledow) te dwie pozycje sa puste i widac tylko korekty dlugie w polu 1 i 2 tego bloku. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-03, 10:43
|
|
|
Dobra, to moze inaczej, jest ktos w stanie mi powiedziec co w 10 bloku dokladnie jest na ktorej pozycji ?
Co jest w pozycjach 1 i 2 a co jest w pozycji 3 i 4? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-03, 11:34
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Co jest w pozycjach 1 i 2 a co jest w pozycji 3 i 4? |
Już rozmawiałem z Wojtkiem ale dla potomnych napisze
1-Lambda learned value at idle bank 1
2-Lambda learned value at idle bank 2
3-lambda learned value at part throttle bank 1
4-lambda learned value at part throttle bank 2 |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-03, 17:05
|
|
|
Znajde bezpiecznik od zasilania ECU i bede go wyjmowal zeby nie krecic klemami jak kretyn (bo sie wszystko kasuje z radiem, zegarkiem, przebiegami i innymi rzeczami).
Dzięki Maciek za info o blokach. Myslalem ze bloki sa na odwrot (czyli pierwsze dwa to obciążenia a drugie dwa to wolne obroty). Musze nad tym popracowac teraz bo zmienialem mieszanke na ostro i mi sie pierwsze dwa bloki nie zmienialy a na drugie dwa nie patrzylem juz tak mocno bo wiadomo, wolne obroty nie takie wazne jak obciazenia. Cos wykombinuje. Tak puszcze Agisa ze mi wyzeruje te korekty sprytnie. Jak wiem co do czego to juz sobie dalej poradze.
Wielkie dzieki |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-01-03, 17:35
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Jeżeli wykasowanie błędów w ECU silnika nie skasuje korekt długoterminowych to nie ma możliwości ich skasownaia bez odpięcia aku... | Można, wybierając kanał 00. Klikasz odczytaj a następnie zapisujesz i wsio wyzerowane. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-03, 22:35
|
|
|
Ale mowicie o adaptacji ? Czytalem gdzies ze w adaptacji sie wywala korekty ale nie probowalem. Rozumiem, ze Marek juz probowales tego kasowania? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
|