Autor |
Wiadomość |
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-05, 22:41 [D2 ALL
] Filtr czynnika klimy i dysza rozprężna -2in1
|
|
|
Witam kolegów zakładam temat dla tych którzy nie wiedzą albo żeby przypomnieć serwisantowi o wymianie tego filtra . Znajduje się on na jedne z rurek od klimatyzacji które idą na podszybie. Klucz podajrze 22. Ja u również będę go wymieniał ponieważ mam problemy z chłodzeniem. Wymieniłem sprężarkę trochę pomogło jeszcze do wymiany ten własnie filtr i w najgorszym wypadku elektrozawory :-( . Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-04-05, 23:46
|
|
|
importcompany, mnie też to czeka. Co prawda dławik już leży, ale cały czas się zastanawiam czy tam nie ma jakiegoś oringu. Coś Ci wiadomo na ten temat? |
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-06, 00:54
|
|
|
wydaje mi się że nie ma żadnego oringu. Kolega który mi odzyskiwał gaz, wymienił sprężarkę powiedziałem mu żeby wykręcił i zobaczył . Powiedział ze było tam pełno opiłków metalu czyli sprężarka się zacierała. Przeczyścił i skręcił jak było, ale to i tak trzeba kupić nowy i założyć jak trzeba. Musisz uważać bo bo ten gwint jest chyba delikatny bo mi mówił że u mnie jest uszkodzony gwint że ciężko się kręciło nakrętką i nie wiem teraz czy u niego pracownik zniszczył gwint czy tak już było, ale płyn nie uciekał cały sezon było dobrze także mam nadzieję że mogę śmiało odkręcać i wymieniać . Będę u siebie nie długo wymieniał to opisze co i jak ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-04-06, 09:14
|
|
|
Koniecznie daj znać czy jakieś uszczelnienie tam się znajduje.
A czy po zatarciu kompresora należy przeczyścić cały układ, bo chyba sama wymiana dławika nic nie da? :roll: |
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-06, 13:04
|
|
|
Przed wymianą kompresor pracował nie to że wiesz zatarł się na amen. Wymieniłem go na inny i odrazu osuszacz i mialem wrażenie ze lepiej chłodził. Masz racje patrzylem że trzeba przeczyścic układ ale wydaje mi sie że nie ma takiej potrzeby.Zobacze co sie bedzie działo po wymianie filtra i ewentualnie zostano elektrozawory czego sie boje :-( |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-04-06, 13:13
|
|
|
No u mnie kompresor stanął jak wryty. Stało się to na początku października, a całe lato przejeździłem na włączonej klimie. Sam kompresor wymieniłem, ale właśnie nie wiem czy brać się za czyszczenie całego układu czy ryzykować tylko wymianą dławika. :roll: |
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-06, 13:25
|
|
|
Wydaje mi się że w każdym układzie są opiłki które właśnie zatrzymują się na filtrze, bo opiłki powstają na skutek eksploatacji sprężarki. I może być tak że po wymianie będzie spokój na jakiś czas przy pracy układu. Sprawdzali Ci olej w sprężarce ? |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-04-06, 13:37
|
|
|
Nie zaglądałem jeszcze do tego filkerka. W sumie spróbuję go tylko wymienić i zobaczymy jad długo kompresor wytrzyma.
importcompany napisał/a: | Sprawdzali Ci olej w sprężarce ? |
Co Ty. Gdy powiedziałem, żeby opróżnili układ bo muszę zatartą pompę wymienić, to nawet nie próbowali podłączać maszyny. Odesłali mnie z kwitkiem, a czynnik sam musiałem w atmosferę wypuścić. :wpale: |
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-06, 13:51
|
|
|
na pewno masz tam dużo opiłków... a dławik jest ważnym elementem |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-04-06, 13:57
|
|
|
w tym elemencie zachodzą nagłe zmiany ciśnienia jeżeli jest słaby przepływ to sam masz odpowiedź |
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2013-04-12, 21:28
|
|
|
Simone331 napisał/a: | właśnie nie wiem czy brać się za czyszczenie całego układu czy ryzykować tylko wymianą dławika. :roll: | , jeżeli coś się dzieje z sprężarką to jak najbardziej trzeba oczyścić układ ( środek do czyszczenia dostępny w inter carsie) , wtedy masz pewność że Twoja sprężarka pożyję trochę, temat sprawdzony naprawdę warto. |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-04-12, 21:41
|
|
|
toom_ek napisał/a: | jeżeli coś się dzieje z sprężarką to jak najbardziej trzeba oczyścić układ ( środek do czyszczenia dostępny w inter carsie) , wtedy masz pewność że Twoja sprężarka pożyję trochę, temat sprawdzony naprawdę warto. |
Raz już się zatarła, a wolę uniknąć kolejnych niespodzianek.
Jeśli sprawdzony sposób, to podaj jakieś szczegóły na temat tego cud środka. Nazwa/cena i jak się do tego zabrać? |
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2013-04-13, 06:12
|
|
|
Simone331 napisał/a: |
Raz już się zatarła, a wolę uniknąć kolejnych niespodzianek.
Jeśli sprawdzony sposób, to podaj jakieś szczegóły na temat tego cud środka. Nazwa/cena i jak się do tego zabrać? | , samemu tego nie zrobisz , chyba że posiadasz maszynę do obsługi klimatyzacji, jak będziesz w zakładzie co robią klimę to poproś o płukanie układu +serwis klimatyzacji. |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-04-13, 09:46
|
|
|
toom_ek napisał/a: | samemu tego nie zrobisz , chyba że posiadasz maszynę do obsługi klimatyzacji, jak będziesz w zakładzie co robią klimę to poproś o płukanie układu +serwis klimatyzacji. |
Tak właśnie myślałem. Byłoby za pięknie móc zrobić to samemu. :-/ |
|
|
|
|
|