Autor |
Wiadomość |
Paweł Luk
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 14 Gru 2016 Posty: 2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-12-14, 18:39 [D2 01 2.8PB/LPG
] zapieczona zwrotnica/wahacz/śruba wszys
|
|
|
Witam, mam ogromny problem ze zużytymi tulejkami górnych wahaczy tylnych przedniego zawieszenia - a konkretnie, nie można odkręcić jak w temacie. Zapieczone na amen. proszę o pomoc i podpowiedź. Mechanior podpowiada że podgrzewanie aluminium to nie do końca trafiony pomysł. Proszę o podpowiedź czy ktoś ma jakieś patenty i czy opłaca się wymieniać same tulejki czy nie zawracać sobie głowy i wymienić cały wahacz? Z góry dzięki |
_________________ Paweł Luk |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5132 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-12-14, 20:33
|
|
|
Sławetna śruba zwrotnicy. Górne wahacze są tanie. Po potraktowaniu ich palnikiem i tak będą na śmietnik.
Zawsze możesz próbować rozwiercać, chociaż i wiertło kobaltowe potrafi się na niej złamać. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-14, 23:40
|
|
|
Cytat: | Sławetna śruba zwrotnicy. |
No wlasnie tu jest pytanie bo kolega pisze o zapieczonych srubach tulei a nie tej przedniej w zwrotnicy
Ta górna osłona McPherson'a do ktorej sa przykrecone gorne wahacze kosztuje śmieszne pieniądze. Wiec zamiast się bawić w grzanie palnikiem, to kup sobie taka uzywke i do tego nowe wahacze i z glowy.
[ Dodano: 2016-12-14, 23:45 ]
Bo jeśli to faktycznie ta niesaczena śruba to powodzenia.... ja musiałem cala zwrotnice wymienić |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Paweł Luk
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 14 Gru 2016 Posty: 2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-12-15, 19:56
|
|
|
Martin_rs4 - piszesz żę mam kupić górną osłonę od mcpersona ? a ja mówię że śruba łącząca zwrotnicę i górny wahacz jest nie do ruszenia i proszę o jakiś pomysł / patent jak to ruszyć, bo zdaję sobie sprawę że oba te elementy wymieniając napotkam nie małe koszta. Ludzie jestem sam na tym forum, czy tylko ja mam taki problem? czy wszyscy podgrzewają palnikami? czy nikt nie ma jakiegoś sprawdzonego sposobu? i pytanie nr 2 - czy warto wymieniać zamą tuleję ? jaką to ma żywotność? czy sobie d... nie zawracać i kupić cały wachacz? czekam na mądrą odpowiedź, dzięki |
_________________ Paweł Luk |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-15, 21:59
|
|
|
Paweł Luk napisał/a: | ja mówię że śruba łącząca zwrotnicę i górny wahacz |
aaa spoko bo z pierwszego zdania Paweł Luk napisał/a: | mam ogromny problem ze zużytymi tulejkami górnych wahaczy tylnych przedniego zawieszenia - a konkretnie, nie można odkręcić jak w temacie. Zapieczone na amen. | wywnioskowałem, że chodzi o śrubę w tulei
Paweł Luk napisał/a: | Ludzie jestem sam na tym forum, czy tylko ja mam taki problem? |
Nie tylko ty, bo jak wspomniałem też miałem identyczny przypadek i mój mechanik nie podjął się podgrzewania bo twierdził, że to Dur-Aluminium się nie podgrzewa, bądź on nie ma sprzętu odpowiedniego...Próbowaliśmy to rozwiercać, ale bezskutecznie - tak mocno była ta franca zapieczona.
Niestety skończyło się na wymianie całej zwrotnicy. Generalnie jeśli nie masz znajomego handlarza częściami, bądź sprawdzonego źródła to jest to trochę ryzykowne bo nie wiesz czy zwrotnica nie była np. uderzona....
Ja za swoją dałem wtedy 250zł razem z całą piastą, więc tragedii nie było
Paweł Luk napisał/a: | pytanie nr 2 - czy warto wymieniać zamą tuleję ? jaką to ma żywotność? |
dopiero jak zdejmiesz wahacze i ocenisz stan sworznia (czy nie ma luzów np) to można wymienić cała tuleje, jak najbardziej. Niektórzy sie decydują na wymianę wszystkich tulei na poliuretany by mieć święty spokój na długi czas....jednak....w zależności jakie masz drogi u siebie lub po jakich najczęściej jeździsz (chodzi mi o nawierzchnie - równą bądź dziurawą) podjął bym decyzję o wymianę samej tulei.
Ja sie nie bawiłem i kupiłem cały nowy wahacz febiego wzmacniany za ok 130zł i już ponad 2 lata jeżdżę i jest jak nowy. Jest to oczywiście szybsza operacja a cenowo wyjdzie podobnie....Mechanik doliczy sobie czas montażu nowej tulei (o ile ma prase) a przy nowym wahaczu tylko wyjmuje i wkłada |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-12-15, 22:32
|
|
|
do takich zapieczonych śrub używam u siebie w warsztacie podgrzewarki indukcyjnej |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-15, 22:39
|
|
|
robertas napisał/a: | Przewaznie jak ktos cos robi przy zawieszeniu to tego otworu nigdy nie przeczysci z oksydacji. |
Problem w tym, że przy pierwszym montażu ADUI nie smaruje tych srób i po średnio 8 latach kiedy takie auto trafia do PL śruby są już zapieczone. W preFL są jeszcze te metalowe czy też żeliwne zwrotnice to można grzać do woli ale w poliftach juz grzania alumunium mało kto się podejmie...
Ja przy każdej wymianie wahaczy jak również przy każdej okazji kiedy mam dostęp do tych śrub i są one na zewnątrz to je czyszczę i smaruje wszystko od nowa aby nie mieć znów tego problemu... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5132 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-12-16, 09:10
|
|
|
Paweł Luk napisał/a: | Ludzie jestem sam na tym forum, czy tylko ja mam taki problem? czy wszyscy podgrzewają palnikami? czy nikt nie ma jakiegoś sprawdzonego sposobu?i |
Ci co mają żeliwne zwrotnice się w tańcu nie p.. i jadą palnikiem - to najlepszy sposób. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
holywoodad
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 17 Maj 2016 Posty: 17 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2016-12-19, 10:59
|
|
|
u mnie było tak , śruba stała na dębowo , za łeb nie ruszysz , odkręciłem nakrętkę do końca gwintu obspawałem ją na śrubie i poszła na dwa klucze .Jak zruszysz na dwa klucze to młotkiem zrobisz resztę a zaspawaną nakrętkę obcinasz i śruba twoja . |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-12-19, 11:05
|
|
|
Ja obcinałem łepek śruby, z drugiej strony nakręcałem nakrętkę i ją kręciłem. Śruba po woli się wysuwała. |
|
|
|
|
|