Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 2.8PB/LPG ] Rozbiórka foteli Recaro  
Autor Wiadomość
czeskii 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 39
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-06-21, 13:56   [D2 95 2.8PB/LPG ] Rozbiórka foteli Recaro

Witam. Wiem, że temat poruszany był milion razy ale w swojej A8 posiadam fotele recaro, i one nie mają odpinanych schowków z tyłu foteli, u mnie skóra jest naciągnieta i zszyta ze schowkiem na oparcie, da sie wyciągnąc od przodu środek oparcia jedynie, lecz wtedy nie moge dostać się prawie do silniczka i odpiać linki, Dodam ze nie slychac wgl silniczka, jak kupowalem auto kilka dni temu to zaglowki dzialaly.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-06-21, 14:32   

czeskii,

Proszę o edytowanie swojego tematu i zastosowanie odpowiednich tagów.


Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty





Pozdrawiam ernesto.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-12-30, 01:18   

A odkopię se :)

Z tego co szukałem w internetach to nikt się nie podjął tego wyczynu. W związku z czym postanowiłem być pionierem ku chwale posiadaczy tych wątpliwie wygodnych taboretów.
Przede wszystkim od razu zaznaczę, że jeśli padł ci zagłówek, pochylanie oparcia lub pompowanie zapomnij o częściach zamiennych z ogólnie jeszcze dostępnych wołg czy komfortów.
1. Zagłówek to konstrukcja oparta na dwóch krańcówkach i kilku blaszkach, a nie solidny mechanizm z zębatką.
2. Silnik oparcia steruje zębatką a nie wałkiem biegnącym przelotowo przez silnik wzdłuż oparcia i nie posiada krańcówki przy maksymalnym położeniu.
3. Pompowanie to nie stalowe struny a pompa i dwie gumowe poduszki.
Tylko szyny/silniki w nich zamontowane są zamienne.
Ale do rzeczy. Rozplatanie wiązek pomijam, bo to chyba sobie każdy ogarnie.

Demontaż zagłówka.
Proste wyszarpnięcie, przy czym wpierw puści z prowadnic mechanizmu podnoszenia/opuszczania a potem zostają zaciski sprężynowe w stelażu. Najlepiej targać na raz, ale można na raty.

Demontaż oparcia.
Wpierw trzeba podważyć dekielek, potem wykręcić jedną śrubę krzyżakową, potem wyszarpniąć z umiarem osłonę mechanizmu pochylania oparcia, a na koniec wykręcić dwa imbusy. I tak z obu stron.

https://images81.fotosik.pl/949/eebedfb926cf11ab.jpg
https://images81.fotosik.pl/949/f490577b874d0aee.jpg
https://images84.fotosik.pl/948/81e9693ca058431b.jpg

I już mamy rozpołowiony fotel.

https://images84.fotosik.pl/948/8af1bb220a6ae0f3.jpg

Demontaż obicia oparcia.
Ujmę to tak: ktoś tu się z *ujem na łeb zamienił. Dlaczego? Ano dlatego, że skórę spiął jednorazowym zamkiem błyskawicznym, który zabezpieczył zszywkami do papieru. Dlaczego jednorazowym? Bo tępy *uj obciął końcówki i wywalił część, która spina obie połówki zamka. Żeby to złożyć do kupy będziecie potrzebować jakiś podobny zamek błyskawiczny, który zostanie dawcą części spinającej obie taśmy ze sobą (no i po dwie sztuki zszywek na zamek - a są trzy). Ewentualnie jak już dostaniecie *rwicy to igła, nitka i opierdzielić to na okrętkę. Ale to nie koniec zabawy. Na drodze stoją jeszcze gwoździe zaplecione w oczka pomiędzy obiciem a stelażem oparcia. Z tyłu bodaj sześć, z przodu dwa. Plus dwa haczyki, na wysokości airbagu i symetrycznie po drugiej stronie. Żeby się do nich dostać trzeba wyszarpnąć gąbkę.

https://images82.fotosik.pl/950/8e086bd0fcd5c8aa.jpg
https://images83.fotosik.pl/948/8e6479d9d80ff5df.jpg
https://images81.fotosik.pl/949/43ddc34c46991832.jpg

W skrócie to by było na tyle. Tak wygląda to cudo:

https://images81.fotosik.pl/949/bbc164712447755c.jpg

Demontaż siedziska.
Analogicznie jak w komfortach. Wszystko ładnie pozapinane, tylko naciągnąć i podważać.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-12-30, 06:39   

Pepek napisał/a:
Z tego co szukałem w internetach to nikt się nie podjął tego wyczynu.

Parę lat wstecz opisywałem tu szczegółowo rozbiórkę całegp fotela recaro na części pierwsze wraz z naprawą pompowania lędzwi i uszkodzonej lewej gąbki udowej. Jeszcze porównywałem wiązki elektryczne i inne takie pierdoły :P

Te fotele są wygodne <fujarka>
_________________
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 56
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2017-12-30, 20:09   

krzychu22.p1i napisał/a:
Pepek napisał/a:
Z tego co szukałem w internetach to nikt się nie podjął tego wyczynu.

Parę lat wstecz opisywałem tu szczegółowo rozbiórkę całegp fotela recaro na części pierwsze wraz z naprawą pompowania lędzwi i uszkodzonej lewej gąbki udowej. Jeszcze porównywałem wiązki elektryczne i inne takie pierdoły :P

Te fotele są wygodne <fujarka>


Czy możesz podrzucić linka do tematu który opisywałeś , bo muszę własnie wymienić gąbkę udową z lewej strony i czujnik obciążenia fotela bo mi poduszka mryga :-))) , dzięki za pomoc .
_________________

 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-12-30, 21:39   

krzychu22.p1i napisał/a:
(...)


:P
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-01-03, 20:12   

Był to dłuugi post i fotek też było, wymieniałem nawet wiadomości na PW z 2 kolegami.. Nie mam czasu na szukanie w moich 35xx postach tego jednego aby udowadniać coś bo mi na tym nie zależy ale na pewno BYŁO.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.