Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL] Piszczące Hamulce - recepta za sensowne pieniądze.  
Autor Wiadomość
Marcin B. 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-14, 10:00   [D2 ALL] Piszczące Hamulce - recepta za sensowne pieniądze.

Jak chyba wiekszość borykałem sie z piszczącymi klockami hamulcowymi, próbowałem różnych kombinacji i w końcu po uzbierał się mi odpowiedni zasób wiedzy by powalczyć z tematem osobiście.
Nie bedę wgłębiał sie w szczegóły tylko napisze co zrobiłem u siebie.

Tarcze firmy SKS
Klocki Ferrodo Premier
Smar miedziany
Pasta ATE do tłoczków
Papier ścierny
Odtłuszczacz do hamulcy
Nowy płyn hamulcowy, zalecany fabrycznie DOT4

Po zdjęciu starych tarcz i klocków z zacisku dokładnie wyczyściłem papierem ściernym przylgnie na piaście, odtłuściłem preparatem i po przetaciu naniosłem smaru miedzianego.

Klocki Ferrodo są klejone od strony zewnętrznej do zacisku i tu tkwi najwiecej problemu. Miejsce w którym osadzony jest klocek bardzo dokładnie oczyściłem ze rdzy, wypusty boczne które trzymaja klocek (ten przyklejany) powinny tworzyć z powierzchnią zacisku kąt 90 stopni o idealnie ostrym wcięciu, w tym rancie zbiera sie brud i rdza, wiec trzeba tam dokładnie popracować papierem by cały ten syf wyczyścić. Gdy już udało mi sie doprowadzić te miejsca do stanu zadowalajacego odtłućiłem, wytarłem czystą szmatką do sucha i przykleiłem klocki. Slizgi do klocków z drugiej strony zacisku też zostały oczyszczone papierem ściernym i delikatnie posmarowane smarem miedzianym. Pod gumowe zabezpieczenia tłoczków dałem troszkę smaru ATE, tak samo w ślizgi jarzma (najpierw rozkęciłem zacisk i wyczyściłem siedzący w gniazdach i na ślizgach syf). Potem to już z górki, tarcza do odtłuszczenia i na piastę, zacisk z zamontowanymi klockami na miejsce i bawimy sie tak samo z drugą stroną. Po wymianie klocków podciśnieniowo wymieniłem sobie płyn hamulcowy.
Efekt - brak piszczenia, popiskiwania i jęczenia z okolic układu hamulcowego.
Myśle że przy normalnej jezdzie, bez specjalnego upalania, takie rozwiazanie wystarczy.

Dziękując za uwagę mam nadzieje że komuś przyda sie ta wiedza.
_________________
Készítsen képet önmagáról
 
 
Darek1972 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24 DTD
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Krakow PL. - Hagen DE.
Wysłany: 2011-06-19, 21:47   

To sie narobiles troche przy tym.Ciekawe czy na dlugo pomoze... Ile czsu ci to zajelo ?
_________________
A8 AKG 5HP24
 
 
Marcin B. 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-20, 07:40   

Darek1972 napisał/a:
To sie narobiles troche przy tym.Ciekawe czy na dlugo pomoze... Ile czsu ci to zajelo ?



Idzie szybko 1.5 godziny i zrobione, mam już to zrobione od miesiąca i jak na razie bez oznak piszczenia
_________________
Készítsen képet önmagáról
 
 
Darek1972 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24 DTD
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Krakow PL. - Hagen DE.
Wysłany: 2011-06-21, 18:09   

Tez sie musze chyba zebrac i wykonac taka operacje ;-) Moze to jest wlasnie zloty srodek na to piszczenie.Byl juz wczesniej maglowany ten watek i z tego co pamietam to jaka by nie byla konfiguracja zestawow (tarcze-klocki) to wszystkim prawie piszczaly...
_________________
A8 AKG 5HP24
 
 
Marcin B. 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-25, 12:03   

Darek1972 napisał/a:
Tez sie musze chyba zebrac i wykonac taka operacje ;-) Moze to jest wlasnie zloty srodek na to piszczenie.Byl juz wczesniej maglowany ten watek i z tego co pamietam to jaka by nie byla konfiguracja zestawow (tarcze-klocki) to wszystkim prawie piszczaly...





Zrobiłem na tym zestawie już prawie 4000km, i jest jak na początku, hamują normalnie, nie piszczą wcale. :peace:
_________________
Készítsen képet önmagáról
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-07-25, 12:45   

podkładek pod klocki ktoś próbował?:P ja dostałem takie z zestawem EBC w razie drgań klocka :) klocki piszczą ponieważ drżą w zacisku, pomaga smar miedziany (nie wiadomo na jak długo i jak skutecznie) lub podkładki (na bardzo długo, duża skuteczność).
 
 
Marcin B. 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-01, 08:07   

mazur6662 napisał/a:
podkładek pod klocki ktoś próbował?:P ja dostałem takie z zestawem EBC w razie drgań klocka :) klocki piszczą ponieważ drżą w zacisku, pomaga smar miedziany (nie wiadomo na jak długo i jak skutecznie) lub podkładki (na bardzo długo, duża skuteczność).



opisz może z czego są zrobione i jak wyglądają
_________________
Készítsen képet önmagáról
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-08-01, 10:08   

wielkością i kształtem są dopasowane do klocka, z jednej strony miały cienką warstwę gumy a po drugiej coś co to usztywniało ale na pewno nie metal, tekturę to przypominało ale bardzo zbite :P
 
 
PEPOL D2 
Moje A8



Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-08-02, 18:29   

W D2 piszczące klocki to jest norma.Dużo zależy od twardości materiału z którego zrobione są nasze klocki,ale i tak w D2 będą kwiczeć.To tak jak Buldog Angielski którego byśmy chcieli nauczyć by nie chrapał w nocy.Mam ten sam problem niby tarcze nowe niby klocki ok a i tak kwiczy :-/
_________________

 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-17, 20:53   

Marcin B. napisał/a:
Darek1972 napisał/a:
Tez sie musze chyba zebrac i wykonac taka operacje ;-) Moze to jest wlasnie zloty srodek na to piszczenie.Byl juz wczesniej maglowany ten watek i z tego co pamietam to jaka by nie byla konfiguracja zestawow (tarcze-klocki) to wszystkim prawie piszczaly...





Zrobiłem na tym zestawie już prawie 4000km, i jest jak na początku, hamują normalnie, nie piszczą wcale. :peace:


A może chciałoby Ci się powtórzyć operację? :)

W zamian oferuję np. pomoc z elektryki itp.
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-10-17, 21:15   

Nie chciałbym wywoływać jakiejś kłótni ale miałem dwie D2-ki, pakowałem do nich klocki TRW i o dziwo nie miałem większych problemów z piszczeniem jak w Żuk'u :roll:

To chyba nie nowość jak napiszę że po montażu nowych klocków trzeba niestety przez jakiś czas się z nimi "pieścić", jeździć spokojnie i unikać długiego bądź intensywnego hamowania.

Piszczące klocki to nie zawsze problem samych klocków (producent, model, materiał) ale niestety czasami najzwyczajniej w świecie efekt ich przegrzania... wierzchnia warstwa robi się jak porcelana więc klocki i piszczą i słabo hamują :-?

Kiedyś słyszałem, że jeżeli zdarzyło się już komuś przypalić klocki to aby nie piszczały można je zdemontować i wierzchnią warstę zetrzeć papierem ściernym - nigdy tego nie próbowałem bo nie miałem takiej potrzeby ale wydaje mi się że zamiast kupować nowe klocki innej firmy to może spróbować podziałać coś ze starymi/nowymi dopiero co założonymi :roll:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-18, 08:32   

możesz mieć rację własnie rano mnie oświeciło że miałem nieco zapowietrzony tył

z tego powodu powietrze które było w układzie powodowało lepsze doleganie
klocków do tarcz czyli mogły się przegrzać i właśnie zeszklić i stąd piszczenie

doleganie lepsze na pewno było bo mi skrzypiało cos przy cofaniu, po odpowietrzeniu
tego nie ma

ale i tak pytanie do kolegi pozostaje otwarte - i zeby było jasne nie szukam mechanika
który za mnie zupełnie to zrobi a jedynie pomoże, robotny to ja jestem :-)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-10-18, 15:07   

maciu napisał/a:
ale i tak pytanie do kolegi pozostaje otwarte - i zeby było jasne nie szukam mechanika który za mnie zupełnie to zrobi a jedynie pomoże, robotny to ja jestem :-)

Jak chcesz to wpadaj do mnie... garaż jest, ciepło w miarę jest, światło jest i prąd w gniazdku też się znajdzie...
nie mam wprawdzie podnośnika bo to garaż użytkowy a nie profesjonalny warsztat ale damy radę :mrgreen:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-18, 15:39   

podnosnik i kobyłki mogę przywieźć :-P

będę dzwonić w takim razie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-10-21, 08:40   

Panowie ja u siebie mam zestaw:
Tarcze zimmerman, klocki TRW i też nie mam problemów z piszczeniem, czasami jak autko jest zimne i cofam to zapiszczą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.