Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 97 ] Regulacja luzu zaworów ssących  
Autor Wiadomość
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-09-23, 20:23   [S8 D2 97 ] Regulacja luzu zaworów ssących

Przy okazji małego przeglądu silnika okazało się że mam za duży luz na dwóch zaworach ssących. Zaraz potem okazało się że nedostępne są już nigdzie płytki do regulacji zaworów.
Co dalej?
Nie sądzę żeby ktoś z forumowiczów lub ktokolwiek trzymał zapas na półce... Więc...

Co robić?
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-23, 21:29   

Jest jedno wyjście :)

1. Dzwonisz tu: http://www.springs.com.pl/tasmy_spr.php
Zamawiasz najmniejszą dostępność ilość taśmy sprężynową o grubości 0,5mm. Pewnie nie będą chcieli sprzedać mniej niż 0,5m, ale możesz powalczyć ;) Optymalny dystans byłby 0,45mm żeby luz zrobić na 0,15, ale nie mają tej grubości raczej. Lepiej zrobić na luz 0,1 niż 0,2 w takim przypadku wg mnie.

2. Idziesz do zakładu z maszyną do cięcia wodą. "Metodą kolejnych przybliżeń" wycinacie płytki z blachy, tak by z możliwie najmniejszym luzem opierały się na dnie gniazda płytki zaworowej - tam gdzie wchodzi w płytkę trzonek zaworu.

3. Zakładasz to wszystko na silnik z dodatkowymi dociętymi płytkami. Dobrze jest skleić ze sobą smarem płytkę właściwą z "płytką dystansową wewnętrzną" żeby przy zakładaniu na trzonki nie powypadli płytki w czeluścia klawiatury, bo już tak łatwo nie będzie dało się tego wydłubać ;)

4. Cieszysz się bezproblemową jadą eSką z prawidłowo ustawionymi luzami zaworowymi :)

5. Wadą tego rozwiązania jest podpunkt 3 w drugą stronę po jakimś przebiegu - przy ściąganiu szklanek, bo nie wiesz czy płytka dystansowa wyleci z zestawu i spadnie w czeluścia :(

6. Na powyższą instrukcję (wykonaną zgodnie z instrukcją ;) ) posiadasz gwarancję Mucholejkolatora :)
 
 
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-09-23, 21:58   

Fak. Ale patent !!!

Będę jutro dzwonił do tych blaszek.
 
 
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-09-24, 07:57   

Mucholejkolator napisał/a:


2. Idziesz do zakładu z maszyną do cięcia wodą. "Metodą kolejnych przybliżeń" wycinacie płytki z blachy, tak by z możliwie najmniejszym luzem opierały się na dnie gniazda płytki zaworowej - tam gdzie wchodzi w płytkę trzonek zaworu.
ugą stronę po jakimś przebiegu - przy ściąganiu szklanek, bo nie wiesz czy płytka dystansowa wyleci z zestawu i spadnie w czeluścia :)


A myślisz ze ta precyzja w dopasowaniu idealnie rozmiaru jest istotna bardzo?
Obawiam sie ze mój wycinacz wodny może kręcić nosem jak powiem o metodzie prób i błędów ;)

Blaszki z Bielska bede miał dzis po południu :)
Zamówiłem 0,2 0,4 i 0,5mm może sie przydać :)
Jutro pójdą do wycinania i jeśli wszystko pójdzie OK to bedzie i szybciej i taniej niż oryginalne plytki nawet gdyby mozna było je kupić.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-24, 08:34   

Konradviper napisał/a:
A myślisz ze ta precyzja w dopasowaniu idealnie rozmiaru jest istotna bardzo?


Zależy o jakiej tolerancji mówimy. Jak uda się dociąć gdzieś do 0,2 - 0,3mm luzu to będzie nadal ok. A to już spokojnie wodą jest do ogarnięcia. Najlepiej jak by się udało do 0,05- 0,1mm :) Nie muszą być idealnie okrągłe nowe płytki.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-09-24, 09:08   

Luzy na ssących od 0.1 do 0.2 mm.

Luz 0.15 słychać delikatnie podczas pracy silnika.

Zejść do 0.1-0.12 mm. Będzie ciszej.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-09-24, 14:04   

Mucholejkolator napisał/a:
5. Wadą tego rozwiązania jest podpunkt 3 w drugą stronę po jakimś przebiegu - przy ściąganiu szklanek, bo nie wiesz czy płytka dystansowa wyleci z zestawu i spadnie w czeluścia :(

Używasz magnesu do tego celu i nie powinno nic powypadać.
 
 
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-09-26, 07:17   

Poskladane, odpalone, działa, nie stuka.

Jakby ktoś kiedyś potrzebował to zostało mi materiału na podkładki o grubości 0,2 0,4 0,5mm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.