Autor |
Wiadomość |
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2015-04-02, 11:15 [D2 95 4.2PB/LPG
] Głośne odgłosy przy skręcie kołami podc
|
|
|
Hej
Od jakiegoś czasu miałem nasilające się objawy ( na mój nos zużytego przegubu/przegubów zewnętrznych ) mianowicie podczas jazdy ,albo ruszania przy skręconych kołach czuć było przeskoki,odgłos ten nazwał bym bardzo głośnym jakby coś mocno waliło/przeskakiwało .
Stwierdziłem że zapewne uwalone są przeguby zew. więc zostały wymienione na nowe . Jednak nic to nie dało wciąż słychać przy skręconych kołach i już nawet delikatnym przyspieszaniu głośne walenie raczej z przodu. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ? Czy wewnętrzne przeguby też dają takie objawy ? Przy gazie w podłogę na prostej nic się nie dzieje, nic nie słychać, tylko jak mam skręcone koła, już nawet nie na maksa, tylko przy małym skręcie. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Judo 2015-04-02, 19:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-02, 18:31
|
|
|
Jakie masz opony ? Zbieżność ok ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-02, 18:51
|
|
|
A zewnętrzne sprawdzałeś? z tego co piszesz to ewidentnie przegub |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-02, 19:34
|
|
|
a jak miales przeguby wymieniane, to półoska jest dobrze dokręcona, tą srubą centralną w piascie? Tak jak Mariusz pisze moze byc to zewnętrzny przegub. Można było sprawdzić jak półos była wyjęta... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
MBiały
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: M
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 17 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 2015-04-02, 19:36
|
|
|
gdy jedziesz prosto i dajesz mocno w gaz i przeskakuje,wali to przeguby wewnetrzne, gdy skrecasz dodajac gazu i przeskakuje,wali to zewnetrzne, informacje zaczerpniete od goscia naprawiajace/zmieniajace skrzynie biegów. |
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2015-04-02, 19:57
|
|
|
Panowie sorrki za pomyłke właśnie przeguby zewnetrzne ( nie wewnętrzne ) wymieniłem bo takie miał objawy . Dlatego to mnie martwi co tak mocno cały czas wali przy skrecaniu,jakby coś z napędem było nie tak. Opony standard 225/55/17 , zbieżność raczej ok, prowadzi jak po szynie . Mechanik coś mi powiedział,że mu to wygląda na mechanizm różnicowy |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-04-02, 20:13
|
|
|
Judo napisał/a: | Mechanik coś mi powiedział,że mu to wygląda na mechanizm różnicowy |
Też bym był tego zdania |
_________________
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2015-04-02, 20:20
|
|
|
Czyli wewnetrzne od skrzyni to raczej nie to ? Ktoś sie orientuje jakie koszta naprawy mogą być ,nie znam sie w tym temacie za bardzo |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-03, 06:18
|
|
|
Jak wali z przodu to skrzynka na stół bedzie. Mechanizm jest w niej. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-03, 07:03
|
|
|
u mnie było również stukanie (juz nie pamiętam czy przy skręcaniu) na pewno przy jak skrzynia wchodziła na wyższy bądź redukowała na niższy bieg. Wymieniłem przeguby wewnętrzne i je dobrze nasmarowałem...po tej operacj spokój. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2015-04-03, 09:29
|
|
|
Dowiadywałem się u chłopaków od ASB o koszty nowych części do mechanizmu różnicowego no i nie stety do CML nie mają dostępności do części a nawet do uszczelniaczy tylko do miski Nie wiem gdzie oni się zaopatrują czyżby kończyły się zasoby cześć do tych skrzyń? <niewiem> ale też nakierowali mnie na sprawdzenie przegubów wewnętrznych. Używany mechanizm około 500 pln +demontaż i montaż skrzyni to już rożnie lokalnie ja płaciłem 1200 pln.+200 za ponowne wyciągniecie skrzyni i zmianę czujnika położenia biegów. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-04-03, 10:03
|
|
|
Przegub wewnętrzny nie pracuje zbyt dużo przy skręcaniu tylko przy pracy zawieszenia góra dół.
Podczas skręcania jedno koło wykonuje więcej obrotów niż drugie. przez co w różnicowym mechanizmie zaczynają pracować satelitki i jak na nich jest luz to zaczynają się cyrki z blokowaniem i chrobotaniem.
Ja raczej bym był przekonany do mech. różnicowego. Zresztą przegub wewnętrzny jest 3ramienny wiec na obrót koła 3 stuknięcia powinno być. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-03, 12:25
|
|
|
Miałem podobne objawy z Tylnym mechanizmem.
tutenhamon napisał/a: | Dowiadywałem się u chłopaków od ASB o koszty nowych części do mechanizmu różnicowego no i nie stety do CML nie mają dostępności do części a nawet do uszczelniaczy tylko do miski Nie wiem gdzie oni się zaopatrują czyżby kończyły się zasoby cześć do tych skrzyń? <niewiem> |
Gdzie pytałeś? |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|