Wysłany: 2018-05-04, 09:09 [D2 preFL ALL
] Zbiezność - czy trzeba ustawiac po wymiani
Zastanawiam sie czy powinienem ustawiać zbieżność po wymianie wahaczy przednich dolnych (prostych). wydaje mi się, że nie mają one kompletnie wpływu na pochrzanienie zbieżności. Kierownica stala prosto przed wymiana, stoi tez prosto teraz, auto nie sciagalo wczesniej i dalej nie sciaga na zadna strone.
Po górnych wahaczach zawsze robie bo cała kolumna idzie out, ale nie mam pewnosci czy po wymianie dolnych zawracac sobie tym glowe.
Ktos ma rzeczowe jakis uzasadnienie dla robić/nie robic inne niż "dla bezpieczeństwa lepiej sprawdzic" ?
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-05-04, 09:47
Ja po wymianie dolnych wahaczy tez nie ustawiałem zbieżności. Nawet "na szybko" pod domem wymieniałem banan i auto miało zachowaną zbieżność.
Teraz wymieniałem już cały komplet więc siłą rzeczy zbieżność była. Ale tak pojedynczo na dole nie widzę sensu, ponieważ też nie mało to u mnie pływu na jazdę / prowadzenie
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-05-05, 13:55
Górne jak i dolne wahacze mają stałą pozycję w karoserii i tym samym nie jest konieczne ustawianie zbieżności po ich wymianie.
Oczywiście mam na myśli markowe produkty, "te tańsze" mogą różnić się nieco wymiarami co przekłada się na konieczność sprawdzenia geometrii auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum