Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] 255/40R19 jakie dystanse  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-05-31, 17:12   

U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.








Marcin przeczytaj to co masz na tej karteczce
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-31, 17:31   

danishow napisał/a:
FOSS, no kurka nie masz Pan racji! Mam u siebie z przodu dystanse 10mm i jest pierścień centrujący.
Poniżej jeszcze foto jak u mnie wygląda na 20mm dystansach z tyłu, z przodu jest 10mm i ciut brakuje więc niedługo wpadną 15-tki.

Zmierz jakiej szerokości masz pierścień centrujący na piaście i wszystko będzie jasne.
Wydaje mi się, że wszystkie D2 i D3 pierścień centrujący na piaście miały tej samej szerokości ale wystarczy że różne wersje silnikowe czy różne roczniki mają inaczej i wtedy zasady dobierania dystansów będą inne ;)

Poza tym istotny jest jeszcze jeden element - jakie zakładamy koła do jakiego samochodu.
Jeżeli fabryczny pierścień centrujący w D2 i D3 ma średnicę 57,1 i na to zakładamy felgi z takim otworem centrującym to zastosowanie ma to co napisałem powyżej.

Ale może zaistnieć sytuacja, że zakładamy koła np. od D4 gdzie otwór centrujący felgi ma średnicę 66,5mm i wtedy nie ma już problemu j.w. ;)

ernesto napisał/a:
U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.

Masz dystans 7mm z własnym pierścieniem centrującym?
Jaka jest szerokość i średnica pierścienia centrującego na piaście?
Jaka jest średnica otworu centrującego w feldze?... 57,1 tak jak fabryczne czy większe?

Tak jak napisałem powyżej - wystarczy znać dokładne parametry felgi i samochodu.
To prosta matematyka i znając wszystkie parametry uważam, że jestem w stanie każdemu dobrać odpowiednie dystanse do każdego wybranego koła ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-05-31, 18:04   

FOSS napisał/a:
Po pierwsze fabryczny pierścień centrujący na piaście auta ma szerokość 12mm - jest to wartość stała niezmienna.
Odejmij od tych 12mm grubość tarczy hamulcowej (3-5mm) i co Ci zostanie? :]

Jeszcze raz napiszę, mam u siebie 10mm z pierścieniem centrującym ...piasta ma 57,1mm i felga dokładnie tyle samo.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-31, 18:37   

danishow napisał/a:
FOSS napisał/a:
Po pierwsze fabryczny pierścień centrujący na piaście auta ma szerokość 12mm - jest to wartość stała niezmienna.
Odejmij od tych 12mm grubość tarczy hamulcowej (3-5mm) i co Ci zostanie? :]

Mogę się mylić i może w D2 jest inaczej ale w D3 tarcza hamulcowa ma swój pierścień centrujący o większej średnicy..... o tak jak tu na foto ;)



Biorę jednak pod uwagę fakt, że być może różne wersje silnikowe miały różne piasty.
Np. piasty mogły być inne w zależności od fabrycznie zamawianych kół - do 20" były inne zwrotnice i inne łożyska więc może piasta i pierścień centrujący też były zróżnicowane <hmm>

danishow napisał/a:
Jeszcze raz napiszę, mam u siebie 10mm z pierścieniem centrującym ...piasta ma 57,1mm i felga dokładnie tyle samo.

A ja, skoro już tak zgłębiamy temat, proponuję aby kilka osób zmierzyło rzetelnie szerokość pierścienia centrującego na swojej piaście i podało ją tutaj wraz z informacją o wersji auta.
Przy okazji można spojrzeć na kwestię poruszoną przez ciebie powyżej czyli położenie tarczy hamulcowej na piaście i ewentualnie o ile owa tarcza może zwężać szerokość pierścienia centrującego.

To nie prom kosmiczy - wystarczy wszystko pomierzyć i będzie wiadomo co i jak.
Ja dystans 10mm chciałem zakładać jakieś 6 lat temu na swoje Ex S8 i tam nie było takiej możliwości i już wtedy zgłębiałem te zależności.
Przy okazji dłubania w różnych Audikach postaram się zrobić kilka poglądowych fotek dystansu 10mm na różnych piastach - zobaczymy jaki to diabeł straszny ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-05-31, 19:59   

Trochę się pofatygowałem i zrobiłem prosty rysunek w Paincie by zobrazować jak to wygląda z tym dystansem. Zwróćcie uwagę w miejsce niebieskiego koła, przy produkcji dystansów (kolor zielony) wykorzystują te minimalne ścięcie na piaście (kolor czarny) ...w tym miejscu ścianka dystansu 10mm ma poniżej 1mm w szerszych dystansach tj. 12mm i więcej jest to trochę inaczej rozwiązane. To czerwone to tarcza hamulcowa.
Poniżej rysunek i foto dystansów które mam u siebie, dokładnie takie same.

piasta.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 15,18 KB

10mm.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 109,35 KB

_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-05-31, 20:52   

FOSS napisał/a:

ernesto napisał/a:
U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.

Masz dystans 7mm z własnym pierścieniem centrującym?

Tak, przecież to napisałem. W Skaryszewie mówiłem Ci że mam taki zestaw przecież. Mogłeś zobaczyć jak to wygląda na żywo.

FOSS napisał/a:

Jaka jest szerokość i średnica pierścienia centrującego na piaście?

Prawidłowa.

FOSS napisał/a:

Jaka jest średnica otworu centrującego w feldze?

Nie mam możliwości zrobić pomiarów na obecną chwilę. Ale większa niż piasty. Witać to przecież doskonale na tym zdjęciu:


ernesto napisał/a:
U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.


Dla logicznego myślenia to co napisałem. Posiadam dystans z pierścieniem centrującym. To też mogłem sobie pozwolić na założenie felgi o większym otworze.
Dokładnie to widać na zdjęciach wyżej że felga wspiera się na pierścieniu centrującym.

No chyba że się mylę i ktoś naprostuje mój tok widzenia i rozumowania
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-31, 21:06   

ciekawe rzeczy tu wypisujecie ;) faktycznie pomierze w wolnej chwili kołnierz piasty bez, i z tarczą zobaczymy....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-05-31, 21:12   

martin_rs4 napisał/a:
ciekawe rzeczy tu wypisujecie ;) faktycznie pomierze w wolnej chwili kołnierz piasty bez, i z tarczą zobaczymy....


Dobrze by było i zapisz na tej karteczce co dziś podyktowałem,
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-31, 21:31   

ernesto napisał/a:
FOSS napisał/a:
Masz dystans 7mm z własnym pierścieniem centrującym?

Tak, przecież to napisałem. W Skaryszewie mówiłem Ci że mam taki zestaw przecież. Mogłeś zobaczyć jak to wygląda na żywo.

ernesto, z całym szacunkiem ale widziałem twoje auto tylko w Skaryszewie prawie rok temu a od tamtego naszego spotkania to oglądałem na żywo kilkadziesiąt innych różnej maści klubowych ósemek oraz jakieś inne w różnym stopniu udziwnione klubowe eSy i eReSy z 6-tek i 4-rek więc wybacz ale kompletnie nie pamiętam na jakich dystansach latasz <faktycznie>

ernesto napisał/a:
FOSS napisał/a:
Jaka jest średnica otworu centrującego w feldze?

Nie mam możliwości zrobić pomiarów na obecną chwilę. Ale większa niż piasty. Witać to przecież doskonale na tym zdjęciu...

Na zdjęciu owszem widać ale nie chciałem mądralować oceniająs foto i zapytałem dla pewności.

W każdym razie sprawa u ciebie jest prosta i w pewnym sensie przykład twojego zestawu kół i dystansów leży trochę na uboczu nasze dyskusyjnej kwestii.
Dlaczego?
A to dlatego, że średnica otworu centrującego twojej felgi jest wyraźnie większa niż średnica pierścienia centrującego na piaście więc niezależnie od szerokości tegoż pierścienia mogłeś spokojnie założyć dystanse z własnym pierścieniem centrującym.
W twoim przypadku dystanse spełniają podwójną rolę - zmieniają fabryczne ET o wartość grubości dystansu oraz zmieniają średnicę fabrycznego pierścienia centrującego piasty na średnicę otworu centrującego felgi.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-06-01, 13:26   

Akurat dziś przy tym dłubałem to sprawdziłem....
A6C6 4.2V8 FSI 2007 - szerokość pierścienia centrującego to 13mm mierzone od czoła tarczy hamulcowej założonej na piastę
Tu dystansu 10mm z własnym pierścieniem centrującym na średnicę 57,1mm nie ma szansy założyć co pozostaje w zgodzie z wcześniejszą grafiką Daniela.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-06-01, 20:15   

FOSS napisał/a:
Tu dystansu 10mm z własnym pierścieniem centrującym na średnicę 57,1mm nie ma szansy założyć
A ja się założę o skrzynkę piwa, że idzie <fujarka> ...zakład stoi?!
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-06-02, 00:55   

danishow napisał/a:
A ja się założę o skrzynkę piwa, że idzie <fujarka> ...zakład stoi?!

Podejmę zakład, a co mi tam <faktycznie>

Więc ja twierdzę, że na piastę z pierścieniem centrującym 57,1mm i jego szerokością 13mm mierzoną od czoła tarczy hamulcowej w miejscu styku z piastą nie założysz dystansu o grubości 10mm w własnym pierścieniem centrującym w taki sposób aby go nie zniszczyć oraz tak aby plecami dotykał czoła tarczy hamulcowej (nie można stosować innych dodatkowych dystansów) a na tym dystansie i jego pierścieniu centrującym dało się poprawnie zamontować jakieś oryginalne koło Audi z otworem centrującym 57,1mm.

Jeżeli przegram stawiam skrzynkę browca...... i wypijemy ją razem <faktycznie>
Jeżeli wygram Ty stawiasz skrzynkę browca....... i wypijemy ją razem <chura>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-06-02, 22:25   

FOSS napisał/a:
Więc ja twierdzę, że na piastę z pierścieniem centrującym 57,1mm i jego szerokością 13mm mierzoną od czoła tarczy hamulcowej w miejscu styku z piastą nie założysz dystansu o grubości 10mm w własnym pierścieniem centrującym
Założysz, założysz (patrz foto poniżej) <chura> . Na początku sierpnia będę w PL i upomnę się o piwko <jezyk>

Dystans 10mm.jpg
Plik ściągnięto 54 raz(y) 222,72 KB

_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-06-02, 23:19   

danishow napisał/a:
Założysz, założysz (patrz foto poniżej) <chura> . Na początku sierpnia będę w PL i upomnę się o piwko <jezyk>

I jak rozumiem felga dotknie plecami czoła dystansu?... Jeżeli tak to piwko aktualne <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-06-03, 07:59   

FOSS napisał/a:
I jak rozumiem felga dotknie plecami czoła dystansu?
Ależ oczywiście <okok>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.