Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Osprzęt silnika - co to za część  
Autor Wiadomość
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-19, 07:41   [D2 98 4.2PB/LPG ] Osprzęt silnika - co to za część

Witam. Sciagając rozrząd w silniku abz znalazłem takie dziwne ustrojstwo:



Jakby mi ktoś mógł powiedzieć do czego to służy i jeszcze jedno pytanie a mianowicie zaznaczyłem strzałką wężyk, który jest u mnie po prostu wolnym elementem. Ktoś wie może czy on ma być do czegoś podłączony czy ma sobie tak wisieć jak wisi?
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-19, 07:59   

To jest zaworek sterujący zmienną geometrią w dolocie (ten zaworek decyduje o tym kiedy gruszka ma pociągnąć dźwignię od zmiennej długości kolektora ssącego). Do działania zaworka potrzebne jest podcisnienie, które przechodzi przez zawór jednokierunkowy (poniżej zaworka masz taki walec szeroki czarno-biały - to jest ten zawór). Żeby to podcisnienie było zawsze musisz mieć jakiś akumulator cisnienia (wiekszy zbiorniczek, który je będzie utrzymywał przez dłuższy czas). Ten zbiorniczek jest pod przednim nadkolem po stronie kierowcy i do niego prowadzi właśnie ten wężyk, który zaznaczyłeś strzałką.

Poza tym silnik AKG to dramat - wywal te podcisnienia i przerob go na ABZ :) porządek pod maską się zrobi przynajmniej a nie milion wezy z powietrzem dookoła (zupelnie niepotrzebnych zreszta)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-20, 15:23   

To są tam jakieś niepotrzebne? W sensie chodzi mi o weżyki

[ Dodano: 2016-08-20, 16:29 ]
No i poza tym to na silniku jest wybite abz :) mógłbyś trochę szerzej odnosnie tego akg i abz? W sensie co z czym i bez czego :)
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-20, 19:52   

To ktos silnik musial podmienic (w sensie slupek) bo instalacja cala jest z AKG. AKG ma wtryskiwacze z dodatkowym plaszczem powietrznym. Do tego plaszcza doprowadzone jest powietrze tymi wężykami ktore idą z rury dolotowej przez zaworek kontrolujący przeplyw tego powietrza. Balaganu pod maska przez to cala masa a korzysci zadnych. Zmien sterownik na taki z silnika ABZ, powywalaj wszystkie te wezyki a krociaki na wtryskiwaczach od powietrza zaslep. Bedzie ladnie i schludnie pod maską i łatwiej będzie schowac instalacje gazowa pod oslonami.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-20, 22:51   

A czy może to mieć jakikolwiek zwiazek z tym ze pobiera mi przy maksymalnym obciazeniu 120 g powietrza tylko?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-20, 23:39   

Jak mierzyłes te maxymalne obciążenie?
 
 
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-21, 09:50   

przy zblokowanej skrzyni do 2 biegu troche ponad 6 tys obrotow na drodze :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-21, 11:19   

No to trup ta przepływka....
 
 
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-21, 12:40   

ewentualnie przepustnica :) ale wymienialem rozrzad to mialem ogolocona przepustnice to przy okazji ja ogarnalem i zobacze po skręceniu wszystkiego do kupy. A tak wracając do tematu to może to mieć jakieś powiązanie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.