Autor |
Wiadomość |
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2014-08-16, 22:15 [S8 D2 98
] problem z ABS... brak błędów a nie działa...
|
|
|
jak kupiłem samochód to pare dni po zakupie jechałem remontowaną drogą i coś zapiszczało, wielki wykrzyknik zamiast aktualnej pogody na desce i żółte ABS świeci... oczywiście ABS też nie działa... po konkretnym wpadnięciu w kolejną dziurę znowu widzę aktualną temperaturę na zewnątrz i wsio ok... ale zaczęło to sie dziać coraz częściej i częściej, aż teraz praktycznie jeżdżę z tym cały czas...
sprawa jest o tyle skomplikowana, że jak świeci się ABS to nie idzie żadnym urządzeniem połączyć się z samochodem!!! ale jest jedno ale...
gdy rano samochód zapalam po nocy przeważnie dostarczam kobietę swoją na dworzec PKP i podczas tej drogi jest wszystko cacy!! ABS działa jak należy, nic się dziwnego nie świeci, widzę aktualną temperaturę i nieszczęsne spalanie silnika bez problemu!! aż do momentu jak zajadę po bułki do sklepu... jak zgaszę silnik i po chwili go uruchomię oczywiście dyskoteka na desce...
co jeszcze odkryłem to z samego rana przed uruchomieniem silnika bez problemu kabelkiem łącze się z samochodem i oczywiście z ABS też się łączy ale nie widzi żadnego problemu!! nawet ostatnio podjechałem do mojego mechanika od razu z rana, ten wyciągnął swój wypasiony komputerek do diagnostyki pojazdów i tak samo - 0 błędów przy ABS... po kilku próbach zczytania błędów kontrolka się zaświeciła i nagle nie można z niczym oprócz silnika połączyć się...
co do diaska z tym czymś?? styki gdzie znalazłem czyściłem, psikałem sprayami-konektorami, nawet przy pompie ABS i nic nie pomaga... na czuja wymieniać czujniki też nie na rękę trochę... a raczej nie na portfel...
jak to ugryźć????? |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-08-17, 09:33
|
|
|
Jak kolega wyżej pisze sterownik walnięty |
_________________ Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-08-17, 11:42
|
|
|
Sprawdz ladowanie alternatora, bo moze byc walniety regulator i przy spadku napiecia beda sie dzialy podobne rzeczy, przy kolejnych uruchomieniach silnika. Zobacz jeszcze na kleme plusowa czy sie nie grzeje oraz zlaczke pod podłożnica |
|
|
|
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-08-17, 19:17
|
|
|
Przy kierownicy jest jakiś czujnik co współpracuje ze abs i esp może to to |
_________________ Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw |
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2014-08-17, 22:05
|
|
|
dzisiaj zrobiłem małą trase i nowe objawy: rano uruchomiłem silnik po nocy i od razu ABS... przyzwyczaiłem się... ale podczas powrotu z Gdańska w korku na 7, po pół godziny stania na hamulcu zginął błąd ABS !! ABS działa !!! przez 5 km.... ;( znowu piszczy i świeci, samo z siebie... no to poźniej korek w Malborku, po ok 30 minutach stania ABS znowu znika!! oczywiście pare kilomentów jazy i znowu się świeci... po parunastu km dalej znowu na chwile zgasł sam z siebie i zaraz znowu sie włączył... drażni mnie niemiłosiernie... żeby chociarz dało się zczytać błędy kompem a tu nic
a i ESP nie mam !! może to coś podpowie |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-17, 22:26
|
|
|
Może spróbuj tak. Sprawdź na vagu prędkości jakie widzi czujnik ABS na poszczególnym kole. Ale z kolei by wyskoczył błąd koła czujnika ( sporadyczny )
Warto sprawdzić jak komp to widzi. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-08-18, 06:40
|
|
|
Kiedys widziałem jak gość podlaczyl taka mala kostkę pod obd2 i jeździ za nią tam pare dni i później to podlaczasz pod vaga i to wszystko zapamietuje może cos ta
Takiego spróbuj.To może być czujnik,przerwany kabelek i może przy abs nie zapamiętuje bledu...jak rypnie czujnik abs i wymienisz to trzeba kosowac blad ????czy sam się kasuje ???
I dla tego raz masz abs raz nie
P.s to jest złośliwość zeczy martwych takie male i tak wkur....ce |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2014-08-18, 12:47
|
|
|
już się naoglądałem wczoraj youtuba jak naprawić sterownik i niby nic trudnego... ale zajrzałem pod maske i tu dopiero problem... jak to ustrojstwo odkręcić od strony błotnika... w a4, w a6 z tego co widziałem to dużo łatwiej tu pewnie lampe trzeba odkręcić conajmniej... |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2014-08-19, 14:40
|
|
|
no i dzisiaj wyciągnąłem sterownik, z trudem rozebrałem (uwaga na ostre nożyki... nie polecam przy rozbieraniu... skończyło się wizytą w szpitalu ), po rozebraniu oczywiście te druciki luźne jak wszedzie pokazane w każdym temacie o tym sterowniku... się namęczyłem, żeby to zlutować, bo oczywiście na zdjęciach wydawało się normalne, a na żywo to malutkie, że przez lupe robiłem przy nim, po robocie szczęśliwy skleiłem obudowe i zamontowałem sterownik
efekt taki, że świeci się dalej wykrzyknik i ABS a ja mam łape owiniętą bandażem... ;( |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2014-08-19, 14:55
|
|
|
pytlar, prawda jest taka ze nie kazdy sterownik da sie uratowac, robota mega niewdzieczna no i dla kogos kto z lutownica jest na codzien za pan brat... Nie wiem jakie sa Twoje umiejetnosci jako elektronika, jesli robiles to pierwszy raz to poprostu mogles cos jeszcze bardziej sknocic, nie jest problem zrobic jakis zimny lut czy zwarcie miedzy poszczegolnym sciezkami... |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2014-08-19, 15:32
|
|
|
zwarcia żadnego nie zrobiłem, jedynie te 2 nieszczęsne druciki delikatnie zlutowane do jednej ścieżki, aż się zdziwiłem, że tak ładnie mi wyszło może jeszcze raz rozbiore i zobaczę...
dokładnie te druciki jak zwykle:
|
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|