Autor |
Wiadomość |
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2018-02-08, 16:37 [D2 97
] Sygnał spalania ECU-zegary
|
|
|
Witajcie, może ktoś z was wie na jakiej podstawie FIS wylicza spalanie? Chodzi mi dokładnie o to jakiego sygnału potrzebują zegary aby obliczyć spalanie, co to jest czy jest to sygnał cyfrowy jakiś analogowy czy np czas wtrysku? Za jakiekolwiek informacje będę wdzięczny.
Wyjaśniam po co mi to:
S8 D2 97r obecnie moc ok 450~500hp, docelowo ponad 600 auto nie ma oryginalnego ECU, jest odpalone na Ecuasterze EMU Black i z racji tego, że zabrnąłem już zbyt daleko aby tworzyć układ Bi-ECU chciałem jakoś wysterować FISa z EMU bo obecnie jedyna informacja jaką mogę z niego odczytać to średnia prędkość. EMU obsługuje szynę CAN. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-02-08, 20:52
|
|
|
Czas wtrysku. Przy okazji poka jak to lata i co tam było modzone się pochwal. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-02-10, 14:16
|
|
|
no proszę cię... jeżeli już to ecu podaje zegarom w jakiś sposób jaki jest czas |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2018-02-10, 15:02
|
|
|
Fajnie by było nie gdybać tylko jakieś konkrety? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-02-10, 18:07
|
|
|
nosmaster, ta informacja przekazywana jest na FIS szyną CAN, sterownik silnika wylicza to na podstawie czasu wtrysku i podciśnienia w kolektorze ssącym. Szczerze wątpię byś mógł wygenerować odpowiedni sygnał z innego sterownika |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2018-02-11, 10:21
|
|
|
Własnie o to chodzi, że gdyby to było po CAN to EMU obsługuje zegary z grupy VW a wątpię żeby tak było bo obroty idą analogowo, kontrolka błędów i wiele innych to sygnały analogowe. Chyba że to jakeś takie "pół CAN" jakby przejściówka lub jakoś zupełnie inaczej przekazywana cyfrowo informacja. Istnieje jeszcze takie urządzenie jak FIS controll ktore umozliwia wyświetlanie przez FIS dowolnej zawartości ale trochę to kosztuje niestety. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-02-11, 22:50
|
|
|
O tym, że info o spalaniu przesyłane jest CANem przeczytałem w którymś z SSP (Selbststudiendienprogramm) który dotyczył komunikacji między sterownikami w naszych ósemkach.
Co do FIS-Control to już miałem to w rękach, fajna sprawa dla indywidualnych projektów ...no ale i dosyć droga, trzeba około 300 euronów wydać. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
|