Autor |
Wiadomość |
peter_
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 14:38 [S8 D2 00
] Uszkodzona zwrotnica
|
|
|
Drodzy Forumowicze,
Miałem przypadek, iż jedna pani wyjechała z podporządkowanej i trafił mnie centralnie w prawe przednie koło Byłem na sprawdzeniu geometrii i mam prawdopodobnie uszkodzoną zwrotnicę gdyż odchyłka wynosi 2 st w pochyleniu koła (góra poszła do środka). Mam zwrotnicę 4D0 407 258 K (żeliwo) i nigdzie takowej namierzyć nie mogę... Czy mogę zastosować przedliftową ( 4D0 407 258 G) lub czy mechanik się nie pomylił i może to być kwestia górnych wahaczy ???
Jeżeli ktoś miał podobny problem to uprzejmie proszę o poradę w temacie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-05-21, 14:48
|
|
|
Jeżeli masz z przodu hamulce Brembo 345mm, a tak by sugerował model i rocznik twojego auta, to nie możesz zastosować żadnej zwrotnicy z przed-lifta bo tam zacisków Brembo nie było i nie ma ich jak zamocować.
Inna sprawa, że żeliwo w S8 pod Brembo to raczej nie wychodziło więc może masz zwykłe hamulce.
Podeślij VIN to sprawdzę jak to auto wyjechało z fabryki. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-05-21, 15:45
|
|
|
Zwrotnice miałeś już zmieniane , najlepiej szukać takiej jakiej masz a wiem że nie będzie to łatwe . Nie możesz zastosować innej zwrotnicy teraz bez dodatkowych zmian |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
peter_
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 19:15
|
|
|
Zapewne były zmienione przez poprzednika na piasty z tarczami 323 (takie są) K od G różni się z tego co zauważyłem tym że zaciski są mocowane do zwrotnicy w G do nagwintowanych otworów od tyłu a w K przez przelotowe od przodu (patrząc na piastę od strony mocowania koła. Jak nie znajdę K to jakie modyfikacje należy wykonać? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
peter_
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 20:47
|
|
|
"redukcja do banana" nie za bardzo ogarniam... możesz jaśniej ? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-05-21, 21:04
|
|
|
Banan czyli inaczej tylny wahacz w przednim zawieszeniu , zwrotnice z 3.3 tdi mają większy otwór montażowy sworznia tego wahacza niż zwykly tradycyjny .
Proszę jutro zadzwonić to wszystko wyjaśnię |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
peter_
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-21, 21:08
|
|
|
OK, THX |
|
|
|
|
|
|
|
Slavokus
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 08 Maj 2021 Posty: 20 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2022-09-04, 14:12
|
|
|
Witam.
Może ktoś podpowie czy zwrotnicę 4DO 407 258M można zamienić na 4DO 407 258G lub 4DO 407 258L lub 4DO 407 258F pomijając grubości swożni dolnych wachaczy ?.Pozdrawiam. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Slavokus
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 08 Maj 2021 Posty: 20 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2022-09-04, 16:06
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedz.Pozdrawiam.
Czy w ogóle podejdzie jakaś inna ?Ceny tej z tym numerem powalają. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Slavokus
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 08 Maj 2021 Posty: 20 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2022-09-04, 16:30
|
|
|
OK.Rozumiem.Dzięki,będę szukał.Jak nie-trzeba się będzie nastawiać na większy wydatek.Pozdrawiam. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2022-09-04, 18:08
|
|
|
1 ALU to koszt 600-800zl , 2 zeliwne obecnie 1400zl / para , jeśli z autem zostajesz na dłużej - szukaj żeliwnych a jedną sprawną ALU - sprzedaj |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
Slavokus
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 08 Maj 2021 Posty: 20 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2022-09-04, 19:06
|
|
|
Czy ta z końcówką R to jest żeliwna i czy tylko na taką da się zamienić ?Przyznam się że nie wiem jak się dobiera zamienniki.W tej mojej jest nadpekniete gniazdo ,,banana"(ktoś mocno w to walił przy wymianie aż jest trochę spłaszczone)W gnieżdzie jest jescze tulejka przejscia z grubego swożnia na cienki.Dalej nic się nie dzieje ale nie daje mi spokoju.Pospawać to to chyba nie bardzo.Nawet jak będzie trzymać to będzie cały czas jazda w stresie. |
|
|
|
|
|