Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 3.7PB ] Demontaż zamka schowka  
Autor Wiadomość
DobraRobota 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Koszalin/Wrocław
Wysłany: 2015-01-02, 10:57   [D2 95 3.7PB ] Demontaż zamka schowka

Witam Panowie, spadła mi linka z przycisku otwierania schowka i nie mogę go zamknąć. Schowek już zdemontowałem, by się do tego dobrać, ale nie mogę sobie poradzić z demontażem samego przycisku z zamkiem. Ma ktoś może jakieś zdjęcia? Czy jest on jakoś przykręcany, czy tylko na wcisk i zapiera się dwoma piórkami z blachy? Trzeba ściągać Airbag? Może ktoś już z tym walczył?

Z góry śliczne dzięki!
_________________
To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-02, 15:20   





tu na zdjęciach widać że z tyłu za nim jest śruba. Widać dokładnie na pierwszym zdjęciu.
Musi być przykręcony małą nakrętką. Rwanie na siłę nic nie da. Możesz uszkodzić.
Po odkręceniu są dwa zatrzaski. Jeden od góry i jeden od dołu.

http://www.audipages.com/...eboxrepair.html
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-01-02, 15:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-02, 15:29   

Musisz odkręcić nakrętkę z śruby nr 1 wtedy te boczne blaszki się poluzują i wyjdzie.
_________________
 
 
DobraRobota 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Koszalin/Wrocław
Wysłany: 2015-01-03, 10:53   

Witam raz jeszcze, dziękuję za zaangażowanie, niestety nie jest do końca tak jak wygląda to na zdjęciach :)

wkręt, którego końcówka jest widoczna na zdjęciach (śrubka) ma od wewnętrznej strony przycisku normalny łeb na wkrętak krzyżowy PZ2 - oznacza to, że wkręt można wykręcić jedynie do środka w taki sposób, że będzie się on nam chował w obudowę przycisku. Byłoby to teoretycznie możliwe, gdyby nie celowo i maszynowo zagnieciony gwint. Nawet jeśli udałoby się nam go w jakiś sposób wyprostować, to jedyną metodą byłoby nakręcenie na niego dwóch nakrętek M5/M6 (nie mierzyłem) na kontrę i jest szansa ruszenia wkręta. Problem natomiast sprawi dobranie narzędzia, ponieważ jest tam baaardzo mało miejsca, by tym kręcić, jedynie jakaś naprawdę mała końcówka elastyczna, ale idźmy dalej :) Gdy wkręcimy ten wkręt, blaszki będą jedynie luźniejsze, ale nie na tyle, by przycisk zdemontować. Reasumując - ten wkręt służy do montażu przycisku i w demontażu nie jest on przydatny.
Moim zdaniem są dwa sposoby na demontaż tegoż zamka - ściągnięcie całego górnego kokpitu - dla mnie opcja nie do przyjęcia jak na takie gówienko, druga to ta, którą wybrałem - on środka auta z miejsca pasażera, od przodu przycisku z góry i na dole na siłę wciskałem cienkie, ale twarde wytrychy tak, by blachy te wygiąć w drugą stronę, w stronę komory silnika. Wtedy, używając nie mniejszej siły i chemii poślizgowej można go od tyłu wypchnąć do przodu. Po wyjęciu dopiero można go stosunkowo łatwo rozebrać i wywnioskować, że "walka ze śrubką" mogłaby zapewnić nam wylew, a nie demontaż przycisku.

W każdym razie dziękuję za zaoferowaną pomoc, mam nadzieję, że rewanżuję się opisem.

Okazało się jednak, że nie spadła mi linka z przycisku, ale pękł sam zamek schowka za linką. Niemniej okazuje się, że wymieniając zamek i tak trzeba ściągnąć oryginalną linkę z przycisku, by zamontować nową od nowego zamka, ponieważ z zamka nie ściągniemy, jest on zanitowany, a pozwoliłem sobie roznitować swój, uszkodzony i wolałbym tego nie składać - już łatwiej wyjąć przycisk ;)

Pozdrawiam wszystkich!
_________________
To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.