Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Licznik przelutowanie eepromu  
Autor Wiadomość
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2022-09-27, 17:17   [D2 preFL ALL ] Licznik przelutowanie eepromu

Czołem padł mi licznik, kupiłem drugi identyczny. Czy jeśli przelutuję eepromy to przeniosę przebieg czy wywali błąd? Przedlift bez immo bez can.
Ciekawe jak z kalibracją zegarów. Mój stary z właściwym przebiegiem miał kiepskie.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-09-27, 19:45   

Powinno przenieść przebieg, kodowanie licznika, ustawione interwały inspekcji bez błędu, ale tak czy inaczej zrobiłbym sobie kopię zapasową z kości, która trafi do nowego licznika.

Jeśli jako kalibracje rozumiesz to, co pokazują wskazówki względem wartości realnej, to nie, w tych licznikach to jest zapisane gdzieś w pamięci procesora.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2022-09-28, 09:36   

gtfan napisał/a:
Powinno przenieść przebieg, kodowanie licznika, ustawione interwały inspekcji bez błędu, ale tak czy inaczej zrobiłbym sobie kopię zapasową z kości, która trafi do nowego licznika.

Masz rację z kopią zapasową odłożę akcje aż przyniosę programator.


gtfan napisał/a:

Jeśli jako kalibracje rozumiesz to, co pokazują wskazówki względem wartości realnej, to nie, w tych licznikach to jest zapisane gdzieś w pamięci procesora.


Jak kiedyś też zmieniałem licznik a trafił się taki z ładnym FIS ale innym sufiksem i chciałem kontynuować przebieg to trafiłem do maga który bez wyciągania szafy zaprogramował właściwy. Wtedy (jestem prawie pewny) popsuła się kalibracja obrotomierza i prędkościomierza.
Co on robił nie wiem. Jeśli tak faktycznie się stało to najlepiej było by zaprogramować przebieg ale umiejętnie nie kasując innych danych. To było by najlepsze bo szkoda mi ruszać ten licznik fizycznie jak FIS wyświetla wszystko. A jak dotknę taśmy to znając życie przestanie <boisie>
Wtedy nawet myślałem czy jest możliwość zestrojenia wskaźników ale nic Internet nie zeznaje. Tyle, że w nowszym liczniku (z numerem 920 zamiast 919) na forum A6 jest wątek o takiej zabawie
Może jednak ten błąd kalibracji wskazań już był wcześniej i faktycznie zaszyty jest gdzieś indziej - nie wiem.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-09-28, 11:16   

U siebie wymieniałem licznik (też z powodu FIS-a) z wczesnego modelu skalowanego od 20km/h i 100km/h na godzinie 10, na nowszy typ skalowany od 0 i 100km/h na godzinie 12. W obu wsady były dużo krótsze i bez sekcji pasujących do skalowania wskazówek, w porównaniu do tego, co było w opisach na forum A6. Bo też chciałem ogarnąć prędkościomierz zawyżający o 5km/h.

Mnie się nie udało przepisać przebiegu żadnym programem, ale to też może kwestia kiepskich interfejsów jakie mam, tylko musiałem edytować wsad. Kwestię błędnej sumy kontrolnej, z tego co pamiętam rozwiązywało przekodowanie licznika w VAG-COM / VCDS - tzn zmiana kodowania -> zapis -> przywrócenie starego kodowania -> zapis.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
wasiesto 

Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2022-10-09, 21:07   

myślę że mogę spróbować pomóc
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2022-10-12, 02:20   

Dzięki za chęci! Sprawę już załatwiłem przelutowaniem eepromu. Porównałem sobie jeszcze inny licznik zadając sygnał prędkości z generatora i wychodzi, że kalibracja do 100 jest pi razy oko precyzyjna, pomiar minus 3 km/h, potem przy 120 jakieś 5, 180 jakieś 10, zaś przy 260 już 18.
Sam wskaźnik ma dużą histerezę mechaniczną. Różne liczniki zachowują się podobnie. Obrotomierz jest dość precyzyjny. Termometr chłodziwa pokazuje "coś tam"... od 70 do 110 okolice 90 jest raczej leniwy i coś inaczej wskazuje jak temperatura ponad to narasta i inaczej jak spada. Widać, że jak przekroczy te 110 to już ma straszyć ;-)
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 56
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2022-10-13, 10:54   

Witam , taka rada na przyszłość lepiej zaczytać starego eeproma i nie przekładać tylko zawartość wgrać do nowej kości i włożyć do licznika . , Pozdrawiam
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.