Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] 4HP24 pomiar temp. oleju  
Autor Wiadomość
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-10-24, 23:26   [D2 preFL ALL ] 4HP24 pomiar temp. oleju

Po wymianie chłodnicy postanowiłem zerknąć sobie jaką temperaturę ma olej w ASB.
Kanał 1 pozycja 2 po mieście pokazywała 85. Po postoju 20,3. Dziwi mnie jednak wartość 45 po godzinie jazdy włącznie z autostradą. W pozostałych kanałach znalazłem też informacje "transmission cold" Miski nie da się dotknąć więc musi mieć więcej jak 60-70.
Jak to jest z pomiarami? mam złego VCDS? - wersja lite
Błędów sterownika nie ma. Może trzeba przedzwonić obwód czujnika i zmierzyć czy termistor ma poprawne wartości. One padają? Ma kto może tabele rezystancji od temepratury?

Przed tym trochę żałowałem, że nie sprawdziłem wcześniej na ori chłodnicy w celach porównawczych. Skoro jednak te pomiary wychodzą mi takie jakieś dziwne to i tak bym wiele nie zyskał.
Zastanawiam się czy wstawiać dodatkową chłodnice oleju czy nie. Obawiam się wzrostu temperatury a jak wiadomo ciepło to wróg trwałości. Ta nowa chłodnica ma z tego co widzę inny wymiennik, olej nie płynie przez niego łatwo jak przez starą.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-25, 00:33   

4HP24 nie ma czujnika temperatury. Kanał 1 pozycja 2 to temp. silnika.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-10-25, 07:33   

Zakładaj dodatkową - polecam :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2016-10-25, 08:28   

Dosłownie tak jak Michał pisze.



Pozdrawiam
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-10-25, 11:35   

Hyhy, nie ma pomiaru... a myślałem, że to już będzie 20 wiek elektroniki :-)
Znalazłem taką chłodnicę na all. ale nie wiem jaki ma wymiar rdzenia
http://allegro.pl/show_item.php?item=6556932226
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-10-25, 11:39   

Zmieści się
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-10-25, 19:05   

Opis montażu dodatkowej chłodnicy ASB masz w dziale warsztat.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-10-25, 23:16   

Przemyślę te rozwiązania, dziękuję.
Przeglądam dostępne w sieci manuale do 4HP24 i w Jagu czujnik temperatury oleju skrzyni występował. To ciekawe, że w Audi nie ma. Co więcej np wyczytałem, że np w tych skrzyniach przy temperaturze oleju ponad 120, szybciej i na dłużej jest zapinany lock-up w celu uniknięcia dalszego wzrostu temperatury. BRak tego pomiaru jest b. dziwny.
Z ciekawości jak znajdę czas dołączę czujnik na wlocie chłodnicy aby zobaczyć jaka jest temperatura oleju wychodzącego z konwertera (w trybie lock-up olej przez chłodnice płynie w drugą stronę jak widzę po diagramie).
W autach z mniejszymi silnikami wymiennik w chłodnicy był w istocie wymiennikiem - dogrzewał też olej w skrzyni przy niewielkich obciążeniach tak by jego temperatura możliwie szybko wynosiła ponad 60 w celu uniknięcia kondensacji wilgoci. W Audi z ABZ jednak nie przypuszczam aby był z przechłodzeniem kłopot.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.