Autor |
Wiadomość |
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-10-24, 23:26 [D2 preFL ALL
] 4HP24 pomiar temp. oleju
|
|
|
Po wymianie chłodnicy postanowiłem zerknąć sobie jaką temperaturę ma olej w ASB.
Kanał 1 pozycja 2 po mieście pokazywała 85. Po postoju 20,3. Dziwi mnie jednak wartość 45 po godzinie jazdy włącznie z autostradą. W pozostałych kanałach znalazłem też informacje "transmission cold" Miski nie da się dotknąć więc musi mieć więcej jak 60-70.
Jak to jest z pomiarami? mam złego VCDS? - wersja lite
Błędów sterownika nie ma. Może trzeba przedzwonić obwód czujnika i zmierzyć czy termistor ma poprawne wartości. One padają? Ma kto może tabele rezystancji od temepratury?
Przed tym trochę żałowałem, że nie sprawdziłem wcześniej na ori chłodnicy w celach porównawczych. Skoro jednak te pomiary wychodzą mi takie jakieś dziwne to i tak bym wiele nie zyskał.
Zastanawiam się czy wstawiać dodatkową chłodnice oleju czy nie. Obawiam się wzrostu temperatury a jak wiadomo ciepło to wróg trwałości. Ta nowa chłodnica ma z tego co widzę inny wymiennik, olej nie płynie przez niego łatwo jak przez starą. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-25, 00:33
|
|
|
4HP24 nie ma czujnika temperatury. Kanał 1 pozycja 2 to temp. silnika. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2016-10-25, 08:28
|
|
|
Dosłownie tak jak Michał pisze.
Pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-10-25, 11:35
|
|
|
Hyhy, nie ma pomiaru... a myślałem, że to już będzie 20 wiek elektroniki :-)
Znalazłem taką chłodnicę na all. ale nie wiem jaki ma wymiar rdzenia
http://allegro.pl/show_item.php?item=6556932226 |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-10-25, 19:05
|
|
|
Opis montażu dodatkowej chłodnicy ASB masz w dziale warsztat. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-10-25, 23:16
|
|
|
Przemyślę te rozwiązania, dziękuję.
Przeglądam dostępne w sieci manuale do 4HP24 i w Jagu czujnik temperatury oleju skrzyni występował. To ciekawe, że w Audi nie ma. Co więcej np wyczytałem, że np w tych skrzyniach przy temperaturze oleju ponad 120, szybciej i na dłużej jest zapinany lock-up w celu uniknięcia dalszego wzrostu temperatury. BRak tego pomiaru jest b. dziwny.
Z ciekawości jak znajdę czas dołączę czujnik na wlocie chłodnicy aby zobaczyć jaka jest temperatura oleju wychodzącego z konwertera (w trybie lock-up olej przez chłodnice płynie w drugą stronę jak widzę po diagramie).
W autach z mniejszymi silnikami wymiennik w chłodnicy był w istocie wymiennikiem - dogrzewał też olej w skrzyni przy niewielkich obciążeniach tak by jego temperatura możliwie szybko wynosiła ponad 60 w celu uniknięcia kondensacji wilgoci. W Audi z ABZ jednak nie przypuszczam aby był z przechłodzeniem kłopot. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
|