Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 3.7PB ] SWAP silnika 3,7V8 z A8D2 i skrzyni Tiptron  
Autor Wiadomość
xrysio 

Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysio
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 5
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-05-10, 12:04   [D2 97 3.7PB ] SWAP silnika 3,7V8 z A8D2 i skrzyni Tiptron

Witam,

bardzo proszę o pomoc w podpięciu elektryki silnika i skrzyni po swapie silnika 3,7V8 z Audi A8D2 wraz z automatyczną skrzynią przednionapędową Tiptronic. Zamontowałem taki zestaw do innego auta i potrzebuję jak najprostszego schematu, jak to podpiąć elektrycznie, żeby działał w silniku zapłon i wtryski oraz skrzynia. Nie zabardzo wiem, jak się za to zabrać.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam!
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-05-10, 13:12   

a może Rysio by tak najpierw regulamin przeczytał aby wiedzieć co i jak <hihi>

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
xrysio 

Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysio
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 5
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-05-10, 15:59   

Bardzo przepraszam, przyznaję, że rzeczywiście nie doczytałem regulaminu.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-05-10, 20:07   

xrysio napisał/a:
...jak to podpiąć elektrycznie, żeby działał w silniku zapłon i wtryski oraz skrzynia. Nie zabardzo wiem, jak się za to zabrać.

xrysio, takie sprawy planuje/omawia się przed swapem silnika ...nie po <faktycznie>
Generalnie musisz oddać komuś sterownik kto wyłączy w nim immo i silnik zagada.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-05-11, 02:49   

Akurat w D2 to jest wszystko w zasadzie mega proste, bo silnik z wiązką jest demontowalny (caly zespół napędowy). Tak naprawdę trzeba wyjąć wszystko z budy (silnik+skrzynia+wiązka+sterowniki z podszybia). Oczywiscie wiązka i sterowniki rzucone na kolektor i odpięte tylko przy scianie grodziowej.

Po tym zabiegu pozostaje jedynie wyłączyć immo jak Daniel napisał (najblizszy tuner jakiś potrzebny i ok. 300 zlotych w kieszeni) i podłączyć właściwie zasilanie i masy do sterowników pod wtyczki odpięte z grodzi. Wtedy silnik odpali :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
xrysio 

Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysio
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 5
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-05-12, 07:16   

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Mechanicznie robię wszystko sam, natomiast jeżeli chodzi o elektrykę, to działam trochę "Metodą Biblijną" (szukajcie, a znajdziecie).
Robiłem już takie swapy z silnikiem V6 i tak to właśnie podpinałem, ale to było proste, bo była skrzynia manualna. Tutaj jest Tiptronic i boję się właśnie o tą drugą część, czyli o podłączenie skrzyni, tak żeby chodziła. Nie ma do niej osobnej wiązki, a poza tym wyświetlacz biegów jest w liczniku. Czy da się to jakoś prosto podłączyć? Biegi nie muszą być wyświetlane.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-05-12, 17:44   

Cale podlaczenie elektryczne automatu jakie masz leci ci przez wiązkę ze sterownikami (tą demontowaną przy grodzi co miałeś rzucic na kolektor), niczym się nie przejmuj, jak zdemontujesz caly zespol napedowy to rzucając kable na kolektor ssacy silnika będziesz miał podpięty już do przerzucenia komplecik. To co odpinasz z grodzi to zasilania, masy i sygnaly dodatkowe (np. sygnał do predkosciomierza, obrotomierza itp.). Jak te plusy, masy i sygnały połączysz z biorcą to cały zespół napędowy będzie działać (skrzynia i silnik). Musisz tylko właściwie podłączyć wybierak od automatu, to wszystko.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
xrysio 

Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysio
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 5
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-05-15, 06:40   

Piękne dzięki za pomoc. W sobotę udało mi się odpalić silnik. Oczywiście tylko kilka razy po ok. 1 sek., bo nie jest jeszcze ściągnięte immo i chłodzenie silnika też jeszcze nie podłączone. Mam nadzieję, że w przyszły weekend uda mi się znowu coś zrobić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.