Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Butla gazowa  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-25, 14:44   [D2 96 4.2PB/LPG ] Butla gazowa

Pytanie szczególnie do znawców LPG a jest takich tu kilku :)
Jak działa ogranicznik tankowania w baniaku na gaz?

Mój mały problem polega na tym że zauwazyłem że raz wbijam wiecej gazu raz zdecydowanie mniej i dotychczas nie było to az tak razące do wczoraj gdy to tankowałem autko jak zawsze na full az odbije. A po odpaleniu mały zonk bo z 4 diod na mierniku poziomu gazu ostatnia sie nie świeci i nie zapaliła a dziś po niewielu km zgasła kolejna więc zdecydowanie nie dobiło mi do końca-tyle ile powinno. Zauwazyłem też że jak ciśnienie na dystrybutorze mniejsze to tankuje mi powoli ale wbija wiecej.
Znawcy poradzcie mi jak to tam wygląda ten mechanizm? :)
 
 
Dymian 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 161
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2013-08-30, 15:17   

Jest mega skomplikowany bo ma zasadę działania elementu ze spłuczki w toalecie;)
Jest sobie drut na końcu którego jest tworzywo- w miarę wzrostu poziomu płynu w zbiorniku drut idzie ku górze aż do momentu odbicia. Dlatego jak chcesz zwiększyć pojemność zbiornika to odginasz drut do góry.

A ilość lampek to sobie można w buty wsadzić. Na moje 3 auta z lpg w żadnym nie jest to miarodajne. W jednym mam BRC i mi po 10 km znika 1 dioda..
Ogólnie wskazanie diodami to przerobiony sygnał analogowy wskazówki na butli na napięcie- a te redukuje się w ustawieniach sterownika- w stagu sporo mi zajęło aby zbliżyć się do akceptowalnego poziomu- ale dalej nie jest ideał.

ja będąc tydzień temu w DE w żadnej nie zatankowałem na full.. w PL wchodzi mi 51/52L na maxa a tam od 47 do 50maxxx a ceny w DE to też kosmos od 0.709 po 0.879ojro ehh
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-08-30, 15:49   

Dymian napisał/a:

A ilość lampek to sobie można w buty wsadzić.


akurat u mnie jest t w miarę dokładne.
 
 
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-30, 22:12   

Po przerobieniu kilku aut z różnymi instalacjami gazowymi stwierdzam że najlepiej jest jeździć na licznik. Tankujesz na jednej stacji full robisz pełen zbiornik i znów na tej samej stacji lejesz full sprawdzasz licznik ile przejechałeś i wiesz. A żeby być pewnym to robisz to samo na innej stacji i patrzysz czy nie oszukują :P
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2013-08-31, 08:24   

Ja na lpg staż bardzo krótki,bo ok miesiąca,ale trzasnąłem już ponad 3 tyś km i po zatankowaniu w pl weszło mi 56 ltr,w czechach 52,słowenia 50,chorwacja 51.Podobno jest to uwarunkowane ustawieniem ciśnienia w dystybutorze.Co do wskazników poziomu gazu,to kiedyś miałem primer,którą przywiozłem z holandii,miała lpg od nowości zamontowane i poziom lpg pokazywało normalnie na wskazniku poziomu pb.Mój znajomyu ma passata z cng przywieziony ze szwecji,jemu spalanie,chwilowe,średnie itd.pokazuje normalnie na fis-ie.Te nasze instalki,to jeszcze zacofane.
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
Dymian 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 161
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2013-08-31, 08:27   

Jest możliwość zrobienia, aby wskaźnik poziomu paliwa pokazywał poziom LPG. Tak mają jakieś holenderskie instalacje- ale czy warto wyłożyć ponad 500 zł aby tak było?
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2013-08-31, 14:30   

Oczywiście,że nie warto,bo to powinno być w cenie przy zakładaniu instalacji.Primera była 1994 rok,więc prawie 20 lat temu nie było to nic nadzwyczajnego w holandii.
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-31, 14:53   

Cytat:
ja będąc tydzień temu w DE w żadnej nie zatankowałem na full.. w PL wchodzi mi 51/52L na maxa a tam od 47 do 50maxxx a ceny w DE to też kosmos od 0.709 po 0.879ojro ehh

Ceny nie są duże w stosunku do zarobków więc ja mieszkając tu się ciesze że nie wywalam za litr ponad 2 tylko 0.76c :)
W PL wam więcej wchodzi gazu bo zwyczajnie tam oszukują. Sam po sobuie wiem że tankowałem więcej litrów a przejeżdzałem mniej kilometrów niż na gazie niemieckim :)

U mnie te lampki jakis czas chodziły w miare jednostajnie teraz juz nie. Może to wina tego że nie tankuje pustej butli a od rezerwy do rezerwy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.