Autor |
Wiadomość |
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-01-16, 19:53 [D2 ALL
] Wymiana krzyzaka kolumny kierowniczej
|
|
|
Witam.
Tak jak w temacie,prosze o pomoc i wskazowki dotyczace jak wymienic krzyzak kolumny kierowniczej.
Zauwazylem,ze jest luz w krzyzaku i chce go wymienic.
Co musze zrobic zeby go wymienic.
Prosze o jakis opis i wskazowki,ktore pomoga mi w wymianie tego krzyzaka.
Na pewno musze wypiac go z maglownicy,co zrobic pozniej zeby wyjac go z kolumny kierowniczej i wlozyc drugi krzyzak??? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-01-16, 20:07
|
|
|
Czeka Cię trochę roboty. W skrócie co trzeba zrzucić w kolejności:
- kierownica
- dolna osłona deski
- boczek tunelu od strony kierowcy (niekoniecznie, ale warto)
- obudowa manetek
- manetki
- kanał nawiewu w nogach kierowcy
- zespół regulacji kolumny kierowniczej
- wałek kierownicy z krzyżakiem
Ogólnie przy drugim razie roboty na jakieś 30 minut (bo za pierwszym zeszło z półtorej godziny żeby nic nie urwać ). |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-16, 20:44
|
|
|
Rentek, tu masz caly opis. Fakt faktem po niemiecku ale po rysunkach dojdziesz. No chyba ze znasz niemiecki to bez problemu
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krajan
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 12 Skąd: GOŁDAP/GDAŃSK
|
Wysłany: 2017-01-17, 10:24
|
|
|
To ten krzyżak się zużywa??? |
_________________ Lord of the rings |
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-01-17, 11:02
|
|
|
Pewnie tak. ...tak jak wszystko co się eksploatację to się zużywa, u mnie ma luz... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-17, 11:51
|
|
|
krajan napisał/a: | To ten krzyżak się zużywa??? |
no dokładnie, podobnie jak na wale napędowym |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
krajan
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 12 Skąd: GOŁDAP/GDAŃSK
|
Wysłany: 2017-01-17, 13:20
|
|
|
no na wale to on ma co robić a przy kolumnie... hmm |
_________________ Lord of the rings |
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-01-17, 15:39
|
|
|
Panowie mam poważny problem bo nie mogę włożyć tego walka z frezem do kolumny.
Co robię nie tak i co mam zrobić żeby żeby swobodnie weszło mi to.
Dodam,że wyciągnąłem krzyżaka bez problemu.
Bardzo proszę o pomoc.
Czy muszę rowno ustawić na frezach żeby swobodnie weszło? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-01-17, 21:02
|
|
|
Tam jest z tego co pamiętam bardzo drobny wieloklin i trzeba go jedynie dobrze ustawić. Nic go dodatkowo nie blokuje. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-01-18, 06:16
|
|
|
Czy trzeba kolumne wyciagnac na zewnatrz zeby spokojnie i dokladnie wlozyc krzyzak?
Probowalem na kolumnie w srodku i nie dalem rady,wyciagnolem na zewnatrz i krzyzak wszedl...ale z pomoca mlotka...
Na pewno musialem zle osadzic krzyzak w kolumnie w poczatkowej fazie wkladania i stad problem zeby spokojnie mogl krzyzak wejsc i swobodnie pracowac w srodku.... |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-01-18, 14:47
|
|
|
Moment, bo teraz piszesz o krzyżaku a wcześniej o wieloklinie. Wałek w kolumnę wchodzi bezoporowo tylko dobrze się trzeba ustawić z frezami. Ja sobie demontowałem kolumnę. To tylko cztery nakrętki i ewentualnie cztery wtyczki. Krzyżak nie ma z tym za wiele wspólnego. W razie czego mogę CI nawet filmik nagrać, bo mam gdzieś taki zestaw luzem |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-01-18, 14:58
|
|
|
Chodzi mi o ten frez na walku krzyżaka który wchodzi w kolumnę, pewnie zle spasowalem i problem powstał z włożenie do środka kolumny, jak mniemam krzyżak z wałkiem ma luźno chodzić w środku? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-01-18, 17:45
|
|
|
Ma być luźny wzdłuż tak, jak pracuje kolumna wyjeżdżając i się chowając. Lewo/prawo na wieloklinie nie może być luzu. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2017-01-18, 20:32
|
|
|
Rozumiem,jutro zabieram sie za skladanie,przyjdzie kolumna razem z walkiem i bede dzialal...
Bardzo dziekuje za podpowiedzi wszystkim forumowiczom. |
|
|
|
|
|
|
|
|