Autor |
Wiadomość |
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-03-24, 17:01 [D2 FL ALL
] Skrzypienie kierownicy
|
|
|
Witam, przedstawię objawy mojego problemu, otóż gdy jadę poza miastem gdy nie używa się zbytnio kierownicy w dużych zakresach skrętu wszystko jest ok, problem zaczyna sie w czasie jazdy po np. mieście gdy olej się bardziej zagrzeje zaczyna skrzypieć (tak jakby pocierać na sucho metalem o gumę) w okolicach maglownicy. Na pewno nie pasek i nie pompa. Podkreślam że nie ma żadnych objawów w pracy maglownicy chodzi płynnie i lekko, tylko to skrzypienie wkur...
Wymieniłem już olej na FEBI zielony, przewód powrotny do zbiorniczka oleju się pocił więc też go wymieniłem, wyczyściłem filtr, nowe końcówki drążków i dalej piszczy. |
|
|
|
|
|
|
|
krystek
Użytkownik
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystek
Jeżdzę: a8
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: slaskie
|
Wysłany: 2011-03-25, 06:51
|
|
|
mialem w poprzedniej a8 taki problem.maglownica do wymiany.mozna tak jezdzic ja zrobilem 30tys. |
_________________ ks |
|
|
|
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-03-25, 09:25
|
|
|
krystek napisał/a: | mialem w poprzedniej a8 taki problem.maglownica do wymiany.mozna tak jezdzic ja zrobilem 30tys. |
I po tych 30tyś. wymieniłeś profilaktycznie czy padła całkowicie w czasie jazdy...
Od jednego znajomego usłyszałem żeby wyciągnąć strzykawką ok. 250ml płynu i w to miejsce dolać jakiegoś innego mineralnego oleju silnikowego lub nawet motodoktora, a celem takiej operacji jest zapobiegnięcie rozrzadzenia się płynu po wzroście jego temperatury...bo piszczenie pochodzi z uszczelnień wewnętrznych no i ja tak myśle skoro i tak magiel do wymiany to co mi szkodzi tylko co na to pompa wspomagania?
Proszę o jakieś opinie powyższego tekstu... |
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2011-03-27, 03:01
|
|
|
i ja mam chyba to samo... szczegolnie przy parkowaniu gdzie musze duzo krecic... dokladnie tro samo skrzypienie guma o metal.. i mi sie wydaje ze dochodzi to z kolumny gdzies... tez mnie to wkur.... bede musial chyba rozebrac kolumnie i sprawdzic gdziore to skrzypie... |
|
|
|
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-03-27, 06:14
|
|
|
DoRuS napisał/a: | i ja mam chyba to samo... szczegolnie przy parkowaniu gdzie musze duzo krecic... dokladnie tro samo skrzypienie guma o metal.. i mi sie wydaje ze dochodzi to z kolumny gdzies... tez mnie to wkur.... bede musial chyba rozebrac kolumnie i sprawdzic gdziore to skrzypie... |
To jak byś coś wyczaił to koniecznie daj znać co to... |
|
|
|
|
krystek
Użytkownik
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystek
Jeżdzę: a8
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: slaskie
|
Wysłany: 2011-03-27, 14:18
|
|
|
sprzedalem ja gostek jezdzi dalej z tym ale chalas sie nasilil.poczytaj sobie o tym ceramizerze.chyba jest tez do wspomagania.raczej nie zaszkodzi ale czy pomoze? |
_________________ ks |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2011-03-27, 20:00
|
|
|
tez to miałem szukałem myslałem ze to magiel a okazało sie ze zawieszenie nasmarowałem wszustkie waczacze i umilkło warto spróbowac nasmarowac przed wyjeciem magla |
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-03-28, 13:02
|
|
|
Ale też miałeś tak że piszczało tylko wtedy gdy używałeś dużo kierownicy np. podczas ciasnego parkowania...bo u mnie tylko wtedy piszczy, a jak przejadę po prostej z 1km to przestaje tak jakby wpływ na to miała temp. płynu, a raczej wahacze się się nie grzeją...
A co myślicie o tych "ceramizerach" |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-03-28, 17:28
|
|
|
A może to sprężyna tak obciera w kolumnie ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
DoRuS
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8L D?
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 54 Skąd: Nowy Jork
|
Wysłany: 2011-03-31, 02:32
|
|
|
u mnie to ewidentnie cos w kierownicy.. potrafie jesze wyzyc czy to wahacze czy co innego. dokladnie dochodzi ze srodka obudowy kolumny ale znowu nie caly czas ylko wpwnych momentach.. |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-04-18, 09:13
|
|
|
No to u mnie podobnie jakieś 3 tygodnie temu jak kręciłem na ciasnym parkingu i miałem wyłączone radio usłyszałem takie ciche piszczenie (guma-metal) tylko że w ten weekend doszło jeszcze to że zaczęło mi pukać jak ruszam szybko prawo-lewo na wyprostowanych kołach czyli luz na maglu. Śruba do redukcji luzu jest ale jak się do niej dostać :?: :?: :?:
Do tego wszystkiego stwierdziłem jeszcze że jak właśnie zaczynam ostro kręcić kierownicą na parkingu wspomaganie traci swoją moc i mam wrażenie jakby przestawało działać. Jak przestanę kręcić lub zacznę robić to wolniej jakby się polepszało. Boję się że pompa zaczęła się kończyć. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić :?: |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-06-14, 13:32
|
|
|
Panowie skrzypi mi kierownica tylko przy skręcie w prawo, w lewo jest bardzo gładko i cicho, wcześniej miałem ten sam problem ale to rozruszałem i była cisza teraz po dłuższym postoju i nieużywaniu auta znowu trzeszczy, nagrałem filmik może ktoś coś doradzi?
Dźwięk dobiega z wnętrza auta jakby zaraz za obudową pod zegarami. Rozerbrać plastiki? Przesmarować?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
|
|
|
|
|
|
|
Iromax
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-05-03, 18:19
|
|
|
Odkopię temat ponieważ szukałem odpowiedzi i nie było nigdzie jasnej odpowiedzi ( chyba, że źle szukałem)
U mnie sprawa piszczącej kierownicy występuje od momentu zakupu auta.
Skrzypienie (takie chrobotanie jak na filmiku powyżej) także było ale to była wina maglownicy. Maglownica zrobiona i już tego nie ma.
Pozostało denerwujące skrzypienie. Dochodzi ewidentnie ze środka i wydawać by się mogło, że z okolicy samego kmoła kierownicy. Gdzieś na necie przeczytałem (chyba forum A4) że, może to pochodzić z okolic "krzyżaka" drążka kolumny kierownicy. Konkretnie w miejscu przejścia przez gródź. Sprawdziłem porobiłem małe doświadczenia - i faktycznie te denerwujące popiskiwanie pochodzi z stamtąd - wygląda jak łożysko z tworzywa
Traktuje to na dzień dzisiejszy smarem teflonowym i jest lepiej. Teoretycznie powinienem wymienić i tak zrobię ale jeszcze nie dziś. Przeczytałem gdzieś, że jest także pewna sekwencja skręcania "krzyżaka" i, że ma to znaczący wpływ na jakość pracy kolumny.
Czy tak faktycznie jest? |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-05-03, 20:17
|
|
|
wyjmij krzyżak , wyczyść i nasmaruj go od nowa . Jak będziesz miał go w rękach luzem dopiero można zobaczyć jak to się potrafi zapiec i cieżko się obraca |
|
|
|
|
|
|
|
Iromax
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-06-05, 18:07
|
|
|
Dzięki za odpowiedź
Ostatecznie powodem "skrzypienia", "pisków" był krzyżak. Potraktowany sprayem silikonowym i jest cisza.
Dopiero po zdjęciu półki pod kierownica można było dokładnie zlokalizować źródło irytujących pisków. |
|
|
|
|
|