Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-11, 22:31 [D2 95 4.2PB/LPG
] Łożysko Przód ?
|
|
|
Witajcie
Od zeszłego roku mam problem z warczącym kołem - lewy przód.
Przed wymiana "zawiasów" warczało jak jechałem prosto oraz przy skręcie w prawo natomiast w lewo cisza.
Po wymianie " zawiasów" oraz geometrii jak jadę prosto cisza, lewo cisza, ale w prawo warczy.
Im większa prędkość tym głośniej warczy - dźwięk podobny do ocierania bieżnika o jakiś wystający element. Oczywiście przenosi się to na budę.
Jak jadę z pochyłem na lewą stronę to warczy nawet przy jeździe na wprost.
Czy może to być łożysko ?
PS na oponie zero śladów zużycia, ząbków itp, itd.
Pamiętaj o TAGach. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-11, 22:37
|
|
|
Tak moze byc,jak warczy to juz zle wrozy. ale sprawdz tez przeguby. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-12, 00:21
|
|
|
Przeguby wymieniałem około października bo miałem "chlupanie" i terkotanie przy skręcie.
Oczywiście komplet - wew. i zew.
W poniedziałek założę zapas i zobaczę bo może to opona - mniejszy koszt wymiany niz łożyska |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 05:56
|
|
|
Ja obstawiam na 100% łożysko. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 11:53
|
|
|
Łożyska dwubieżne potrafią: miałczeć,buczeć,chrobotać,terkotać, szumieć a do tego modulacja zmienia się przy obciążeniu w zależności która cześć jak bardzo juz się zużyła. |
|
|
|
|
speedanad
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 52 Skąd: Stegna
|
Wysłany: 2015-04-12, 12:22
|
|
|
przełóż koło z tyłu na przód i zobacz co się dzieje, jak będzie dalej tak samo, to znaczy że łożysko, jak inaczej to znaczy że opona. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-12, 12:27
|
|
|
W prawym wymieniałem 3 lata temu - stukało podczas jazdy.
Jak wyczytałem przypadkowo na necie podczas poszukiwań tematu klocków hamulcowych to powinno wymianę łożysk robić się w obu kołach jednocześnie bo i tak za jakiś czas poleci drugie, ale dlaczego to ??
Z tego co pamiętam to jak miałem MB 123 to zawsze wymieniałem parami bez względu na zużycie - wymiana w tylnych kołach to była wyższa szkoła jazdy <jezu> |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 12:30
|
|
|
Nigdy nie wymieniałem parami i bywało tak że jedna strona padła a druga zyła jeszcze wiele tyśkm. W ciagu dwóch lat wymieniałemw A8 lewe przednie dwa razy. Stare zaczeło miałczeć a nowe po 3 tys zaraz to samo. Kupiłem z górnej półki i cisza. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-12, 12:41
|
|
|
FAG to chyba górna półka ?
SKF to już Chiny, Malezja, Indonezja |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 12:48
|
|
|
Jak dobrze kojarze to mechanik kupił SKF i sie zaraz wykupkało a FAG od Michała śmiga juz ładnych 9tyś. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-12, 12:57
|
|
|
Możecie podać numer tego łożyska bo na necie mam 2 rodzaje - z "uszami" i bez a nie pamiętam co kupowałem poprzednio <niewiem> |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 13:02
|
|
|
Z Uszami to jest chyba do Lifta. Jesli masz na myśli miejsce na śruby |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-12, 15:20
|
|
|
4 śruby + 1 duża |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 17:23
|
|
|
W przedlifcie nie ma na śruby chyba że masz liftowe zwrotnice. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-12, 19:49
|
|
|
Mam na 99% bez śrub tylko zmylił mnie opis na Alledrogo.
Znalazłem na necie FAG za 300 zł i jakieś STS za 87 zł oraz jakieś CX za 54
Drogo za FAG-a ;( |
|
|
|
|
|