Autor |
Wiadomość |
Papierowy
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: S8
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-12-13, 20:09 [S8 D2 4.2 PB/LPG] Popękany pasek rozrządu.
|
|
|
Witam.
Dziś podczas wymiany łożyska pod wisko, uchyliłem lewą osłonę plastikową rozrządu i ku mojemu osłupieniu zauważyłem dość regularne rowki/pęknięcia na pasku rozrządu
Rozrząd wymieniany w styczniu 2015 w ASO... Od tamtej pory nie zaglądałem pod osłonę. Zdejmując ją całkiem, zauważyłem, że strasznie ciężko wychodzi od spodu (lewa)(po odpięciu klipsa oczywiście). Po zdjęciu okazało się iż lewa osłona metalowa od spodu, przy kole zębatym naciskała na pasek. przez co pasek tarł o nią podczas pracy...zebrały się też tam gumowe opiłki. Pomyślałem, że mechanicy w ASO zbabrali sprawę źle przykręcając obudowę. Poluzowałem śruby i przykręciłem ją dając nieco w dół, uzyskując luz między obudową, a paskiem na kole zębatym.
Jednak gdy próbowałem założyć tą plastikową odubowę spowrotem, zauważyłem, że jest to niemożliwe właśnie od spodu, ponieważ styka się ona tam niemal z łapą, do której przykręcona jest gumowo-metalowa tuleja, podtrzymująca (chyba) silnik. Czyli coś jest nie tak...
Ta tuleja/guma wymieniana była razem z rozrządem w styczniu 2015. W związku z tym nasunął mi się wniosek, że silnik nieco opadł i kontakt obudowy z łapą spowodował nieszczęsne dociśnięcie paska, między obudowę a koło zębate, więc albo ta guma się wyćwiczyła i trzeba ją dokręcić, albo od początku była za słabo dokręcona...
Czy dobrze rozumuję? Czy ktoś z forum przerabiał może coś podobnego?
Mam porobione jakieś zdjęcia, później postaram się wrzucić.
Z góry dziękuję za sugestie i odpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-13, 22:46
|
|
|
Raczej odpuściłbym dalszą jazdę chyba, że planujesz remont silnika |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-13, 23:09
|
|
|
oslona rozrzadu w fl jest na blaszki mocowana, wiec nie wiem jak ja przykrecales? Jedyne co tam sie moze wygiac to blaszana obudowa przykrecona do glowicy pod kolem zebatym wałka. Trzeba ja wtedy rączka odgiac w dół i po sprawie.
BTW to lapa silnika czy wspornik momentu jest po prawej stronie, a Ty cos tu mieszasz z lewa... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Papierowy
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: S8
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-12-14, 18:18
|
|
|
Załączam zdjęcia.
Tak wygląda pasek:
Obudowa plastik:
A tu przyczyna:
[ Dodano: 2016-12-14, 18:28 ]
szeryfisch napisał/a: | oslona rozrzadu w fl jest na blaszki mocowana, wiec nie wiem jak ja przykrecales? Jedyne co tam sie moze wygiac to blaszana obudowa przykrecona do glowicy pod kolem zebatym wałka. Trzeba ja wtedy rączka odgiac w dół i po sprawie. |
Tak, chodzi mi o metalową odudowę, ją odkręciłem i pchnąłem nieco w dół.
szeryfisch napisał/a: | BTW to lapa silnika czy wspornik momentu jest po prawej stronie, a Ty cos tu mieszasz z lewa... |
Przepraszam kolego, ale nie wiem jak to się fachowo nazywa
Element jest widoczny na ostatnim zdjęciu. |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-12-14, 19:17
|
|
|
No to czeka Cię niestety wymiana paska. Z tym nie można jeździć... |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2016-12-14, 19:44
|
|
|
Ja miałem podobnie w D3 3.7 po dzwonie była pęknięta obudowa rozrządu i kawałek plastyku był cofnięty w kierunku paska... tarło tarło aż z całego paska po grubości zostało pół, naszczęście w porę zauważyłem no i wymieniłem. |
|
|
|
|
|
|
|
Papierowy
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: S8
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-12-14, 23:04
|
|
|
To, że pasek do wymiany i nie mogę jeżdzić to wiem Tylko co z tego ,że zmienię pasek jak nie wyeliminuję przyczyny. Dzwona, żadnego nie miałem Stary pasek przed wymianą, nie był wogóle naruszony, a tu są takie pęknięcia. No i ta plastikowa obudowa dawała się normalnie zdjąć i założyć, a teraz strasznie haczy od dołu.
Pytania się nasuwają takie:
Czemu tak się stało i przez ile czasu to mogło trwać?
Możliwe, że 2 lata tak przelatałem? tzn. od początku po wymianie rozrządu tak było żle sklecone i przeleciałem obcierającym pasku ok. 20.000km? Czyli, że w ASO zbabrali sprawę? Wytrzymałby tak dociśnięty tyle km, czy to raczej stało się później z jak narazie niewyjaśnionych przyczyn?
Dlaczego obudowa melalowa rozrządu na dole jest tak blisko tej łapy, że się nie da plastikowej pokrywy zapiąć?
Czy na tej tulei pod łapą widocznej na ostatnim zdjęciu i do której (chyba) przykręcony jest silnik, jest możliwość dokręcenia jej, tak żeby silnik się podniósł?
Według mnie to wygląda jakby silnik opadł zbyt blisko tej łapy na zdjęciu, no i moim zdaniem podczas drgań silnika łapa uderza o obudowę metalową od spodu, pchająć ją znów w kierunku paska. Chyba, że tą łapę źle przykręcili(o ile jest taka możliwość) i da się ją wyregulować tak, żeby była bliżej w stronę chłodnicy, bo haczy w sumie krawędzią?
[ Dodano: 2016-12-15, 14:32 ]
Ta gumowa "tuleja" to poduszka pomocnicza nr OEM: 4D0199267.
Możliwe że silnik na niej jest opuszczony zbyt nisko i to jest przyczyna całego ambarasu?? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Papierowy
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: S8
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-12-15, 15:59
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Bardzo możliwe - koszt nie duży - można wymienić |
Tyle, że ta poduszka była wymieniana razem z rozrządem niecałe 2 lata temu w ASO... Nie widać po niej żeby była zużyta. Możłiwe, że jest niedokęcona lub coś w ten deseń?? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-12-15, 16:03
|
|
|
Papierowy napisał/a: |
[ Dodano: 2016-12-15, 14:32 ]
Możliwe że silnik na niej jest opuszczony zbyt nisko i to jest przyczyna całego ambarasu?? |
Ale ta przednia poduszka nie trzyma silnika w górze, ona ma zapobiegać jego podrywaniu do góry przy gwałtownym przyspieszaniu. Jej łapa jest sztywno przykręcona do karoserii i nie ma regulacji góra-dół.
Za wysokość uwieszenia silnika odpowiadają raczej dolne poduszki. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2016-12-16, 08:01
|
|
|
Jeżeli chodzi o umiejscowienie silnika w komorze to odpowiadają poduszki dolne.
Jeżeli silnik jest za blisko "czegoś" to sprawdzić należy czy sub-rama nie jest
przesunięta w którąś stronę za bardzo. Można ją przesuwać.
Widać byłoby to na geometrii zawieszenia, kąty pochylenia kół by nam się rozjechały.
Co do poduszki górnej na łapie. Tak jak wcześniej było napisane służy
do przytrzymywania silnika na okręcenie się wokół osi wzdłużnej.
Łapa poduszki jest regulowana co do wysokości. Pod łapę daje lub zabiera się podkładki.
Ma to na celu przygotowanie odpowiedniej szczeliny na poduszkę by była odpowiednia.
Nie za duża nie za mała. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-12-16, 18:10
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Łapa poduszki jest regulowana co do wysokości. Pod łapę daje lub zabiera się podkładki.
Ma to na celu przygotowanie odpowiedniej szczeliny na poduszkę by była odpowiednia.
Nie za duża nie za mała. |
Fakt, mój błąd. Nie wiem czemu, ale cały czas siedziało mi w głowie, że podkładki daje się między łapę a poduszkę. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-18, 02:54
|
|
|
Gdy to zobaczyłeś to dlaczego nie zgłosiłeś do ASO? To wydaje mi się najbardziej oczywiste rozwiązanie. Jeśli wymieniali rozrząd rok temu i jest takie uszkodzenie jak na zdjęciach, to nie jest to zużycie eksploatacyjne i muszą poprawić. To tak moim zdaniem, mogę się mylić. Ale zadzwonić i zgłosić to do ASO nie zaszkodzi, stracisz najwyżej kilka groszy na rozmowę. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|