Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Po wymianie paska rozrządu spadł ślizg z jednej głowicy  
Autor Wiadomość
vowo 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: D3
Dołączył: 31 Gru 2023
Posty: 3
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 2023-12-31, 11:09   Po wymianie paska rozrządu spadł ślizg z jednej głowicy

Witam auto trafiło na warsztat ponieważ uszkodzona była pompa ABS po regeneracji i odpaleniu okazało się że cieknie mocno z pompy wody. Klient przyznał ze był problem z wyciekiem u nas się pogłębił więc jeszcze problemu nie było. Ustaliliśmy że zrobimy te pompę z paskiem i napinaczami przód. Po ciężkiej batali tj. Naprawa gwintów śrub pompy wody i wymianie rozrządu na blokadzie sztacheta i blokada wału sprawdzeniu kilku obrotów wałem okazało się że silnik hałasuje i nie równo pracuje. Z diagnostyki wyszło że wałek ssący jest przesunięty o 30st. Zdemontowaliśmy górę tel głowicy na której był problem okazało się że brak jest górnego ślizgu a wałek przesunięty o dwa zęby. Ślizg dolny foto dołączę. Ślizg górny w kawałkach największy na foto skompletowany może w 20%. Jest problem z klientem uważa że jego to nie interesuje ja uważam że ślizgi w takim stanie powinny być wcześniej wymienionej a jego pęknięcie to i tak była by kwestią chwili. Nie chciał ich zmieniać. Mało tego dalej na próbę nie chce ich zmieniać mówiąc że on chce aby chodził tak jak chodził.

Moja prośba o opinię jakie macie doświadczenie z tego co widać po foto i opinie dotyczące możliwości racjonalnego rozwiazania sytuacji.

Ja nie mogę na to co tam jest już ustalone tego skręcić bo jestem świadom że to jest bomba zegarową. Oczywiście jeden Ślizg którego nie ma będzie musiał być...


 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-12-31, 13:52   

Jeśli pan nie przystaje na warunki twojej naprawy i nie chce zapłacić za nowe części, to je zdemontuj i oddaj panu auto w puzlach z faktura za usługę demontażu.
 
 
Konrad123 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Toruń
Wysłany: 2023-12-31, 14:16   

Masz protokół przyjęcia pojazdu? Masz zlecenie naprawy? Generalnie takie rzeczy najlepiej mieć na papierze. Wiem, że sporo warsztatów tego unika jak ognia, nie rozumiem kompletnie dlaczego. Jeśli jest to na papierze niech również klient podpisze odmowę wymiany danej części i problem z głowy. Jeśli nie, to jest problem.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2023-12-31, 15:38   

Z drugiej strony patrząc. Oddajesz auto do warsztatu to raczej spodziewasz się precyzyjnej dokładnej diagnozy, albo tego wymagasz. Wg prawa osoby prowadzące warsztat są "ekspertami" w danej dziedzinie.

Jeżeli jest taki problem, to nie wiem czy wezwanie rzeczoznawcy nie będzie rozwiązaniem, i oczywiście jeżeli wyjdzie nie Twoja wina, to on za niego płaci i dalej wiesz co robić. Jeżeli przyjmie stronę klienta, to niestety to po Twojej stronie będzie wszystko..

Jeżeli będzie z tym problem to nie składasz oddajesz auto w takim stanie jak teraz z oficjalnym pismem i protokołem przekazania,. Rozliczacie się za dotychczasowa pracę i tyle.

Tak bym chyba do tego podszedł
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-12-31, 16:33   

Niestety ale przy starym aucie nie jesteś wstanie wszystkiego przewidzieć i zrobić na wstępie precyzyjnej diagnostyki. Wiele rzeczy wychodzi w praniu, a jeśli klient nie daje sobie wytłumaczyć, ze w 20-to letnim silniku sporo rzeczy jest w agonalnym stanie i trzeba coś jeszcze wymienić, to niech zabiera auto i sam składa wg. swoich zasad, bo później Ty będziesz miał problem i koszta.
 
 
vowo 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: D3
Dołączył: 31 Gru 2023
Posty: 3
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 2024-01-01, 20:10   

Dziękuję za odpowiedzi.
Pytanie jeszcze techniczne co do tego czy ktoś widział podobny problem że ślizg się rozleciał i zmielił.

Jest jeszcze taki problem, że nie wiem póki nie złożę czy nie ma problemu na głowicy czy zawory nie doszły do tłoków. Aby to sprawdzić muszę to złożyć. Stan jest taki wszystkich ślizgów że boję się to składać bo wiadomo że to się nie nadaje już do użytku. Gość wie że musi to zrobić raczej, ale teraz gra taką grą że auto chodziło myślę że liczy na to że ja mu to poskładam na nowych częściach a on wyprze się że nie zlecał tej naprawy. Choć oczywiste jest że jest to minimum wymagane wymienić te ślizgi. Jeszcze wspominał że chce oryginały a to tylko w kpl.
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-01-02, 20:35   

Jak chce orginal to weź zaliczkę od niego, ja składam na ślizgach skv i łańcuszkach ina.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-01-02, 22:09   

Proponuje powiedziec panu ze trzeba wymienic nastawniki bo sa w komplecie ze slizgami. Nastawniki w okolicy 2.5kzl za sztuke plus łańcuchy i robota. Nie rozumiem problemu, jesli robiles tylko pompe wody z rozrzadem i nie zagladales pod pokrywy to o co chodzi czlowiekowi? Ślizg byl ale sie skonczył i tyle.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
AutentyCznie 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: S8D3
Dołączył: 25 Mar 2024
Posty: 1
Skąd: wrocław
Wysłany: 2024-04-05, 13:30   

szeryfisch, jak zdrowie przyjacielu?? :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2024-04-09, 06:03   

nie musisz aby sprawdzić poskładać tego aby sprawdzić czy zawory dostały demontujesz wałki i wpuszczasz powietrze beż świece :> i widać„ czy ..się kłepło a co dalszej sprawy są ludzie o ludziska i jak masz warsztat to zawsze się taki trafi oby tylko raz na rok <boisie>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.